Gjest Janna Skrevet 15. mai 2003 #1 Del Skrevet 15. mai 2003 For to uker siden begynte jeg å trene på helsestudio igjen etter fødsel ( i februar). Har kun trillet lang tur med vogn hver dag før det. Før jeg ble gravid trente jeg ca 4 ganger i uka, 1-1 1/2 time hver gang. (Sykling/tredemølle som oppvarming, og vektløfting/styrkeapparater, samt uttøyning..) Fikk bekkenløsning halvveis i graviditeten, kuttet da treningen (gikk bare litt hver dag). Bekkenløsningen forsvant en uke etter fødselen, heldigvis. Nå har jeg begynt forsiktig, med trening 2 ganger i uka; da sykling i ca 20 minutter, og så ca en halvtime med vektene. Hvor fort kan jeg øke lengden og hyppigheten på øktene? Og når vil jeg merke effekt på kondisen/styrken? (Merker at kondisen er så dårlig som den aldri har vært... :-? ) Takker for svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 15. mai 2003 #2 Del Skrevet 15. mai 2003 Går ikke du på SATS, vennen? Da synes jeg du skal snakke med dem der og få dem til å se på treningsprogrammet ditt, og gi deg svar ut fra det. Alt kommer jo an på hvor mye du løftet før og hvor fort du syklet - og så må det sammenlignes med det du presterer i dag og hva slags progresjon du har hatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiola Skrevet 15. mai 2003 #3 Del Skrevet 15. mai 2003 Hei Vinga. Februar er da ikke så lenge siden. Etter en fødsel tok det meg alltid 6 måneder før kroppen min kjentes sterk og sprek ut igjen. Du blir litt redusert hvist du ammer også. Gi deg tid. Formen kommer tilbake den. Du trenger ikke stresse med å trene ennå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 16. mai 2003 #4 Del Skrevet 16. mai 2003 Hei igjen Vinga!!! Vi er alle forskjellige, så noen mal finnes ikke... Du må lytte til kroppen din, og følge ditt eget tempo... Dvs at når noen blir lett, kan du øke litt. Hvor mye avhenger av hva du trener, og hva du vil oppnå, samt hva slags grunnform man har.... En tommelfingerregel på styrketrening kan være: Tren 10-15 rep med 15 kg (i aparat der man plugger i vekten...) Begynn da på 10 rep. Øk så til 15 rep, og når det går fint går du ned til 10 igjen, men med 20 kg... Hvordan lytte til kroppen? Blir du veldig støl dagen etter var det for mye, kjenner du ingen ting rett etter var det for lett... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå