Gjest Gjest_Miriam_* Skrevet 26. mai 2008 #21 Skrevet 26. mai 2008 Hei, jeg vil også være med. Jeg er 160 høy og veier 62 kg, så jeg har nok en fem kilo for mye. Men jeg liker ikke å være altfor tynn, det har jeg fått nok av i min barndom. Jeg har en frisk kropp, men jeg haaater å trimme! Så her må det først og fremst bli å kutte ned på kaloriene og kanskje tvinge meg til en rask spasertur hver dag. Spiser jeg for mye? Frokost: Havregrøt kokt på vann, eller to brødskiver med skinke, agurk og litt majones. Te og kaffe. Lunsj: Som oftest ingenting eller nudler el.l. Kanskje bare kaffe og etpar ruter sjokolade. Middag: Feks to poteter, to kjøttkaker, litt saus og grønnsaker. Kvelds: Ingenting eller etpar grove kjeks med ost og te. Legger på meg ca ett kilo i året...
Gjest Gjest Skrevet 26. mai 2008 #22 Skrevet 26. mai 2008 Angående sukkererter, det er faktisk ikke veldig mye kalorier i det.
Gjest *Sarah* Skrevet 26. mai 2008 #23 Skrevet 26. mai 2008 Summerblonde:) Jeg er ganske lik deg! Jeg er 163 og veier nå 54/55. Skal ned til 49/50. Det ser best ut på meg.. Har nå en del sideflesk og store lår og rompe. Så når de 5 kg går av er jeg fornøyd Begynner så smått denne uken, men det er siste eksamensuke, så da spiser jeg så sykt mye!! Så venter til neste mandag, da er det full guffe
Summerblonde :) Skrevet 26. mai 2008 #24 Skrevet 26. mai 2008 Jeg er også 163 høy og veier 56-57 kg, så ca en kilo mer enn deg da... men vil også ned til 50-51. Noen sier at det høres for tynt ut, men hat veid det før og det er det som passer min kropp best også. Jeg veide 60 kilo før, og det som fikk meg ned til 56 var vel å spise ofte ( ca hver 3.time) og ikke spise seg stappmett. Og trene mye cardio trening og litt styrke ved etterpå. Løping/ gåing om hverandre er kjempe bra, da holder man ut lenger også. Ca 1 time 3 ganger i uka! Intervall trening merker jeg satt skikkelig fart på sakene. Mye bra intervaltrening å finne hvis du googler litt. Spiser karbohydrater og proteiner om hverandre, men merker at hvis jeg spiser brød til lunsj så trenger jeg ikke spise pasta til middag liksom, da lager jeg en salat. Merker at dette fungerer bra.. blir ikke så oppblåst. Her er en plan ca om hva jeg spiser; Frokost: Havregrøt med lett jordbær syltetøy og cottage cheese eller Eggerøre med smårettskinke ( og grønsaker hvis jeg har det liggende) Mellom: En frukt Lunsj: Hvis jeg lager salat til middag lager jeg ekstra mye så jeg kan ha det til lunsj dagen etter, eller 3 knekkebrød med skinke ( pålegg) og tomater eller agurker eller 2 tynne brødskiver med f.eks leverpostei og agurk. Mellom: En håndfull mandler pluss en frukt Middag: Kylling , fisk, kjøtt, med masse grønsaker, noen ganger med ris, pasta eller poteter til, noen ganger ikke. aftens: En yougert, pluss kanskje en frukt til hvis jeg er sulten. Noen syns sikkert dette virker mye når man prøver å gå ned??... føler at det funker for meg hvertfall. Får igang forbrenningen. Er det noen som har noen råd eller tips om hvordan jeg kan gjøre det bedre/ sunnere? HVordan følger man opp denne tråden her. Skal vi ha en veie dag eller... Og skrive inne eller noe sånt:) Tror også dette "programmet" ditt kan funke for meg, det eneste er at jeg har en dum teori som gjør at jeg tenker jeg må spise minst mulig hele tiden, så idag har jeg bare spist 3 knekkebrød, eggerøre og et eple. + trent i 1 og en halv time. Så om jeg spiser så mye kommer jeg til å få dårlig samvittighet. Men merker selv at når jeg nå i 3 uker har nærmest levd på godteri og ikke spesielt sunn mat, har jeg alikevel ikke gått opp. Kanskje fordi forbrenningen min har gått opp da jeg spiste hele tiden. Så om jeg bytter ut alt godteriet og den usunne maten, vil jeg da gå ned i vekt? Tror jeg vil prøve det, ettersom at teorien min funker dårlig. Synes også vi kan ha en veiedag!
Gjest Bolledeig Skrevet 26. mai 2008 #25 Skrevet 26. mai 2008 Lunsj: Som oftest ingenting eller nudler el.l. Kanskje bare kaffe og etpar ruter sjokolade. Nudler har omtrent samme næringssammensetning som chips. Raske karbohydrater, palmefett, salt og ingen næring å skryte av. Anbefales ikke
BAMBI<3 Skrevet 27. mai 2008 #26 Skrevet 27. mai 2008 Jeg henger meg på her! Nå skal 5 kilo vekk. Så startet dagen med en gåtur på 30 min og masse husarbeid. Har spist 1 eple, 2 brødskiver med egg, 2 skiver vannmelon og nå skal jeg ut på enda en gåtur. Regner med at jeg tar en yoghurt etter det.!
Gjest *Sarah* Skrevet 27. mai 2008 #27 Skrevet 27. mai 2008 Dagen har gått veldig bra Frokost: Havregrøt Lunsj: 2 knekkebrød, 1 yoghurt Middag: Laks med potet og grønnsaker Sitter å leser til eksamen dagen lang, så blir lite bevegelse.. Men det får jeg ta igjen etter eksamen!!
BAMBI<3 Skrevet 27. mai 2008 #28 Skrevet 27. mai 2008 uff, jeg skeia ut med en is i dag...... også håper jeg skrittelleren går feil, for i følge den har jeg bare gått 5000 skritt, men har jo gått i raskt tempo i 1 time i dag....hmmm merkelig... Må ned 5 kilo, da blir jeg super fornøyd. Jeg veier nå 68kg, er 170 høy. Pleier og trene periodevis, på topp en uke, lat 2 uker osv. Spiser forsovit sunt men lar meg friste alt for ofte. Her er planen: Gå minst 1 time hver dag Spise sunt og ofte men lørdag er alt lov Trene litt styrke Drikke mye vann. I dag. frokost: 2 brødskiver med egg, 2 vannmelonskiver mellom måltid: eple lunsj: Yogurt middag: Blomkålsuppe og 2 pannekaker Gått tur 2x 30 min men skal gå en kveldstur. Trent sit ups Også har jeg spist en is Hvordan høres dette ut foreløpig?
Gjest Yoghurt Skrevet 27. mai 2008 #29 Skrevet 27. mai 2008 Å? Trodde det bare kom av navnet siden de var mer søte jeg Men har ikke spist det mye da, fikk bare dilla denne uken, så bare spist det to ganger. Så da slapp jeg å ha ekstra dårlig samvittighet for det Jeg er ikke sikker på hva det nøyakktige kaloriinnholdet i sukkererter er, men det er NATURLIG, SUNN snaks uansett. Når sukkererter er "nei-mat" er det snakk om ekstremslanking, ikke om å legge om kostholdet sitt så det blir sunnere så man ligger fem kilo under der man befinner seg atm, og klarer å forbli på den vekta. Idealvekta mi er 54-55 kilo og da jeg i går veide meg hos kusina mi (har ikke vekt selv) la jeg merke til at jeg har gått opp 5 kilo, ligger nå på 59 kilo, over det siste året. Det skyldes vel en del - har begynt på p-piller (vet ikke om de har skyld eller ei) og er i avstandsforhold, har trøstespist litt XD svakheten min ligger på småspising mellom måltidene og kjærlighet til melkeprodukter og hjemmebakst. Det jeg er fornøyd med er rutinene mine Frokost: havregrøt (kokt på vann, har kutta ut melka), banan og appelsin. Melk/te Lunsj: to hjemmebakte grove rundstykker med ost, gjerne grønnsaker også om jeg har tiden til det, et eple. Middagene mine er brae, men kan bli mer varierte. Er vegetarianer så må legge litt tanke i å få i meg "fullverdig" protein. Kveldsmat: tre knekkebrød med ost og paprika og basilikum Eller ristabrød med tomatbønner/tofu om jeg har slurvet med proteindekkinga Drikker vann gjennom hele dagen Gjør yoga 1 gang i uka og går 1 times tur hver dag. Så det jeg kan bli bedre på er å droppe småspising, variere middag mer, være flinkere i helgene og gjøre yoga oftere. Turene kan jeg dessverre ikke ha så høyt tempo som heg skulle ønske på da det kombineres med lufting av en gammel hund som liker å gå sent. Skal prøve å få til en sykkeltur en par ganger i uka i tillegg, kanskje noen kveldsturer. Føler jeg er ganske nær å ha en perfekt balanse, mangler bare de siste stegene nå, og disse stegene går hovedsaklig på økt aktivitetsnivå. Håper tråden kan hjelpe!
