Gjest Gjest_emilippa_* Skrevet 19. mai 2008 #1 Skrevet 19. mai 2008 Ja, jeg gikk å vekta i dag og innså at det er på tide å sette i gang. Jeg er absolutt ikke tykk, men har det siste året lagt på meg 5 kilo som jeg nå vil ha bort igjen. Jeg er 28 år og er 162 cm høy. Vekten viste i dag 61 kilo. Så mitt mål er 55-56 kg. Jeg er veldig glad i usunn mat og spiser nok litt for mye snop. Alkohol har det også blitt litt for mye av i det siste. Og jeg beveger meg dessverre minimalt. Dag 1 har jeg spist: 2 knekkebrød sport med kokt skinke, agurk og litt majones 2 store glass vann Middag: Kyllingskinke (boks) Agurk Cherrytomater Rødløk Avokado 1 glass vann 1 banan 1 eple kvelds blir 2 knekkebrød med kyllingskinke og avokado Har gått tur 1 time rask gange i skogen, og trent styrke hjemme i 20 min. Bare å henge seg på her:-)
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2008 #2 Skrevet 19. mai 2008 Ja, jeg gikk å vekta i dag og innså at det er på tide å sette i gang. Jeg er absolutt ikke tykk, men har det siste året lagt på meg 5 kilo som jeg nå vil ha bort igjen. Jeg er 28 år og er 162 cm høy. Vekten viste i dag 61 kilo. Så mitt mål er 55-56 kg. Jeg er veldig glad i usunn mat og spiser nok litt for mye snop. Alkohol har det også blitt litt for mye av i det siste. Og jeg beveger meg dessverre minimalt. Dag 1 har jeg spist: 2 knekkebrød sport med kokt skinke, agurk og litt majones 2 store glass vann Middag: Kyllingskinke (boks) Agurk Cherrytomater Rødløk Avokado 1 glass vann 1 banan 1 eple kvelds blir 2 knekkebrød med kyllingskinke og avokado Har gått tur 1 time rask gange i skogen, og trent styrke hjemme i 20 min. Bare å henge seg på her:-) man kan vel spise mer enn dette vel?
Gjest Gjest_Shnuppa_* Skrevet 19. mai 2008 #3 Skrevet 19. mai 2008 Synes det er så lett å legge på seg igjen hvis man skal spise lite over ett gitt tidsrom (antall kilo). Så jeg har funnet ut at det beste er å spise vanlig (bare litt mindre på kveldene) og heller trimme/trene mere.
Gjest Vil også ned 5 kg Skrevet 19. mai 2008 #4 Skrevet 19. mai 2008 Du kan melde deg inn i Grete Roedes www.vektklubben.no Denne er gratis, og her kan du regne ut hvor mange kalorier du skal ha per dag.. Der er også forum du kan bruke..
Gjest Gjest_emilippa_* Skrevet 19. mai 2008 #5 Skrevet 19. mai 2008 Selvfølgelig kan man spise mer. Kommer jeg også til å gjøre, men i dag har det ikke blitt mer.
Gjest skippertak Skrevet 20. mai 2008 #6 Skrevet 20. mai 2008 Jeg er med - fra og med nå! Jente, 27 år. Jeg er 178 cm høy og veier 74 kilo. Har tidligere vært ganske sunn, men i det siste har det sklidd vel mye ut med både godteri- og snacksspising. Er ikke så glad i å trene Kanskje vi kan oppdatere/støtte hverandre i denne tråden?
nettengel Skrevet 21. mai 2008 #7 Skrevet 21. mai 2008 Jeg er også med:) som jeg skrev i en tidligere tråd har jeg etter et par år endelig turt å gå på vekta igjen. Det var ikke så ille som jeg fryktet men det er ca. 6 kg som skal slankes bort. Jeg er 180 cm og veier i dag 76 kg. Jeg veide for 3 år siden 70 kg og da trivdes jeg med kroppen... Jeg er heller ikke så flink til å trene ..... men veldig flink til å spise godteri!! Hvor lenge har dere andre tenkt å bruke på å fjerne de ca. 5 kg??
Gjest skippertak Skrevet 21. mai 2008 #8 Skrevet 21. mai 2008 Tja, er selvfølgelig fristende å si "innen bikinisesongen", men det er vel ikke særlig realistisk for min del. Prøver meg med 5 kilo innen august Hva med dere?
hjema Skrevet 21. mai 2008 #9 Skrevet 21. mai 2008 Jeg blir også med. Er 165 høy og veier vel 63-64 kg, vil ned til 57;) Vi kan jo oppdatere hverandre, si hva vi gjør og hva som funker og ikke...??? Tips, gi motivasjon osv... Blir lettere da;) Håper dere vil bli med på dette!!
Gjest skippertak Skrevet 22. mai 2008 #10 Skrevet 22. mai 2008 Ja, hvordan går det med folket? Jeg har fått en litt skjev start. Influensaaktige greier. Bedre nå, så dette skal gå bra
nettengel Skrevet 23. mai 2008 #11 Skrevet 23. mai 2008 Hei alle sammen! Jeg er ikke så tålmodig så nå veier jeg meg hver dag... Jeg begynte et nytt og bedre liv på mandag og ha så langt gått ned 1,5 kg Jeg sulter meg ikke men har fokus på sunn mat med lavt kaloriinhold. Jeg ligger på rund 1300 kalorier om dagen, Regner med at det ikke gr like raskt fremover... Men jeg har god tid, bikinien ligger langt ned i skuffa og den stresser ikke med å kommme ut i sollys
hjema Skrevet 23. mai 2008 #12 Skrevet 23. mai 2008 Tror det har gått bra, men merker ikke noe på vekta enda...men er jo heller ikke så rart da...blir nok resultater om en uke eller to :D!!
fjolla88 Skrevet 23. mai 2008 #13 Skrevet 23. mai 2008 Jeg er med! Er en jente på 20 år som 169 cm høy og veier 69 kilo. Vil ned 9 kilo jeg da, helst 11, men begynner med 9. Er greit at jeg vil gå ned mer enn 5 kilo uansett om dere kaller dere "prosjekt 5 kilo" snat? Mitt mål er 4 ned innen august og 5 til innen desember. Jeg spiser egentlig ikke noe usunt, men var veldig aktiv før, men studentlivet har satt en liten demper på det, så begynner opp igjen nå. Noen som har noen tips om feks snacks dere spiser som er svært kalorifattige, men også veldig godt? Jeg spiser selv sukkererter og mini plomme tomater. Spiser også mye frossene bær uten sukker etc.
Gjest LanaLane Skrevet 25. mai 2008 #14 Skrevet 25. mai 2008 Jeg er også med! Er 157 og veier 58 kg. Skal i bursdag i morgen så jeg henger meg på fra og med mandag, men skal ikke spise så MYE kake i morgen..LOVER! Skal vi ha ukentlige oppdateringer på vekt eller blir det gitt en dato der alle sammen må skrive inn hva de veier da? Ble gira nå Bikini,here I come!
Gjest Gjest_Bitte_* Skrevet 25. mai 2008 #15 Skrevet 25. mai 2008 Jeg er også med! Er 157 og veier 58 kg. Skal i bursdag i morgen så jeg henger meg på fra og med mandag, men skal ikke spise så MYE kake i morgen..LOVER! Skal vi ha ukentlige oppdateringer på vekt eller blir det gitt en dato der alle sammen må skrive inn hva de veier da? Ble gira nå Bikini,here I come! Jeg er også med!!! SÅ gøy!! Jeg vil ha bort de siste fem kiloene!! Er 1.63 og veier 57kg.. vil ned til sånn 52kg. Magen skal bort for å si det sånn! Jeg merker at spiser jeg hver 3. time så kommer forbrenningen godt i gang. Mange, små måltider! I tillegg til å jogge. Kanskje 30-60 min 3 ganger i uken. Jeg har lyst å gå ned fem kilo fra i dag på fem uker. 1 kilo pr uke:)
nettengel Skrevet 25. mai 2008 #16 Skrevet 25. mai 2008 Noen som har noen tips om feks snacks dere spiser som er svært kalorifattige, men også veldig godt? Jeg spiser selv sukkererter og mini plomme tomater. Spiser også mye frossene bær uten sukker etc. Hei Jeg leste en plass her på nettet at sukkererter ikke er det man spiser for mye av da det inneholder mye sukker:(
fjolla88 Skrevet 25. mai 2008 #17 Skrevet 25. mai 2008 Hei Jeg leste en plass her på nettet at sukkererter ikke er det man spiser for mye av da det inneholder mye sukker:( Å? Trodde det bare kom av navnet siden de var mer søte jeg Men har ikke spist det mye da, fikk bare dilla denne uken, så bare spist det to ganger. Så da slapp jeg å ha ekstra dårlig samvittighet for det
Mischa Skrevet 26. mai 2008 #18 Skrevet 26. mai 2008 Jeg kan godt være med her i denne klubben! Har gått opp ca 5 kg etter at jeg flyttet inn med min kjære i fjor sommer, og har ikke hatt badevekt den tiden vi har bodd sammen.. det er livsfarlig, for selv om man kan se det og føle det på hvordan klærne sitter, så er det likevel vanskelig - noen klær utvider seg, andre krymper i vask, så det har hvertfall ikke fungert for meg;) Jeg må kunne veie meg! Men nå har jeg fått vekt så nå skal jeg få dommen! Har prøvd å legge om kostholdet etter jul og trene mer, men trenger litt mer motivasjon, så denne tråden kan være bra for meg!
Summerblonde :) Skrevet 26. mai 2008 #19 Skrevet 26. mai 2008 Jeg har også som mål og gå ned 5 kg. Har prøvd noen ganger før, men jeg føler aldri helt at jeg får det til. Jeg føler at jeg trener nok de gangene jeg prøver å gå ned, og når jeg har fortalt hva jeg spiser gjennom en dag så er det for lite. Og siden det er sånn, vil jeg gjerne ha noen tips til hvordan jeg kan gå mest mulig og fortest ned i vekt. Jeg tenker at jeg må få opp forbrenningen min ved å spise mye, men mye med lite kalorier og trene. For før har jeg trent, og spist lite med lite kalorier, og jeg gikk ned litt men føler ikke at det funket noe bra. Blir veldig glad for tips! Jeg er ca 163 cm høy og veier 55/56 kg, og mitt mål er 50/51. Noe jeg synes passer kroppen min best.
Gjest Gjest Skrevet 26. mai 2008 #20 Skrevet 26. mai 2008 Jeg har også som mål og gå ned 5 kg. Har prøvd noen ganger før, men jeg føler aldri helt at jeg får det til. Jeg føler at jeg trener nok de gangene jeg prøver å gå ned, og når jeg har fortalt hva jeg spiser gjennom en dag så er det for lite. Og siden det er sånn, vil jeg gjerne ha noen tips til hvordan jeg kan gå mest mulig og fortest ned i vekt. Jeg tenker at jeg må få opp forbrenningen min ved å spise mye, men mye med lite kalorier og trene. For før har jeg trent, og spist lite med lite kalorier, og jeg gikk ned litt men føler ikke at det funket noe bra. Blir veldig glad for tips! Jeg er ca 163 cm høy og veier 55/56 kg, og mitt mål er 50/51. Noe jeg synes passer kroppen min best. Jeg er også 163 høy og veier 56-57 kg, så ca en kilo mer enn deg da... men vil også ned til 50-51. Noen sier at det høres for tynt ut, men hat veid det før og det er det som passer min kropp best også. Jeg veide 60 kilo før, og det som fikk meg ned til 56 var vel å spise ofte ( ca hver 3.time) og ikke spise seg stappmett. Og trene mye cardio trening og litt styrke ved etterpå. Løping/ gåing om hverandre er kjempe bra, da holder man ut lenger også. Ca 1 time 3 ganger i uka! Intervall trening merker jeg satt skikkelig fart på sakene. Mye bra intervaltrening å finne hvis du googler litt. Spiser karbohydrater og proteiner om hverandre, men merker at hvis jeg spiser brød til lunsj så trenger jeg ikke spise pasta til middag liksom, da lager jeg en salat. Merker at dette fungerer bra.. blir ikke så oppblåst. Her er en plan ca om hva jeg spiser; Frokost: Havregrøt med lett jordbær syltetøy og cottage cheese eller Eggerøre med smårettskinke ( og grønsaker hvis jeg har det liggende) Mellom: En frukt Lunsj: Hvis jeg lager salat til middag lager jeg ekstra mye så jeg kan ha det til lunsj dagen etter, eller 3 knekkebrød med skinke ( pålegg) og tomater eller agurker eller 2 tynne brødskiver med f.eks leverpostei og agurk. Mellom: En håndfull mandler pluss en frukt Middag: Kylling , fisk, kjøtt, med masse grønsaker, noen ganger med ris, pasta eller poteter til, noen ganger ikke. aftens: En yougert, pluss kanskje en frukt til hvis jeg er sulten. Noen syns sikkert dette virker mye når man prøver å gå ned??... føler at det funker for meg hvertfall. Får igang forbrenningen. Er det noen som har noen råd eller tips om hvordan jeg kan gjøre det bedre/ sunnere? HVordan følger man opp denne tråden her. Skal vi ha en veie dag eller... Og skrive inne eller noe sånt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå