Gjest Gjest_mamma1_* Skrevet 22. mai 2008 #22 Skrevet 22. mai 2008 Irsk ulvehund pga lynnet, tålmodigheten og utseende. En herlig hund! Ellers er jeg en sor fan av Flat Coated Retriever.
pusla Skrevet 22. mai 2008 #23 Skrevet 22. mai 2008 Jeg har en golden retriever og er selvfølgelig veldig glad i den Den ideelle rasen for meg er nok likevel en litt mindre hund, for hunden vår er veldig sterk og jeg sliter litt med å håndtere han nå som han er i den mest voldsomme alderen. Men på alle andre måter er det en flott rase; jeg synes de er kjempepene og et godt, barnevennlig gemytt. Skulle jeg valgt rase i dag uten å måtte ta hensyn til samboeren min, ville det blitt en amerikansk cocker spaniel.
Gjest Gjest_rose_* Skrevet 23. mai 2008 #24 Skrevet 23. mai 2008 Irsk ulvehund pga lynnet, tålmodigheten og utseende. En herlig hund! Ellers er jeg en sor fan av Flat Coated Retriever. Irsk ulvehund er en av mine store favoritter også. Det er de vennligste, mest kosete og mest tålmodige hundene jeg kjenner til. Bakdelene er størrelsen, de er dyre i kosten og kan være litt vel dovne. Men om jeg hadde hatt plass så kunne jeg godt tenke meg en irsk ulvehund.
Montezuma Skrevet 23. mai 2008 #25 Skrevet 23. mai 2008 Tidligere har jeg hatt og holdt på med store hunder, der favoritten er Serra da Esterella, tett fulgt av Pyreneer og store blandinger av ymse slag. men nå er livssituasjonen en annen, vi måtte ha en mindre krevende hund, så nå har vi en "lillebror" av rasen Cavalier King Charles spaniel. Den er perfekt for oss nå!
Gjest Lilleulv Skrevet 23. mai 2008 #26 Skrevet 23. mai 2008 Jeg har en golden retriever og er selvfølgelig veldig glad i den Den ideelle rasen for meg er nok likevel en litt mindre hund, for hunden vår er veldig sterk og jeg sliter litt med å håndtere han nå som han er i den mest voldsomme alderen. Men på alle andre måter er det en flott rase; jeg synes de er kjempepene og et godt, barnevennlig gemytt. Skulle jeg valgt rase i dag uten å måtte ta hensyn til samboeren min, ville det blitt en amerikansk cocker spaniel. Jeg har også golden retriever. en herlig og grei rase Min golden er snill som dagen er lang, rolig, lydig og hun var lett å dressere. Jeg som er vant til portis synes nok hun blir litt treg og lærer seint, men som familie og tur-hund er hun ypperlig :rødme:
Gjest Gjest_mamma1_* Skrevet 23. mai 2008 #27 Skrevet 23. mai 2008 Irsk ulvehund er en av mine store favoritter også. Det er de vennligste, mest kosete og mest tålmodige hundene jeg kjenner til. Bakdelene er størrelsen, de er dyre i kosten og kan være litt vel dovne. Men om jeg hadde hatt plass så kunne jeg godt tenke meg en irsk ulvehund. Ja, det er noen vennlige kjemper. Men har ikke erfaring med at de er dovne i det hele tatt. Vår hund er like aktiv som en vanlig hund, men de fleste blir litt roligere med årene når de er inne. Dette er jo bare en fordel, tatt i betraktning størrelsen hehe. Det er en helt utrolig hund, tar ikke så stor plass som man skulle tro, trenger ikke mer mosjon enn en vanlig hund. Verdens største hund er rett og slett verdens beste familiehund.
lunina Skrevet 23. mai 2008 #28 Skrevet 23. mai 2008 Cavalier King Charles Spaniel! Mye hund i lite format! Utrolig hengivne hunder, og nydelige, ikke minst:) Men har og en ting for Howard(?), Flatcoated Retrivere og Leonbergere, selv om de tar all plassen i gangen:P
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 23. mai 2008 #29 Skrevet 23. mai 2008 jeg har også Cavalier King Charles spaniel...! den perfekte hund for meg:D
lolita90 Skrevet 27. mai 2008 #30 Skrevet 27. mai 2008 den perfekte rasen for meg er Dansk Svensk Gårdshund... pga str, gemytt og viljen til rasen
FantasDick Skrevet 27. mai 2008 #31 Skrevet 27. mai 2008 Rottweiler - nydelig utseende, arbeidslyst, førerorientert, flott størrelse og gemytt. Dvergpinscher - nydelig utseende, hendig størrelse, gemytt og arbeidslyst virker spennende. Har en Rottweiler nå, og er på utkikk etter DP-valp.
dittin Skrevet 27. mai 2008 #32 Skrevet 27. mai 2008 dachs (strihåret) passer til mitt bruk.... som jakt- og ettersøkshund en stor hund i en liten kropp!
FoxyFish Skrevet 28. mai 2008 #33 Skrevet 28. mai 2008 dachs (strihåret) passer til mitt bruk.... som jakt- og ettersøkshund en stor hund i en liten kropp! Ja, dachsen er herlig. Har en sort/tan korthåret dverg jeg da. Bruker ham ikke til jakt, men til kos og utstilling. Jeg har også planer om å drive litt med spor og kanskje agility om han liker det
Gjest ønskebarn Skrevet 28. mai 2008 #35 Skrevet 28. mai 2008 Venter på en liten Lapsk Vallhund:) Har i grunn lett etter den rasen som måttte passe oss i flere år nå...og dette er nok den perfekte rase for oss:) En lojal,smart og arbeidsom hund som vet når den ikke er på jobb lenger.Det vil da si at den ikke er plaget med stress og rastløshet!Og samtidig er den veldig glad i sin familie. Vi gleder oss til å få et nytt familiemedlem:) Ps:er generelt glad i alle hunderaser
Gjest vimselot Skrevet 28. mai 2008 #36 Skrevet 28. mai 2008 Egentlig en blanding mellom malamute og sib. husky (ike ala.husky). Og en ponny, f.eks. en fjording...kombinert med en mann som kan mer enn å bruke skrutrekker...
Liv T. Skrevet 29. mai 2008 #37 Skrevet 29. mai 2008 Dobermann! Lettstelt pels, smidig, stor, sterk og samtidig lett, elegant kropp. Lettlært rase med mye driv, men som også har evnen til å koble av og legge seg ned midt i en folkemengde. Sosial og kjærlig ovenfor familen og venner. Men også utvalgte fremmede. Andre overser den totalt. Glad i alle hunder (positive opplevelser med andre hunder i ung alder er viktig). I tillegg gir Doberman deg en ekstra trygghet når du er hjemme alene eller går tur alene fordi mange tror det er en veldig farlig hund. Den har også et sterkt vaktinnstinkt og sier i fra når den opplever noe den ikke liker. Det kan være både positivt og negativt.. Kommer litt ann på situasjonen, tidspunktet og om naboene sover eller ei.... Andre hunderaser jeg liker og har litt erfaring med: Newfoundland, Collie, Whippet, Labrador & Kongepuddel. Skulle jeg ha en hund til ville det muligens bli en Dvergpincher fordi jeg vil ha en liten hund, men samtidig må den ha noen av de samme kvalitetene som dobermannen har.
Gjest Wolfmoon Skrevet 29. mai 2008 #38 Skrevet 29. mai 2008 Venter på en liten Lapsk Vallhund:) Har i grunn lett etter den rasen som måttte passe oss i flere år nå...og dette er nok den perfekte rase for oss:) En lojal,smart og arbeidsom hund som vet når den ikke er på jobb lenger.Det vil da si at den ikke er plaget med stress og rastløshet!Og samtidig er den veldig glad i sin familie. Vi gleder oss til å få et nytt familiemedlem:) Ps:er generelt glad i alle hunderaser Så bra at det er flere som har sett hvor flotte lapphundrasene er Lykke til med den nye hunden!
Gjest ønskebarn Skrevet 30. mai 2008 #39 Skrevet 30. mai 2008 jepp,de er bare helt fantastiske:)blir bare mer og mer glad i denne rasen!! Bare en uke igjen nå
Gjest Gjest_Nina_* Skrevet 30. mai 2008 #40 Skrevet 30. mai 2008 Min rase heter Russisk Tsvetnaya Bolonka eller som den ofte kalles her i Norge Bolonka Zwetna. Jeg falt for rasen fra første stund. Min mor kjøpte seg en fra oppdretter som introduserte rasen til landet og kort tid etter satt jeg meg på valpelisten. Hvorfor jeg valgte rasen: Den er liten i størrelse, personligheten er STOR. De er tilpasningsdyktige og er sosiale og nyskjerrige. Kan ramse opp så masse mer, men stopper her :rødme: Kunne nok se for meg mange andre rasen jeg kunne like å ha, men skal ihvertfall ha en bolonka i hus tilenhver tid :gjeiper:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå