Gå til innhold

Smugfilmet jenter


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Når man prater om erstatning har det mye å si. Har en frivillig lagt ut tilsvarende bilder av seg selv, og vedkommende som legger ut nye bilder ikkehar en økonomisk fortjeneste er det ikke grunnlag for erstatnig.

Erstatningen er jo ikke knyttet til om den som er skyldig i overgrepet eller overtrampet, har tjent økonomisk på det eller ikke. Det er knyttet til om man føler at man har vært utsatt for et overgrep eller overtramp, og til om det er rimelig å anta at denne følelsen vil kunne deles av de fleste andre i en lignende situasjon.

Jeg ser ikke helt hvordan det å legge ut mer eller mindre nakne bilder av seg selv frivillig, kan gjøre noe fra eller til for vurderingen av om det å bli snikfotografert i en privat situasjon mot sin vilje, er et overgrep?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest poiqwe
Det blir ikke snakk om soning for dette tilfellet.

Er du så sikker på det? Jeg har vanskelig for å forstå at et så alvorlig overgrep ikke må gi 1-2 års ubetinget fengselsstraff i tillegg til samfunnstjeneste. Dessuten er det et uttalt syn fra politisk hold at seksuell kriminalitet må straffes hardere enn hva som har vært vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

unge jenter vil jo ta det som en belønning at folk faktisk gidder og ofre tid og ressurser på å ta bilder av dem.

For meg er det straff nok å gidde å gjøre noe så meningsløst som å kjøre selvbekreftelse på folk som forakter en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...