Gå til innhold

Pave nr. 666


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Så i et annet innlegg at noen nevnte, men gidder ikke å ødelegge den tråden, så tar det heller her.

Hvordan blir det når pave nummer 666 "kommer"? Vil dem hoppe over nummeret eller vil ingen bry seg? Tror du den som blir valgt til pave nummer 666 vil godta og være nummer 666? Det er vel ganske lenge til også, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mon tro om ikke religionsforskere har funnet ut at tallet 666 er et såkalt... (som jeg ikke husker hva heter) og kan regnes om til navnet Keiser Augustus eller hvem det nå var.. en eller annen ikke helt hyggelig keiser som levde tilbake i bibelsk tid...

Man skal ikke henge seg så veldig bokstavelig opp i alt som står skrevet i den store boken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mon tro om ikke religionsforskere har funnet ut at tallet 666 er et såkalt... (som jeg ikke husker hva heter) og kan regnes om til navnet Keiser Augustus eller hvem det nå var.. en eller annen ikke helt hyggelig keiser som levde tilbake i bibelsk tid...

Man skal ikke henge seg så veldig bokstavelig opp i alt som står skrevet i den store boken.

Det var Nero. Tallet fremkommer med kaballistisk tallmagi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare til en orientering:

1 Joh. 2,18: Dere har hørt at Antikrist skal komme, og mange antikrister har alt stått fram. Derfor vet vi at den siste tid er kommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest StockDama

"The Number of the Beast is mentioned in the Book of Revelation of the Christian New Testament and has long been accepted to be 666 (or, in some cases, 616). The meaning of the number is debated. In some interpretations of Christian eschatology the Beast is believed to refer to a being controlled by or equated with the Antichrist, whereas some scholars, such as Dr. Delbert Hillers and the editors of the Oxford & Harper Collins translations, contend that the number is a code for the Roman Emperor Nero,[1] a view that is also supported by the Roman Catholic Church.[2][3]

Og uten mening om å fornærme noen, så håper jeg at paven er et utdatert fenomen innen nr 666 skulle ha regjert. Organisert religion har jeg lite til overs for.

Innlegget er endret iht. Kvinneguidens regler.

Helen - mod.

Endret av Helen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...