Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2008 #1 Skrevet 14. mai 2008 Fikk satt inn spiral for 2 mnd siden, og fikk beskjed der jeg satt den inn (ikke min lege lenger, kommer ikke til å gå til legekontroll der pga at vi flytter langt unna i disse dager), at jeg måtte få kontroll av spiralen etter 3 mnd hos min nye lege, og at det var viktig at legen sjekket at den satt riktig med UL-apparat. Min nye fastlege har ikke noe fancy kontor, og jeg tror ikke han har UL på kontoret. Er det vanlig å få UL-kontroll av spiral, og må man da evt. ta kontrollene hos en privat gynekolog og ikke hos fastlege?
Gjest men Skrevet 15. mai 2008 #2 Skrevet 15. mai 2008 Fastleger har normalt ikke ultralydapparat, da må du til gynekolog. Om alle må til ultralydkontroll, er det nytt for meg.
Furstina Skrevet 15. mai 2008 #3 Skrevet 15. mai 2008 jag har haft sprial två gånger och aldrig fått det kontrollerat med UL. Jag tror faktiskt inte att den kontrollerats alls efter insättning.
Gjest TS Skrevet 16. mai 2008 #4 Skrevet 16. mai 2008 jag har haft sprial två gånger och aldrig fått det kontrollerat med UL. Jag tror faktiskt inte att den kontrollerats alls efter insättning. Det står i pakningsvedlegget også at man skal kontrollere den etter 3 mnd, og deretter en gang i året for å sjekke at den sitter riktig. dette er for å forhindre at den ikke virker som den skal og at den ikke skal "forsvinne"... Nei, jeg tror jeg tar kontrollen hos legen uten UL. De kan jo sjekke at "trådene" er der de skal og da skal jo resten sitte der det skal og regner jeg med.
Furstina Skrevet 17. mai 2008 #5 Skrevet 17. mai 2008 Det stämmer nog att jag blivit kontrollerad när jag tänker efter... med Gynundersökning där de tittar efter trådarna och frågar hur det känts. Men UL har jag bara fått på sjukhus vid graviditet och SA, aldrig hos jordmor/Gyn
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå