Gå til innhold

Knallrød kjole på 17 mai...?


kitekatt

Anbefalte innlegg

Funker det eller er det mer jul liksom? den er lang og ettersittende med høy hals, korte ermer og belte i livet. Bomull. tenkte svart kåpe og svarte støvletter til....er bare usikker på om det blir for julete..hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Funker kjempebra det - rødt, hvitt og blått er vel de fargene det er aller mest passende å kle seg i på 17 mai... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker kjempebra det - rødt, hvitt og blått er vel de fargene det er aller mest passende å kle seg i på 17 mai... ;)

I Know ;) Men tenkte siden det var en rød kjole...at det kanskje ble litt mye, men da går det vel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg tenkte rød kjole går fint - helt til du skrev du skulle ha svarte støvletter og kåpe. Da tenker jeg vinter og jul med en gang. Julebord.

Har du lys kåpe, lyse sko?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Skjønner ikke hvorfor folk lager seg så mange regler for hva som ikke passer seg på forskjellige årstider? Ok, kanskje det ikke passer så godt å gå helsvart på en varm sommerdag, og det ser vel kanskje ikke så bra ut å gå helhvit på julebord, men rødt om våren..? Hvorfor skulle ikke det gått?? Tror du kommer til å bli kjempe fin jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Selvsagt kan du gå med rødt. Du kan gå med alt annet enn et flagg som ikke er norsk, for da blir du lynsjet om man skal tro en annen tråd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjolen hørtes helt grei ut den - helt til du nevnte sorte støvletter og kåpe... behold kjolen, men finn noe annet å ha over og på føttene, sort og rødt sammen på den måte = julebord (for meg ihvertfall).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjolen hørtes helt grei ut den - helt til du nevnte sorte støvletter og kåpe... behold kjolen, men finn noe annet å ha over og på føttene, sort og rødt sammen på den måte = julebord (for meg ihvertfall).

Har bare sort kåpe og det er meldt kaldt...ellers blir det brune støvletter og sort kåpe og det tror jeg ikke er en høydare ;)

Æsj...bør jeg kanskje bruke hvit og marineblå kjole heller...? Ville bruke den røde, men...med været som er meldt må nok tilbehøret bli slik jeg skrev...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er noe julebord over en lang kjole, jeg... ;)

Har du ikke en kort tøff jakke du kan ha med kjolen da? Hvis den har høy hals er den jo ikke SÅ kald?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hvorfor spiller det noen rolle om noen skulle forbinde et antrekk med julebord? Når noen ser deg i byen - på 17. mai - så skjønner de antagelig at det er 17. mai-feiring du er på vei til. Selv om du jo rent teoretisk sett kan være en som har brukt veeeldig lang tid på å finne veien hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg synes ikke det er noe julebord over en lang kjole, jeg...

Nei, kjolen har heller ikke vært nevnt som problemet her... det er sort kåpe og sorte støvletter som er problemet.

Sort har ingenting verken i et bryllup eller på Norges nasjonaldag å gjøre.

(Til deg som nevner flagg - hvis du vet hva Norge feirer den dagen, så er vel poenget i seg selv at det er det norske flagget som vaier, og ikke andre... :roll: Jeg har utenlandsk opprinnelse selv, men ser seriøst ikke noe poeng i å vifte med annet flag enn det norske den dagen, akkurat som jeg ikke ville reist til Sverige på deres nasjonaldag og viftet med det norske. Tullinger!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjeste_gjest
Selvsagt kan du gå med rødt. Du kan gå med alt annet enn et flagg som ikke er norsk, for da blir du lynsjet om man skal tro en annen tråd :)

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor spiller det noen rolle om noen skulle forbinde et antrekk med julebord? Når noen ser deg i byen - på 17. mai - så skjønner de antagelig at det er 17. mai-feiring du er på vei til. Selv om du jo rent teoretisk sett kan være en som har brukt veeeldig lang tid på å finne veien hjem.

hehe, godt sagt :D

Kanskje jeg skal bruke svarte pumps i stedenfor (hvis jeg orker å traske i det med unge på slep...hmmm)...og det er vel egentlig ikke kåpe, men mer trenchcoatkåpeaktig liksom, men innsvinget i livet og uten belte...den er ikke som en tykk vinterkåpe kan man si...

Edit: Kåpen er den siste på siste side, i svart http://shop.hm.com/no/?action=viewshopping...ept=DAM_OVR_YTT

Endret av kitekatt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Nei, kjolen har heller ikke vært nevnt som problemet her... det er sort kåpe og sorte støvletter som er problemet.

Sort har ingenting verken i et bryllup eller på Norges nasjonaldag å gjøre.

Så utrolig mye rart man lærer på KG. Og så utrolig godt at man kan velge å ignorere de mest idiotiske reglene man lærer her :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ja, la det gå sport i å screw alle tradisjoner systematisk, av rent prinsipp... for det er SÅ den eneste sunne riktige måten å gjøre ting på :roll:

Sort er sørgefargen. Hvorfor skulle noen ønske å bruke sort i noens bryllup? Eller på en nasjonaldag?

Noen ganger er det trangsynt å ikke la seg oppdra til et minimum av sosial intelligens. Opposisjon er kult i tenårene, men de fleste av oss vokser det vel av seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, kjolen har heller ikke vært nevnt som problemet her... det er sort kåpe og sorte støvletter som er problemet.

Sort har ingenting verken i et bryllup eller på Norges nasjonaldag å gjøre.

(Til deg som nevner flagg - hvis du vet hva Norge feirer den dagen, så er vel poenget i seg selv at det er det norske flagget som vaier, og ikke andre... :roll: Jeg har utenlandsk opprinnelse selv, men ser seriøst ikke noe poeng i å vifte med annet flag enn det norske den dagen, akkurat som jeg ikke ville reist til Sverige på deres nasjonaldag og viftet med det norske. Tullinger!)

Sort har ingenting på nasjonaldagen å gjøre? Skal alle de med sorte bunader la den henge i skapet da eller?! :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Å! SØREN OG! jeg kan visst ikke ha på bunaden min.

Du kan da fint gå i knallrød kjole! Det gjorde jeg i fjor, da bunaden min befant seg i motsatt del av landet. Og om du føler deg vel: hva gjør det vel da i forhold til hva andre tenker om deg?

Du kan jo evt og kjøpe deg et par "tjejskor", sånne småsko, lave og gode og gå i, om du river i litt mer enn de på H&M. De er jo praktiske å løpe etter barn i og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, la det gå sport i å screw alle tradisjoner systematisk, av rent prinsipp... for det er SÅ den eneste sunne riktige måten å gjøre ting på :roll:

Sort er sørgefargen. Hvorfor skulle noen ønske å bruke sort i noens bryllup? Eller på en nasjonaldag?

Noen ganger er det trangsynt å ikke la seg oppdra til et minimum av sosial intelligens. Opposisjon er kult i tenårene, men de fleste av oss vokser det vel av seg?

Helsort er sorg, sort kåpe og støvler sammen med rød kjole er da virkelig ikke sørgekledsel! Og det var noen som syntes det ble julebord med svarte støvletter og kåpe med den røde kjolen -- jeg tror ikke jeg får samme assosiasjon med en lang rød kjole.

Og hvis de fine tradisjonene dine bare går ut på å peke på folk og si at de er kledd feil når de har pyntet seg og ser flotte ut -- ja, da kan du faktisk stappe dem der sola ikke skinner.

Noen ganger er det trangsynt å være trangsynt.

Endret av Humptihum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17.mai går nå folk i utrolig mye forskjellig, så det skal mye til å "bomme"... Bunad og utvaskede dongeribukser side om side...

Mitt beste tips for dagen: gode sko!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...