Gå til innhold

Får man bot for å kjøre moped i G -streng?


Gjest Qvinde

Anbefalte innlegg

Gjest Qvinde

Ja, får man bot dersom man kjører moped kun iført en G-streng, og hjelm da såklart?

Dette lurer jeg på!

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan jeg godt tenke meg, ja. Om ikke bot, så iallefall en advarsel/reprimande/sendt straka vegen hjem/påpolitistasjonen.

Dette er blotting ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Qvinde
Jeg vil tro det blir smekk på fingrene som forstyrrelse i trafikken ja ;)

Jeg godtar et lett dask på baken ;)

Lurer på om jeg skal teste det skjønner dere?

Har ikke hørt om noen andre som har fått bot for det, det kan jeg ikke si jeg har hørt altså? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bolledeig

Du kan risikere at det blir en trafikkulykke som følge av det. Det er ikke så kult å ha hengende over seg resten av livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha :fnise:

Deler av innlegget slette iht. KG sine regler.

Glow -mod-

oi. første gang jeg har blitt moderert! :klø: beklager! :sjenert:

uansett så er jeg enig med de andre her, jeg tror nok du kan oppfattes som et forstyrrende element i trafikken. og det er nok av ulykker i trafikken i dette landet!

kan jeg spørre hvorfor du har lyst til å prøve dette?

edit: skrivefeil

Endret av LekeHusmor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Qvinde
Du kan risikere at det blir en trafikkulykke som følge av det. Det er ikke så kult å ha hengende over seg resten av livet.

Hvorfor kan jeg risikere det?

Hva med halvnakne damer på H&M reklameplakater da?

Det har jo vært lov lenge det!

kan jeg spørre hvorfor du har lyst til å prøve dette?

Det er jo fordi jeg har lyst til å sole meg mens jeg kjører "pæd" såklart!

Ser ofte menn på rulleski bare iført en trang sykkelshortsen, det er jo lov!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig
Hvorfor kan jeg risikere det?

Hva med halvnakne damer på H&M reklameplakater da?

Det har jo vært lov lenge det!

Har du sett noen i den senere tiden? Min erfaring er at de har gradvis forsvunnet ut i periferien, og enkelte steder vet jeg at de har blitt fjernet nettopp på grunn av en forstyrrende effekt på trafikken.

Poenget er vel at øynene vil trekke mot ting som man ser som man ikke forventer (dame i g-streng på moped), og da blir man distrahert. Og det å være distrahert i trafikken kan skape farlige situasjoner.

For ikke å snakke om hva som vil skje med huden på hele kroppen din om du skulle være så uheldig å falle av. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så et bilde av ei dame som hadde kjørt mc i bikini. hun hadde en halv pupp.... se for deg at du sliper ned halve puppen på assfalten så kanskje det ikke frister så veldig å kjøre nesten naken. tviler på at du får bot for det men. skal kanskje ikke si så mye har selv kjørt mc i bare en liten shorts.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Motorsyklisten

Det eneste som er påbudt er CE-godkjent hjelm i henhold til trafikkforskriften. For å unngå anmeldelse for blotting bør det være nok med bh og string;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Screemy

Nuvel, du kan sikkert kjøre rundt på moped i bare G -strengen så lenge det skjer hjemme hos deg selv og på din egen gårdsplass - dersom den er stor nok!

Skal man ikke ha på seg en dress av noe slag da som forhindrer store skader (brannskader) dersom ulykken skulle skje, eller gjelder dette bare stor sykkel?

Om dette gjelder moped så kan du i hvertfall få bot for å kjøre uriktig kledd om du kun kjører i stringen på motor/landeveien - ellers så kan du være trafikkfarlig for andre trafikanter!

Ikke fordi du nevneverdig ser så delikat ut, men fordi denslags kjøreklær er uventet og får andre bilister/mopedister/motorsyklister til å kjøre av veien ;)

Endret av Screemy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...