Gå til innhold

Samme kjole, som gjest, i 2 brylluper samme år?

Tjorven

Kan jeg ha den samme kjolen i begge bryllupene?  

1 stemme

1. 1. Kan jeg ha den samme kjolen i begge bryllupene?

• Ja, sa absolutt
      28
    • Ja, men smykker og sjal bør varieres
      13
    • Nei, man bør velge ulike kjoler
      2
    • Vet ikke/er usikker
      1

Anbefalte innlegg

Ha samme kjolen - men til desemberbryllupet kan du kanskje kjøpe deg et "vintersjal" - altså et med pelskanter på eller noe. Da blir jo kjolen en helt annen. For jeg er enig i at antrekk sommer og vinter er naturlig å variere. Smykker kan du også variere med - og sko.

Å kjøpe ny kjole når du kanskje ikke bruker en sånn type kjole så ofte, det hadde jeg ikke gjort. Men som sagt, varier med hår og tilbehør så burde det være helt uproblematisk.

Nydelig kjole forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ha samme kjolen - men til desemberbryllupet kan du kanskje kjøpe deg et "vintersjal" - altså et med pelskanter på eller noe.

Det var en kjempeidè!! Tusen takk for tipset. Har ikke engang tenkt på muligheten for å ha sjal eller liknende med pels på, men det tror jeg kan bli innmari fint! Nå ble jeg glad gitt, følte liksom at jeg fikk bestemt meg nå... Da må jeg begynne å jakte på pels-sjal eller liknende, gleder meg allerede!!

:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også sy et sjal enkelt selv - med silke eller satin (noe blank eller lignende stoffet i kjolen) på den ene siden og sånn kosefuskepels på den andre. Gå i en velassotert stoffbutikk og se hva du finner som passer i fargen. Stoff og Stil utenfor Drammen er et glitrende sted for denslags innkjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for kjempegode tips Tusenfryd! Jeg er desverre ingen kløpper på symaskinen, men et forsøk skal jeg nok alltids gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusenfryds förslag är mycket bra tycker jag.

Använd samma kjol i båda bröllopen men skaffa en annan sjal, säsongsbetonad är ju ett bra förslag. Kanske en olik frisyr, håruppsättning, klippning eller annan hårfärg också. Olika skor och lite olika smycken.

Mycket bra sätt att använda den dyra kjolen vid flera tillfällen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du skal gå med samme kjole i alle bryllupene du skal i så lenge kjolen er fin jeg. Ærlig talt. Bryllup skal være kjekt ikke noe som gjør at du må leve på havregryn i månedsvis. Nei, gå med den kjolen du har du, jeg ville ikke tenkt tanken en gang - og dem som eventuellt tenker tanken ville jeg sett på som overflatiske dersom de hadde et problem med det. Der finnes bedre ting å bruke tusenvis av kroner på. Du kan jo heller bruke de pengene på en tredje fest med den fine kjolen din :)

Eller kanskje brudeparet kan få en litt finere presang dersom du ikke kjøper ny kjole og. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter å ha hentet kjolen min i går har jeg bestemt meg for å iallfall ha denne kjolen i det første bryllupet jeg skal i, så får jeg se etterhvert hva jeg gjør i det andre bryllupet. Det er fortsatt en god stund til, så jeg får litt ekstra tid til å finne ut av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du har gjort et godt valg jeg, Tjorven!

Lykke til i bryllupene!

Tusen takk!

Jeg føler meg veldig fornøyd med mitt endelig valg også! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...