Gjest sigga Skrevet 14. mai 2008 #1 Skrevet 14. mai 2008 Hei Jeg har bestemt meg i morgen skal jeg begynne mitt nye liv. Slutte å røyke -har tenkt på det lenge, men slipper opp for motivasjon når jeg kommer på jobb hvor "alle" røyker, men i morgen skal jeg rett i møte hvor også utearealet er ikke røyk. Spise sunnere -lunsj ett rundstykke med ost eller annet "normalt" pålegg de har i kantina, svinekjøtt, kylling og annet magert til middag m/salat (som jeg er glad i, men nå uten dressing) og bruke noka til 2 av måltidene i tillegg (Frokost og kvelds) Trimme - Skal kjøpe rockering etter tips fra en annentråd her inne, i tillegg gå tur minimum annen hver dag (planlegger å kjøpe sykkel, men må se meg litt rundt først) Slutte å gruble -over mitt miserable kjærlighetsliv (les: mangel på) og heller konsentrere tankene om mine fantastiske barn og den vidunderlige jobben jeg har og som jeg får masse kred på. MEN JEG MÅ BE OM LITT HJELP Jeg har ingen særlig omgangskrets, er alenemor og innflytter så det er vanskelig å bygge opp bekjentskaper utenom jobben, hvor jeg samtidig er sjef og det er litt ensomt på toppen som kjent. DERFOR TRENGER JEG DERE til å gi meg motivasjon og stå på vilje, til å gi meg gode råd og vink, til å følge meg opp i dagene fremover VIL DERE DET? Så håper jeg dette vil funke, for jeg MÅ ha en endring i livet, ikke minst for barnas skyld, for de fortjener en mor som har overskudd på ettermiddagene og som kan bevege seg blant andre uten vamsete klær for å skjule valkene. Andre må gjerne henge seg på tråden så kan vi oppmuntre og gi hverandre en dytt når det trengs.
yoga Skrevet 14. mai 2008 #2 Skrevet 14. mai 2008 Lykke til med "snuoperasjonen" din i morgen Jeg heier på deg, og gleder meg til å følge deg på veien
Gjest sigga Skrevet 14. mai 2008 #3 Skrevet 14. mai 2008 Lykke til med "snuoperasjonen" din i morgen Jeg heier på deg, og gleder meg til å følge deg på veien Takk for lykkeønskningen ...og jeg skal prøve å holde tråden oppdatert utover.....
angeleyes Skrevet 14. mai 2008 #4 Skrevet 14. mai 2008 Lykke til med endringer i livet ditt. Må si det er virkelig hardbarka mål du har satt deg. Går i en prosess selv som jeg startet for ca. halvannet år siden. Vil følge med hvordan det går med deg:klemmer:
Gjest sigga Skrevet 15. mai 2008 #5 Skrevet 15. mai 2008 Hei Dagen har gått bra. Sprakk med en røyk midt på dagen og måtte hoppe over lunsjen > ble ett eple bilen. Men det er tøft og nå sitter jeg hjemme og jobber og MÅ ha en røyk, men skal greie å stå i mot.................... Gikk meg en liten tur i stad, de var utsolgt for rockeringer herover da, men fikk inn over helgen Ser positivt på den videre gangen i dette, men gruer meg litt til i morgen da kommer en gammel venninne på besøk og............. hun røyker....... Har ikke sett henne på 2 år så gleder meg voldsomt til besøket.
yoga Skrevet 15. mai 2008 #6 Skrevet 15. mai 2008 Men det er tøft og nå sitter jeg hjemme og jobber og MÅ ha en røyk, men skal greie å stå i mot.................... Ser positivt på den videre gangen i dette, men gruer meg litt til i morgen da kommer en gammel venninne på besøk og............. hun røyker....... Har ikke sett henne på 2 år så gleder meg voldsomt til besøket. Kunne det være en idé å tygge tyggis? Jeg gjorde det til den store gullmedaljen i min røykeslutt. Jeg tygde bare vanlig tyggis, men vet også at det er mange som har hatt hjelp av Nicorette o.l Ellers kan du prøve med et glass vann, eller en kjapp gåtur når røyksuget kommer. Det er også effektivt mot røyksuget
Gjest sigga Skrevet 15. mai 2008 #7 Skrevet 15. mai 2008 Kunne det være en idé å tygge tyggis? Jeg gjorde det til den store gullmedaljen i min røykeslutt. Jeg tygde bare vanlig tyggis, men vet også at det er mange som har hatt hjelp av Nicorette o.l Ellers kan du prøve med et glass vann, eller en kjapp gåtur når røyksuget kommer. Det er også effektivt mot røyksuget Hei Gikk meg en tur nå jeg. Jeg kan ikke å tygge tyggis, jeg får så vondt i magen, tror jeg svelger luft eller noe sånt. Men kjøpte meg noen sukkerfrie pastiller i dag og innbiller meg at det hjelper ihvertfall > men må nok ha to esker tror jeg Er fortsatt optimist, jeg...
Gjest sigga Skrevet 16. mai 2008 #8 Skrevet 16. mai 2008 Dette går bra, en røykesprekk i dag etter lunsj. Lite motivasjon og hente her på KG
yoga Skrevet 16. mai 2008 #9 Skrevet 16. mai 2008 Hei Bra jobba.. Kanskje du ikke trenger den ene røyken i løpet av morgendagen? Når det gjelder røykeslutten din, så kan jeg på det varmeste anbefalet dette forumet: http://www.slutta.no/ Der er det mye god støtte å hente
Midus Skrevet 17. mai 2008 #10 Skrevet 17. mai 2008 Wow, jeg er imponert over at du i det hele tatt har kommet så langt som til å begynne Dørstokkmila er den lengste vettu.. Én røyk om dagen høres ikke så grusomt ut i sluttfasen, men hvor mye røyka du før? Om du ikke kan tygge nikotin-tyggis og sliter med suget kan du jo teste røykeplaster osv? Har dog ingen erfaring med slikt selv. Lykke til videre
Gjest sigga Skrevet 17. mai 2008 #11 Skrevet 17. mai 2008 Hei I dag sprakk jeg mere, trodde ikke det var mulig siden vi skulle være på skolen og der er det røykfritt (det var ikke det i dag oppdaget jeg(ja ute altså)). Kjærlighetssorgen slo til for fullt (far til mine barn feirer med oss og jeg er glad i han fortsatt) og ensomheten (siden han har noen å dra hjem til ikke jeg, samt at jeg ikke har noen omgangskrets utover jobben) Jeg er selvfølgelig sjalu og sier litt dumme ting, dermed for jeg sure oppstøt tilbake (delvis rettmessig) Nå går jeg imidlertid tom for røyk (hadde kjøpt en liten reserve, dumt det) og jeg har tenkt å ta meg en liten dram (drikker normalt ikke) så da kan jeg ikke kjøre å kjøpe heller. Bare jeg nå ikke blir alkoholiker av å slutte å røyke (tror ikke det er noen fare, altså)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå