Gå til innhold

Hva slags kaker skal dere ha i bryllupet?

Juni-brud

Anbefalte innlegg

Hvilke kaker skal dere ha i bryllupet deres?

Dette hadde vi tenkt til å ha;

- bryllupskake, 3 etg. marsipan

- kransekake

- svinekam

- zuleikakake

- ostekake

- sjokoladekake

- marengskake

- frisk frukt i gelè

Dette blir sånn akkurat passe med kaker regner jeg med. Siden søsteren til sambo giftet seg i fjor, har vi en liten pekepinn på hvor mye vi trenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette blir sånn akkurat passe med kaker regner jeg med. Siden søsteren til sambo giftet seg i fjor, har vi en liten pekepinn på hvor mye vi trenger

Hvor mange gjester skal det være?

Vi hadde dette:

-Bryllupskake på 3 etasjer

-Gjærkringle

-Waleskringle

-Svinekamkake

-Suksessterte

-Firkløverkake

-Skumkake

-Kransekake

-Fromasjkake

-Ostekake

-Verdens Beste (Kvæfjordkake)

Det ble sinnsykt mye kaker til 50 personer og vi hadde mye rester, spesielt av bryllupskaken!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kaker "en masse":

- 3 etg bryllupskake (ikke i marsipan, da konditoren advarte oss mot dette i juni) med frukt, gele, nøttebunn og noe fromageliknende greier = nyyyydelig, 3 forskjellige smaker på etagene

- Sjokoladekake (også laget av konditor)

- Ostekake (laget av svigermor)

- Dronning Maud dessert (laget av min forlover)

- Huskerikkekake (lages av min kjæres kones forlover, men vi husker ikke hva hun sa hun skulle lage...)

- Verdens beste

Ellers skal vi ha frukt, potetgull, sjokolade og kanskje nøtter på kakebordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange kaker vi skal ha, og hva slags, vet vi ikke helt ennå. Men mamma er i full sving med å tenke på det, dette er fullt og helt hennes ansvar. Deilig å slippe tenke på det! Vi får såklart være med på råd, men hun tar seg av alt det praktiske. En god del venninner av henne skal bake en kake hver, og så har vi bestilt tre smørbrødkaker slik at det blir litt "mat" i kakene også. Er ganske lenge fra middagen til kakene egentlig, og siden vi ikke skal ha nattmat vil sikkert mange sette pris på at det ikke bare er søte kaker. Veien hjem kan bli lang hvis man har ett kakestykke for mye i halsen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal ha ekte sunnmørsk kakebord, med minst tyve kaker, og omtrent like mange sorter.

Bryllupskake

Sjokoladekake

Suksessterte

Ostekake

Gulrotkake

Iskake

Overflødighetshorn

Nøttekake

Fruktkake

Firkløverkake

Daimkake

Marsipankake

Gjærkringle

Lefser

Stor Kong Haakon

Det var det jeg kom på i farten........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vel en 10-12 kaker, ink en 4 etasjes bryllupskake.

Vi blir 100 stykk¨... Regner med å ha masse kake til overs. Blir jo ganske mett av en 3 retters bryllupsmiddag og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi blir 120 stykker, og aner ikke hvor mange kaker det blir enda. Men i god trøndersk skikk skal det bugne iallefall (bra vi har store arbeidsplasser så restene får ben å gå på :ler: ).

Vi har en "basis" vi går etter da:

3-etg bryllupskake (lager selv)

sjokoladekake

kransekake

diabetiker kake

- så får alle andre kaker komme etterhvert. Jeg har ikke orka å se på det enda :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Mamma vil nok sørge for at det iallefall ikke bli for lite, kjenner jeg henne rett... :D

Her er det vi har snakket om/bestilt:

- 3-etasjes bryllupskake (med sjokoladefyll med brun og hvit sjokolade! Og hvit sukkerglasur utenpå! God OG nydelig!!) Bestilt hos konditor.

- Hvit dame. Bestilt hos konditor - så ingen blir skuffa over å ikke få marsipankake...

- kransekake. Bestilt hos konditor.ostakaka

- yoghurtkake. Lager selv

- fromasjkake med gelè. Mamma lager

- jordbær med fløte. Mamma og pappa har jordbær.

- dronning maud-pudding. Mamma lager

- sjokoladekake. Jeg/mamma lager

- fruktkake.

- iskak - mammas nydelige hjemmelagede!

I tillegg er planen å ha litt chips på kaffebordet også - blir alltids nok søtt... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helenius

Hei!

Hvor mange kaker vi skal ha, aner jeg ikke, det er svigermor som skal stå for den delen. Men hun har satt hele kakebakerapparatet rundt seg i sving, så det blir nok noen. Tradisjonen fra mitt hjemsted tilsier MASSE kaker. Selv i konfirmasjonen til søsteren min, da vi var etparogtjue, tror jeg vi hadde nærmere ti kaker... Så ber man alle naboene på etterpålag.

Men for å være litt hjelpsom:

Ting jeg ser etter på et kakebord, er:

* Sjokoladekake (ordentlig, mørk sjokoladekake tvers gjennom, uten krem og tøysete fyll)

* Fruktsalat

* Marsipankake (gjerne bryllupskaka, da!)

* Mormors rom-rosin-is...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er nok litt alternative...

Vi skal nemlig kun ha bryllupskake. Regner også med det blir igjen kransekake etter desserten, så tar vi det ved siden av. Har vært i brylluper med masse kaker og nesten aldri orket smake på mer enn 1-2...

Tror det blir helt greit, satser heller på nattmat 01-tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal nok ha en del kaker... Så langt har vi bestemt oss for:

Bryllupskake

Verdens beste (kvæfjordkake)

Sjokoladekake

Ostekake

To tertekaker (en fyllt med sjokolade og en fyllt med sitrol/lime krem)

og det blir nok mange flere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal nemlig kun ha bryllupskake. Regner også med det blir igjen kransekake etter desserten,

Dette ble gjort i det siste bryllupet jeg var i (etter tips fra meg ;-)) Så vidt jeg vet var det INGEN som reagerte negativt på dette. Selv ikke kakebord bevandrede fra vestlandet.

Hvis jeg noengang gifter meg selv blir det kun bryllupskake, og mulgens noen sjokolade petit fours.

Svigermor kommer vel til å svime av, men det får hun jo bare gjøre :ler:

Men jeg skjønner jo at det er ulike tradisjoner på ulike steder. Så vil man ha et mega kakebord (og masse rester ;-)) så er jo det fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi blir mellom 55-60 gjester, og vi skal ha:

Bryllupskake(4etg) Pasjonsfruktmousse

Dajmkake

Ostekake på nøttebunn

Kransekake

Marsipankake???

1kg Kong Haakon

Gjør oss ingenting om det blir rester- for både jeg og min tilkommede er kakemonser... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør oss ingenting om det blir rester- for både jeg og min tilkommede er kakemonser... :P

Det er vi også. Bare så synd svigermor har sukkersyke (hun begrenser seg ikke selv, så vi bare må holde kakene langt unna henne) og vi selv drar på bryllupsreise 4 dager etter bryllupet! Fryser'n er utelukket!

Vi har imidlertid tenkt å invitere noen få til lunsj dagen derpå. Forhåpentligvis blir det rester av middagen, litt brødskiver med pålegg og masse kaker å fråtse i. Plastikkformer til å gi bort kakene i må kjøpes inn!

Vi må gi bort masse kake fordi vi kommer til å ha masse kaker igjen. Vi vil ikke kutte ned på antall kaker, fordi folk liker - og tåler forskjellig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...