Gå til innhold

Vaske undertøy på 40 grader?


Gjest nalle-maja

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Vasker dere spilebh for hånd, eller bruker dere vaskepose? Når dere vasker for hånd legger dere det da bare i varmt vann med såpe, eller gnikker og gnur dere tøyet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vasker dere spilebh for hånd, eller bruker dere vaskepose? Når dere vasker for hånd legger dere det da bare i varmt vann med såpe, eller gnikker og gnur dere tøyet?

Jeg vasker det i maskin uten vaskepose :sjenert: Sikkert for det meste på 60 grader også, som det meste av annet tøy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg vasker det i maskin uten vaskepose :sjenert: Sikkert for det meste på 60 grader også, som det meste av annet tøy

Har hørt at spilen kan ødelegge maskinen, sette seg fast i trommelen eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at spilen kan ødelegge maskinen, sette seg fast i trommelen eller noe sånt.

Har ikke opplevd at spilen har gått ut av noen av mine bh'er noen gang, så tar det helt med ro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E-coli, bakterier my ass!!!

Går folk seriøst og er så redd for bakterier hver dag?

Jeg vasker henda etter toalettbesøk, vasker kjøkken og bad passe nøye, steker kyllingkjøttet godt osv....vanlig god hygiene.

Men når folk begynner å snakke om bakterier som flyr hit og dit(såfremt det ikke er en psykisk lidelse) begynner jeg å lure.

Hvis en får dødsangst av møkkete underbukser, da bør du vurdere behandling.

Mer sjans for å dø på et sykehus.

Jeg vasker mitt undertøy på 40 grader. Hender jeg slenger det i en kokvask sammen med sengetøyet en gang i måneden for en gjennomgang. Nei, da er jeg heller mer nøye på å få ut alle sengekameratene(midden) av sengetøyet. Og har noen problemer med det...så driter jeg enkelt og greit i det....

:natti:

Endret av Cordelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme her. Undertøy og sånt blir IKKE rent på 40 grader uansett hva det står, eller hva enkelte prøver å innbille en.

Det gjør de faktisk ikke. Det er også stor forskjell på å vaske hender med minimale bakterier under rennnede vann og undertøy FULLE med bakterier som vaskes i en kum med vann.

:skratte: :skratte: :skratte:

Unnskyld at jeg ler, men dette her er jo helt hinsides! Selvfølgelig blir det rent nok på 40 grader. Vasker du ræva di i 60 graders vann også eller? :ler:

Og hva med sex? Hvordan i alle dager holder vi oss friske når vi driver med slike bakteriefylte aktiviteter?

Har vasket undertøy på 40 grader i all min tid, og har ikke sett så mye som en eneste baselusk. Ikke har jeg blitt syk heller. Kan til og med dytte nyvaskete truser godt opp mot nesa, og lukte alt jeg klarer, uten å bli syk. Godt lukter de jammen også.

:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid vaska undertøyet på 40 grader, vasker egentlig det meste på 40 grader... Håndklær kan vel bli vaska på 90 grader noen ganger, og da kan det også hende jeg putter inn noen truser eller boxere... Men ser ingen grunn til å vaske klær på mer enn 40 grader, for vi har ikke så god råd at vi kan kjøpe nye klær i hytt og gevær fordi de slites ut i vask...

Og det med vasking av hender; jeg tror vel neppe det er så veldig mange som klarer å vaske hendene i 60 grader... Da skal du ha en enormt høy smerteterskel :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker alltid håndkler, sengetøy og undertøy på 60 grader. En sjelden gang på 90 grader...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker somregel alt på 40 grader. Men truser og boxere vaskes på 50/60 grader og da med forvask og bomullprog. Nå skal det sies at jeg ikke har undertøy i kunstige materialer for det gir meg sopp. (:s) Og mensentruser(slike slitte filler som alle har blitt grå uansett før-farge) blir kokt sammen med midden og håndklærne.

Men det jeg tenker på er at når man vasker skittent tøy i maskinen ved lav temperatur formerer bakteriene seg og de kan bli overført til neste vask. Men dette kommer an på maskinen, min mor vasker alt på 40 og kaller 60 grader for kokvask. Hun har aldri hatt problemer med lukt. men i min helt nye maskin begynnte det å lukte etter at jeg hadde vasket en maskin med sokker og boxere på 40 grader. Så jeg tror egentlig ikke den maskinen er så bra. Enda jeg betalte 5000 for den! :o burde få en som funker til den prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest_bergensjente

vaskemaskinen min har eget undertøysprogram, og det stiller seg automatisk inn på 40 grader. Dersom jeg skal vaske det på noe annet, må jeg velge et eget program/stille den inn selv, fordi den nekter å la meg vaske det på det programmet på noe annet enn 40 grader. Tipper det ikke hadde vært 40 grader på programmet om klærne ikke hadde blitt rene?

Dessuten tror jeg ikke det er vits å bli hysterisk ang. bakterier, det er jo bare fra din egen kropp! Hva blir det neste, at man vaksinerer seg mot seg selv..??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror 40 er nok jeg bare maskinen behersker det. Og når det er et eget undertøysprogram tipper jeg at det bruker litt mer vann enn ved vanlig vask.

Men så er det jo også forskjell på bruken av klærne og så. Som sambo som tydeligvis ikke har problemer med å bruke samme boxer i tre/fire dager. Og ikke skifter selv om han dusjer :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest virvelvind
Men så er det jo også forskjell på bruken av klærne og så. Som sambo som tydeligvis ikke har problemer med å bruke samme boxer i tre/fire dager. Og ikke skifter selv om han dusjer :o

Jeg tror det der gjelder en god del mannfolk egentlig :fnise:

Jeg vasker sengetøy på 90, undertøy og håndklær på 60 og vanlige klær på 40 eller 30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

m-m. Glemte å si i det første innlegget mitt at jeg vasker "fintrusene" mine på 40. men de blir aldri brukt mer enn 6 timer. Ettersom de er der bare for å bli tatt av igjen:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Kjenner endel australiere. Noen av den vasker alt tøy kaldt (med mindre det skulle være uvanlig skittent). Ble ganske overrasket, men det er altså ikke uvanlig.

http://www.encyclopedia.com/doc/1P1-143024688.html

http://www.environment.gov.au/settlements/gwci/clothes.html

Nå betyr vel "Machine wash cold" ikke at en skal bruke kaldt vann fra springen, men 30C. Warm er 40C, hot er 60C og oppover.

Ellers vil jeg gjerne vaske trusene mine på 60C sammen med håndduker, men mannen insisterer på å vaske alt på 40C. Han mener strikken i bokserne hans blir ødelagt av 60C.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elfrida
Kjenner endel australiere. Noen av den vasker alt tøy kaldt (med mindre det skulle være uvanlig skittent). Ble ganske overrasket, men det er altså ikke uvanlig.

Jeg har bodd i Australia i en periode, og vasket da alt tøyet i kaldt vann. Dvs. at vaskemaskinene der jeg bodde ikke hadde mulighet til å varme opp vannet, det var ikke en mulig innstilling. Det ble akkurat like reint som det gjør når jeg vasker ting på 60 grader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vasker undertøy på 40 med vanlige klær, noen ganger 60. Sengetøy på 60, noen ganger 90(ikke ofte) og håndklær på 60. Vi har vel ikke død av at vi ikke har vasket klærne våre på høy nok temperatur? Jeg kan skjønne folk som får fort soppinfeksjon, at det hjelper å vaske det på høy temperatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker mitt undertøy, dvs truser på 60 grader, og sokker blir vasket på 60 også.

Har ennå ingen truser som er blitt ødlagt, uansett om det har vært vanlig bomull, syntetisk eller blondetruser. Eneste er når jeg klarer å legge inn en rosa sokk i hvitvasken :fnise: og de hvite trusene blir rosa...

Ellers vasker jeg bh´er på 30/ 40 grader, alt etter hvor fancy og dyre de er, vasker de som er laserkuttet for hånd. Har opplevd at bh´er blir ødlagt i vask når de vaskes på 60.

Håndklær og sengetøy blir også vasket på 60 grader, kjøkken håndklær blir vasket på 90.

Må si at jeg får litt angst når noen vasker kjøkken håndklær og kluter som har blitt sure sammen med trusene sine på 40 grader :overrasket: ..bodde sammen med ei som gjorde det i kollektivet i hennes vaskeuker....jeg vaska håndklærna på ny jeg på 90..

Endret av Avalon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bodd steder der jeg har måttet håndvaske undertøyet mitt i kaldt vann. Nå bor jeg et sted der det blir vasket i maskin, men i kaldt vann. Det går veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye hysteri her ja :P

Her har vi alltid rene klär, spesiellt undertöy. Ingen flekker, ingen lukt - men jeg vasker de på 30/40 grader.

Når jeg tenker meg om så tror jeg faktisk at jeg så og si aldri vasker noe på höyere grad enn 40.

Har iallefall aldri hatt problemer med å få mine klär rene, t.o.m. ikke buksene jeg brukte når jeg jobbet på RagnSells - de ble helt rene for flekker og lukt etter å ha vasket de på 40 grader. (nå var ikke min intensjon å få de helt rene heller da, siden de blir like jävlige igjen med engang)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...