Gå til innhold

Putlo og Småtten

Linn3c

Anbefalte innlegg

lunacia: Kyrkja får beskjed om barn som er fødde i soknet, og sender ut informasjon om dåpsgudstenester i den kyrkja husstanden soknar til, det er nok det Malama meinar. :)

Seriøst? :sjokkert: Har de lov til det?

Hadde jeg fått noe slikt når jeg akkurat hadde ødt barn hadde jeg nok reagert kraftig på en negativ måte. (Jeg er ikke medlem i Statskirka en gang). Har folk tenkt å døpe ungene sine må de da klare å hente opp informasjon selv, mener jeg. Synes ikke diverse trossamfunn skal sende slik reklame.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, jeg ville mye heller hatt litt info om dåp, enn en telefon fra foreningen for krybbedød. At folk kan finne infoen selv er jo greit da, men jeg hadde ikke reagert verre enn at jeg hadde resirkulert infoen fra kirka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg ER medlem i statskikira, jeg antar faktsik at de ikke sender ut til dem som ikke er medlem, for jeg trodde heller ikke de hadde lov, men jeg fikk altså et brev fra den lokale menigheta, med invitasjon til dåp, som de kalte det. Et brev med info om hvilke søndager de har dåp i denne kirka, og om hvor vi skulle ringe for å avtale dato og litt praktisk info, og et skjema vi skal fylle ut med faddere og sånn, og levere sammen med kopi av fødselsattesten. Jeg satte stor pris på å få dette brevet, for jeg hadde på lista mi over gjøremål at jeg måtte kontakte kirka for å få vite hvilke søndager vi kunne velge mellom... men som sagt, jeg ER medlem av statskirka og SKAL døpe min sønn, det er vel derfor jeg setter pris på det da :) Sparte meg for å måtte spørre dem om hvilke datoer jeg kunne velge i (ville fastsette datoen tidelig av hensyn til min bror, som nå har gitt sin arbeidsgiver beslked om at han SKAL være hjemme den helga, og krever hjemreise for langhelg dersom han er på tur (Han har en jobb med mye reising, i går kom han hjem etter 6 uker i Indonesia og Singapore)

Og inni den konvolutten lå altså også en liten lapp om småbarnstreff med lek og sang på onsdagene. Men, det er sikkert koseligere å gå sammen med Linn3c, rent bortsett fra at det er lenger å reise da, men det er jo sosialt og kjekt :)

Men nå "skravler" jeg visst i andres dagbøker her...

Jaja. God helg, Linn3c og familien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Saeria, betre med eit brev frå kyrkja enn frå krybbedød-foreninga... :Nikke:

Og eg er også medlem i Statskyrkja, og me hadde tenkt å ha dåp, så for oss gjorde det ting enklare å få brev i posten, enn om me skulle ha funne det ut sjølve. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempeflink du er da :smilbla:

Jeg gikk tur igjen i går da (ikke noe særlig stiv og støl etter torsdag, men litt vondt i ene kneet og skinnleggene) Har ikke vært så flink i dag akkurat. Bare vært og handla og hatt besøk av bror min.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflink!

Ikke så flink å gå tur jeg. Men jeg prøver å skjerpe meg. Og lufter da vogna daglig i det siste. (I går lufta den seg to ganger, men jeg var ikke med den ene gangen da...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, me har vore veldig flinke i det siste. :)

Men H snubla og datt rett på nasa på turen, slo laus ei tann gjorde han, stakkar liten. Så han får bli heima i alle fall i morgon, kanskje eit par dagar til, så det får grodd skikkeleg. Så det blir nok ikkje babysang i morgon.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, tida flyg, det er heilt sant! :Nikke:

No har me nett vore på leikeplassen med naboane. Ein gut på to år og veslesystra på 14 dagar. :hjerter_rundt: Og mammaen sjølvsagt! :)

Eg har akkurat fått lagt begge gullungane mine, så no søv dei søtt i hhv. vogga og senga si.

Så då er det om å gjera å få rydda, slappa av og kanskje spelt litt for ho mor! Er berre å komma seg i sving! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husarbeid medan ungane søv:

¤ Rydde generelt

-> Stova

:Nikke:-> Kjøkkenet

-> Badet

-> Soverommet

-> Nede

--> Gong

--> Soverom

--> Vaskerom

--> Bod

¤ Laga middag (fiskekaker)

¤ Støvsuga

¤ Vaska golv

¤ Tørka støv

:Nikke:¤ Vaska opp (setje i oppvaskemaskina)

:Nikke:¤ Setja på plass ting frå oppvaskemaskina

¤ Vaska kle

¤ Henga opp kle

¤ Leggja saman tørre kle

¤ Leggja på plass kle

¤ Hengja opp bilete og måleri på veggane

Endret av Linn3c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der var minsta våken... Jaja, fekk no teke kjøkenet...

Lurer på om eg skal ta med eit teppe ned på vaskerommet, så får eg vaska litt kle...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husarbeid medan ungane søv:

¤ Rydde generelt

-> Stova

:Nikke:-> Kjøkkenet

:Nikke:-> Badet

-> Soverommet

-> Nede

--> Gong

--> Soverom

--> Vaskerom

--> Bod

:Nikke:¤ Laga middag (fiskekaker)

¤ Støvsuga

¤ Vaska golv

¤ Tørka støv

:Nikke: :Nikke:¤ Vaska opp (setje i oppvaskemaskina)

:Nikke: :Nikke:¤ Setja på plass ting frå oppvaskemaskina

:Nikke:¤ Vaska kle

:Nikke:¤ Henga opp kle

¤ Leggja saman tørre kle

¤ Leggja på plass kle

¤ Hengja opp bilete og måleri på veggane

:Nikke:¤ Oppdatere bloggen ut mai...

Endret av Linn3c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...