Gjest Gjest_Rikke_* Skrevet 27. mai 2008 #30 Skrevet 27. mai 2008 uff, jeg skeia ut med en is i dag...... også håper jeg skrittelleren går feil, for i følge den har jeg bare gått 5000 skritt, men har jo gått i raskt tempo i 1 time i dag....hmmm merkelig... Må ned 5 kilo, da blir jeg super fornøyd. Jeg veier nå 68kg, er 170 høy. Pleier og trene periodevis, på topp en uke, lat 2 uker osv. Spiser forsovit sunt men lar meg friste alt for ofte. Her er planen: Gå minst 1 time hver dag Spise sunt og ofte men lørdag er alt lov Trene litt styrke Drikke mye vann. I dag. frokost: 2 brødskiver med egg, 2 vannmelonskiver mellom måltid: eple lunsj: Yogurt middag: Blomkålsuppe og 2 pannekaker Gått tur 2x 30 min men skal gå en kveldstur. Trent sit ups Også har jeg spist en is Hvordan høres dette ut foreløpig? hei! Jeg er ikke noe erneringsekspert,, men har fått med meg en del av hva som er sunt og fornuftig når man skal ned noen kilo. Jeg syns det virker som du spiser altfor lite. Frokosten din er fin, mellommåltidet er fint, men lunsjen er altfor lite. Det er akkuratt som et lite mellommåltid til. Du trenger ikke spise brød: lag en salat, en omelett, eller havregrøt. Hvis ikke du spiser en ordentlig lunsj vil for det første forbrenningen din gå ned. Grunnen til at det er bra å spise lite men ofte er jo for å for å holde forbrenningen i gang, men en yougert er ikke nok. For det andre vil du bli så sulten til middag at sjansene for at du spiser deg fort og stappmett er store.. eller du går å småsnakser hele dagen!! Det er viktig at du får i deg nok proteiner, hvis ikke går blodsukkeret veldig ned, og søtsuget kommer frem. Derfor er f,eks egg, cottage cheese ovs bra å få i seg i løpet av dagen:) Ser ut som du rører på deg mye da.. og det er jo kjempe bra! Drit i at du spiste den lille isen.. , er hvis man spiser is hver eneste dag at det ikke blir så lett å gå ned 5 kilo:) Lykke til videre....
Gjest Gjest_Rikke_* Skrevet 27. mai 2008 #31 Skrevet 27. mai 2008 Tror også dette "programmet" ditt kan funke for meg, det eneste er at jeg har en dum teori som gjør at jeg tenker jeg må spise minst mulig hele tiden, så idag har jeg bare spist 3 knekkebrød, eggerøre og et eple. + trent i 1 og en halv time. Så om jeg spiser så mye kommer jeg til å få dårlig samvittighet. Men merker selv at når jeg nå i 3 uker har nærmest levd på godteri og ikke spesielt sunn mat, har jeg alikevel ikke gått opp. Kanskje fordi forbrenningen min har gått opp da jeg spiste hele tiden. Så om jeg bytter ut alt godteriet og den usunne maten, vil jeg da gå ned i vekt? Tror jeg vil prøve det, ettersom at teorien min funker dårlig. Synes også vi kan ha en veiedag! Det at du ikke har gått opp selvom du har spist mye godteri er sikkert fordi at i løpet av dagen har du klart å forbrenne mer enn du putter i deg.. selv om det er godteri du spiser.! Man kan jo gå ned selv om man bra spiser godteri.. men det er skadelig for kroppen. Kroppen trenger næring. Det fins ikke et dugg næring i godteri! Sier ikke at man ikke kan spise godteri,, men viktig å ikke spise det hver dag!!!! Spis mer med god samvittighet du....! Jeg var litt overvektig før og har nå gått ned 15 kilo så vet litt om dette. I begynnelsen av programmet jeg følgte spiste jeg litt mindre enn det sto jeg skulle,, og vekten rikket seg ikke. Så begynte jeg å spise mer... ca som det programmet jeg skrev tidligere... og jeg raste ned...! SÅ som sagt,, spis mer ....
BAMBI<3 Skrevet 29. mai 2008 #32 Skrevet 29. mai 2008 Har klart meg fint hittil. Ble en bitte liten sjokoladebit i går (mørk) men det går vel greit. Holdt på med hagearbeid i hele går så der ble det nok trim tror jeg. I dag har jeg hittil gått ca 40 min og spist 2 brødskiver, 1 yogurt ...... hmm kjente jeg var sulten. Tror jeg må gå og spise litt nå Kanskje jeg må spise litt mer, for skal jeg gå rett på middagen nå så hadde det blitt dobbelt opp av normalt
Gjest LanaLane Skrevet 31. mai 2008 #33 Skrevet 31. mai 2008 Jeg er så lei av at det ikke går som jeg vil! Går minimum 17000 skritt om dagen, 5 dager i uken(jobber i barnehage) og spiser som følger: Frokost: 1 brødskive halvgrovt med ost og salami Lunsj: Det samme Middag: spaghetti med kjøttsaus, kyllingfilet og ris og lignende ting(er veldig glad i middag) Kvelds: Brødskive med nugatti Har profil på vektklubben.no og får i meg ca 1200-1300 kalorier om dagen i gjennomsnitt. Men jeg går bare opp! Har kanskje på følelsen at jeg spiser for lite i forhold til hvor mye jeg beveger meg,men jeg går ALDRI sulten. Burde jeg kutte ut risen og spaghettien? Men da er jeg redd jeg ikke får i meg nok kalorier...trener pilates 1-3 ganger i uken også, men likevel blir midjemålet bare større og større. Er 157 cm høy og veier 59 kg(fra 54 for 6 mnd siden) Skikkelig demotiverende når man er i så mye aktivitet!Begynner på skolen til høsten og er redd for at jeg skal gå opp til 70 kg igjen(som jeg var for 1-2 år siden). Samboeren min nekter å høre på slankeprat og vil ikke kjøpe lett-produkter(som light kokosmelk til curry etc) og blir bare sur når jeg snakker om det. Lett for han å si han som er 180 høy og har sort belte i karate og brenner sikkert 1000 kalorier på 2 treningstimer... Hjelp?
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2008 #34 Skrevet 31. mai 2008 Hjelp? Har du prøvd denne kalkulatoren? Ut i fra den vil jeg tippe at du kroppen din er på sparebluss hvis det er representativt for ditt daglige kaloriinntak. Spiser du aldri frukt eller grønt? Begynn med det, spis mer proteiner også. Og kutt gjerne litt på raske karbohydrater. Nugatti er ikke akkurat sunt.
Gjest LanaLane Skrevet 31. mai 2008 #35 Skrevet 31. mai 2008 Har du prøvd denne kalkulatoren? Ut i fra den vil jeg tippe at du kroppen din er på sparebluss hvis det er representativt for ditt daglige kaloriinntak. Spiser du aldri frukt eller grønt? Begynn med det, spis mer proteiner også. Og kutt gjerne litt på raske karbohydrater. Nugatti er ikke akkurat sunt. har prøvd den,men skal jeg da regne med at jeg er på middels mosjon 3-5 ganger i uka?Eller aktiv mosjon? vanskelig det der...hørt man skal gå 10 000 skritt hver dag og jeg ligger på det dobbelte så uansett om nugattien er til stede så burde ikke det ha noe å si? det å spise 2200 kalorier om dagen er rett og slett for mye. Hadde sprukket! Skal prøve å kutte ut nugattien til hverdags og spise mer grønt. Skal ha wraps i dag så jeg skal pakke den full av salat og mindre kjøttdeig. Sukk...det er hardt å være sunn!
Gjest Casey Skrevet 31. mai 2008 #36 Skrevet 31. mai 2008 I dag blir det kondisjonstrening i helsestudio, det samme i morgen. Jeg behøver å få redusert midjemålet. Det vil sikkert ta tid, så man bør være tålmodig.
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2008 #37 Skrevet 31. mai 2008 har prøvd den,men skal jeg da regne med at jeg er på middels mosjon 3-5 ganger i uka?Eller aktiv mosjon? vanskelig det der...hørt man skal gå 10 000 skritt hver dag og jeg ligger på det dobbelte så uansett om nugattien er til stede så burde ikke det ha noe å si? det å spise 2200 kalorier om dagen er rett og slett for mye. Hadde sprukket! Skal prøve å kutte ut nugattien til hverdags og spise mer grønt. Skal ha wraps i dag så jeg skal pakke den full av salat og mindre kjøttdeig. Sukk...det er hardt å være sunn! Selvfølgelig er det ikke nugattien i seg selv som har skylden for manglende vektnedgang. Jeg bare påpeker at du ikke har noe særlig sunt kosthold og det bør du ha for å fungere ordentlig. Ikke minst bør du få i deg litt frukt og grønt for vitaminene sin del. Det er ikke meningen du skal spise 2200 kalorier hver dag mens du slanker deg, men du bør spise 1700 ca, og da spiser du for lite i dag og jeg vil tro kroppen din tror det er hungersnød når du gir den så få kalorier. Da går også forbrenningen din ned. Noen tips for å få i seg mere kalorier er ta omega 3, det hjelper for vektnedgangen og det er faktisk litt kalorier i det, drikk kaloriene, smoothie f.eks. Nora har kommet med literspakker med smoothie og disse smaker ikke verst. Spis usaltede nøtter, det er mye kalorier og sunt fett i dem så du trenger ikke veldig mye for å øke kaloriinntaket noe. Det er ikke så farlig om du spiser litt kjøttdeig, men det beste er om du bytter ut kjøttdeigen med karbonadedeig som er sunnere.
Gjest Casey Skrevet 31. mai 2008 #38 Skrevet 31. mai 2008 Det er ikke så farlig om du spiser litt kjøttdeig, men det beste er om du bytter ut kjøttdeigen med karbonadedeig som er sunnere. Eller kyllingkjøttdeig...
Gjest LanaLane Skrevet 31. mai 2008 #39 Skrevet 31. mai 2008 Men det er jo så dyrt! Om man skal leve ordentlig sunt så må man jo ut med mye mer penger og det har jeg ikke råd til....Så da må jeg ta til takke med kjøttdeig og ymse ferdigprodukter.
Gjest Casey Skrevet 31. mai 2008 #40 Skrevet 31. mai 2008 Men det er jo så dyrt! Om man skal leve ordentlig sunt så må man jo ut med mye mer penger og det har jeg ikke råd til....Så da må jeg ta til takke med kjøttdeig og ymse ferdigprodukter. Kjøttdeig koster ca. 20-30 kr og kyllingkjøttdeig 30-40 kr? Du mener at du ikke kan strekke økonomien ut med en tier for å velge sunnere akkurat på kjøtt?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå