Malama Skrevet 14. desember 2008 #761 Skrevet 14. desember 2008 Det var en nattbleiekombo med lite ekstra innlegg jeg leste om på TI du hadde prøvd deg på? Ja, vi er nok langt mer mobile vi, ettersom bilen vår er hjemme ja. Ikke mindre enn to biler hjemme, faktsik. (ettersom vi ikke har kvittet oss med den andre enda, må finne ut hva vi skal gjøre med den, dumt å ha den stående...) I morgen skal jeg på julegaveshopping, ble vi noen gang enige om vi skulle droppe de voksne eller ei? Når julegavene som skal til dere er shoppet inn, og pakket inn, så kan vi jo se om vi ikke får til en tur, dvs, det må vi jo bare, så de blir levert. Kjipt med mens og vondt da, håper den uteblir lenge enda her i huset. Er vel ikke lov å ta de pillene jeg pleier ta, så lenge man ammer... Men så koselig me dunger som leker sammen og lager go'lyder. Tenk, selv "lille" E begynner å bli stor Ha en fin førjulskveld.
Linn3c Skrevet 14. desember 2008 Forfatter #762 Skrevet 14. desember 2008 Ja, stemmer.. Eg hadde kun Mother Ease-formsydd og bomullsinnlegget som følgde med. Og sperrelag i PUL. Funka greit nok, han vart ikkje sår, men det var jo klissklass alt saman.. I kveld har eg den same bleia, men trelagsinnlegg i microfleece inst mot huda og tolags i bomull, så ei gasbleie bretta i tre ytst mot bleia. Betre med for mykje enn for lite er filosofien bak dette. Så får me sjå då; korleis rompa er i morgon tidleg.. E hadde stort sett tilsvarande bleie, berre lommebleie, ikkje formsydd. Eg har berre den eine formsydde enno, klarar ikkje å bestemma meg for om eg likar den eller ei. Syns det blir veldig klumpete og stort, men på den andre sida gjer jo ikkje det så masse når dei skal sova... Så eg lurer på om eg skulle bestilt eit par i bambus for å sjå koss det er, men då trur eg at eg vil strikka eit par ullbukser til sperrelag i staden for PUL, for det trur eg er meir bahageleg på natta. Me vart vel ikkje enige om me skulle gje til dei vaksne, så eg kjøpte no like godt til dåke, eg. Det er jo koseleg det då, så kan me heller dikutere det på kvar vår kant og med kvarandre i løpet av det kommande året om me skal fortsetja med det, eller ikkje i tida framover. Eg brukte vel mellom 200 og 250 ein stad, såvidt eg hugsar. Hadde vore koseleg om dåke tok ein tur, då! Men eg har ikkje lyst at mine skal smitta din vesle, så eg trur me får avvente litt. Satsar på at om ikkje H er frisk igjen i morgon, så dreg eg til doktor med han. Har prøvd i det lengste å unngå det, for det er så pes med to bussar kvar veg og begge ungane i vogna inn og ut av bussar og slikt. Kunne gått på legevakta no i helga, men no har eg vore dårleg, så eg har ikkje orka. Og ja, mens var superkjipt.. Eg har hatt han innom ein kort tur før, etter E vart fødd, men er på ingen måte regelmessig igjen. Det er iallefall tre månader sidan sist. Piller? Smertestillande? Eg tok ein paracet i dag, og fekk masse prikkar som klør.. Æsj.. Men som mannen sa; det er betre å klø litt, enn å verke MASSE! Kjempekoseleg med ungar som leikar saman, ja. Dei har det heilt topp i kvarandre sitt selskap. Stråler når dei ser kvarandre og er litt betutta når den andre ikkje er der. Av den grunn har eg ikkje sååå dårleg samvit for at H nesten ikkje er i barnehagen for tida; for han leikar jo med andre barn - søstra! :-D Førjulskvelden har vore veldig koseleg - eg og mannen har bakt litt; litt pepperkaker, litt kakemenn og litt silkekaker(sjakkruter) Dåke då? Kosar dåke dåke?
Linn3c Skrevet 15. desember 2008 Forfatter #763 Skrevet 15. desember 2008 Uff, forferdelig mareritt vekka med 3:15. Eg tør ikkje legga meg igjen, i frykt for å drøyma det omatt eller vidare på same draumen...
Malama Skrevet 15. desember 2008 #764 Skrevet 15. desember 2008 Huff da, det hørtes rett utrivelig ut! Så ille mareritt har jeg ikke hatt noen gang. Mang en gang må jeg tenkte gjennom marerittet, fastslå at slik er det heldigvis ikke, kryppe tett inntil mannen og få ham til å holde meg, men sove videre har jeg alltid turt. Paracet er liksom ikke helt det jeg pleier ta da, naproxen er mer i min gate, men det tror jeg ikke er helt ammevennlig... Mens er au, og paracet er som sukkertøy å regne, det fjerner ikke halvparten av smerten engang, og effekten varer ikke halvparten av tiden det er til de er lvo å ta nye, så jeg bruker sterkere saker... Men nå har jeg jo ikke hatt mens på 15 måneder, og det er absolutt greit for meg om den forholder seg borte ei stund til ja.
Malama Skrevet 15. desember 2008 #765 Skrevet 15. desember 2008 God bedring til dine små, forresten, håper de blir fort bra. Selvsagt vil jeg jo helst unngå at Harald blir syk da, men på et eller annet vis må jeg jo få stikke innom og levere julegaver før helga i alle fall. På lørdag regner jeg med vi setter snuten østover. Fredag har min kjære også fri fra jobb, men den dagen er i hovedsak da planlagt til pakking og forberedelser til turen (Men et liiiite besøk rekker vi evt da, men ikke noe langvarig, det tar på et merkelig vis evigheter å pakke bilen når vi skal få plass til at det Harald trenger, pluss alle julegavene, også må han nok sikkert småjobbe litt, og Harald krever jo også oppmerksomhet,,,) Vi får se om ikke jeg klarer å få det til før den tid, men onsdag skal vi på helsestasjonen på barselsgruppemøte og 4 mnd-kontroll, så egentlig er det i morgen og torsdag som er de "frie" dagene mine da. Vi får snakkes om det, så ser vi. Om ikke annet, så ringer jeg på døra, leverer en pose, sier "God jul", og drar videre
Linn3c Skrevet 16. desember 2008 Forfatter #766 Skrevet 16. desember 2008 Tjoho! Då var H i barnehagen, for ein gongs skuld. Så no kjem han vel til å bli sjuk til jul, så det blir jo bra... *sukk* E søv godt i senga si, og eg har masse energi som skulle ha vore brukt til julereingjering...
Malama Skrevet 16. desember 2008 #767 Skrevet 16. desember 2008 Så flott da (ikke den delen med syk til jul, men resten)
Linn3c Skrevet 16. desember 2008 Forfatter #768 Skrevet 16. desember 2008 Du må gjerne ta turen innom i dag forresten Malama. I dag var vel ein av dagane du kunne? Eg må berre få pakka inn presangane dåkas, så er eg klar for innrykk Tenkte å stikka til bhg for å henta i to-halv tretida, så mellom no og då er eg klar for besøk!
Malama Skrevet 16. desember 2008 #769 Skrevet 16. desember 2008 Tviler litt på at vi rekker det, men jeg skal se, det er jo kanskje mulig. Vi fikk litt ekstra planer i dag da, da jeg hadde glemt å tenke på at bildene til oldeforeldrene burde hatt en ramme... også må jeg ha mer blekk til printeren... ja, også hadde jeg glemt hunden til min bror (jada, vi kjøper litt til dyr også vi, men jeg glemte ut at de kjøpte hund i høst, enda jeg har jo hilst på den også, så aller snarest da de var her i dåpen.) Men, om jeg pakker inn gavene til dere, fikser ferdig julekortet (det er ferdig, mangler bare konvolutt), og putter det i bilen, så SKAL vi jo likevel til Åsane (til binders pga det blekket) så da kan vi jo komme oppom dere dersom vi er ferdig med det andre vi skal, før den hentetida di. Sender deg en sms jeg, dersom vi kommer. Greit?
Saeria Skrevet 21. desember 2008 #772 Skrevet 21. desember 2008 Om jeg ikke er innom før julekvelden... Ha en riktig flott jul, med mann og barn, Linn3c.
Linn3c Skrevet 23. desember 2008 Forfatter #773 Skrevet 23. desember 2008 (endret) Her var det ei stund sidan sist.. Oppdaterer litt seinare i dag, har sete med maskina for lenge allereie no.. Skulle berre laga liste over gjeremål no... pynta juletre! rydda stova - barneleikar - spisebordet rydda datakroken - pc-pulten - stereobenken rydda kjøkenet - rydda benkar - rydda kjøkenbordet - ta ut av oppvaskemaskina - setje i oppvaskemaskina støvsuga vaska golvet pakka inn presangar hente ned julepynt klesvask :Nikke: :Nikke: - setja på vaskemaskina - henga opp våte kle - leggja saman kle - leggja på plass kle rydda badet vaska badet - vaska spegelen - vaska vasken Endret 23. desember 2008 av Linn3c
Bokalven Skrevet 26. desember 2008 #774 Skrevet 26. desember 2008 Håper du og familien din har fine midtvinterdager.
Linn3c Skrevet 6. januar 2009 Forfatter #779 Skrevet 6. januar 2009 *ventar på at E skal våkna* Kanskje eg skal plukka vekk julepynt medan eg ventar?
Linn3c Skrevet 6. januar 2009 Forfatter #780 Skrevet 6. januar 2009 Typisk at eg skal begynna å bli trøtt no... No våknar ho garantert øyeblikk
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå