Gå til innhold

Hva har dere klart


bizzy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg bruker bare de billigste fra natusan, de selger de i matbutikker. Står vel ved siden av våtserviettene hvis jeg ikke husker feil. Men mange synes ikke de er så gode, og kjøper noen litt dyrere som de selger på apotek. Husker ikke navnene på disse. Jeg har brukt MENGDER av innlegg, så gidder ikke kjøpe de dyre. Har ull på utsiden av natusan sine.

Brystpumpe har jeg aldri fått teken på, så det vet jeg ikke så mye om. Jeg hadde en manuell til avent, men har ikke klart å sette den sammen igjen etter vask :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte Avents manuelle brystpumpe sist gang, og den funket greit den.

Har jo ikke prøvd noen andre så har ikke noe å sammenlikne med.

De er jo ganske dyre disse brystpumpene da, så da jeg skule kjøpe en med førstemann ventet jeg til jeg fikk dreisen på ammingen før jeg kjøpte en.

Jeg hadde noen sett med ull-ammeinnlegg, og de kjøpte jeg på apoteket tror jeg :klø:

Hadde noen sånne éngangs-innlegg også, men husker ikke hvor jeg kjøpte dem.

Husker jeg kjøpte sånne ammeskjell, beskyttere for såre brystvorter. Det var bare tull i all fall, brukte de aldri. Hvis det lakk fra puppen, så hendte det at all melken rant ut fordi det ikke var tett, eller at skjellet flyttet på seg så alt rant ut på en gang.Kunne jo ikke gå med det ute heller for de er jo så spisse. Det så veldig rart ut :ler: Skikkelig spisspupp.

Vi har fortsatt en del ting vi må ordne.

Vi må skru sammen en ny kommode vi har kjøpt til storebror sånn at baby får hans gamle.

Etter at det er gjort kan jeg vaske gammelt og nytt babytøy, tepper og sånn. Tror vi har det vi trenger av klær nå, men skal se igjennom en gang til.

Ny madrasser til babysenga er innkjøpt, men vi må ta opp sprinkelsenga fra boden og sette sammen den, og så må vi ommøblere litt på soverommet for å få en fin plass til senga.

Må kjøpe nye stellehåndklær og kluter.

Ellers er barnevogna i hus, stelleplassen er klar, og har jo endel ting og tang fra førstemann.

Resten tar vi etter hvert :-D

Jeg gleder meg veldig, men er samtidig glad for at det fortsatt er litt tid igjen. I dag er det akkurat 60 dager til babyen kommer.

:danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte saker..Da sjekker jeg ut Natusan sine først jeg da=) Kjøper evt noen litt dyrere på føden (snakka med jordmor, og hun sa de solgte noen der).

Ellers er stellekommoden up and running, og mykbag er kjøpt. Får visst stelleveske og babydyne med svigers. Senga skal skrues opp denne uken (hater å ha dårlig tid :sjenert: hoho), også får jeg kjøpe en madrass og noen sengetrekk. Også skal vi kjøpe naboenes ett år gamle velholdte bilsete. Da tror jeg det viktigste skal være i orden=) 7uker igjen nå! Spennende! Og vogna er allerede vasket, og står tørt lagret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det meste på plass.

Kommoden som vi skal ha til stellekommode får vi i neste måned. Skulle gjerne hatt den nå, men den skal kjøpes på Ikea og det har vi ikke her.

Skal kjøpe litt stelleprodukter, ammeinnlegg og noen ammebh`er. Synes igrunn det er vanskelig å kjøpe ammebh nå. Vet jo ikke helt hvilken størrelse jeg må ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ammebh synes jeg også er veldig vanskelig, jeg aner jo ikke hvilken størrelse jeg vil trenge, og å ha en som passer og gir god støtte er jo viktig. Samtidig er det greit å slippe å gå på bh-shopping den første uka, vil jeg tro, så å ha fårr i hus i alle fall en (og så sende mannen ut med beskjed "samme størrelse" eller "en størrelse større" når man har fått prøvd?) er sikkert lurt.

Ting begynner nå å ramle på plass hos oss. Vognpose kom i hus på lørdag, når vi egentlig var på jakt etter stellebord (eller i alle fall å måle dem, så vi kunne finne ut av hvordan vi skal få plass på badet (har konkludert: "den må ha hjul, så vi kan skyve den mot vaskemaskina for å åpne døra, og mot døra for å komme oss bort til vaskemaskina")) og kom over voksi aktiv med 40% rabatt...

Men stellebord har vi fortsatt ikke kjøpt, og bilstol har vi heller ikke. Ellers er det sånne "småting" som mangler, tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Her er følgende klart:

- Vogn

- Bilstol + base

- Har kjøpt vugge, men ikke hengt opp

- Klær

- Bleier

- Stelleprodukter

- Stellebord (fortsatt i bruk til storebror)

- Lekegrind (står fortsatt etter storebror... :flau: )

- Vippestol

- Brystpumpe

- Skinn til vugge og vogn

- Dyner og sengetøy

+++

Det jeg ikke har fått kjøpt enda er bl.a en haug kluter ol. Også har jeg ikke pakket den fødebagen alle maser med, får liksom ikke ut finger´n!! *s* Må også få kjøpt meg et par amme-BHer til, strikke ammeinnlegg og slikt, men det går mest på ting til hu mor ;)

Må få rydda skikkelig på rommet til guttungen også, og kjøpe "storguttseng" til han, så han gradvis kan vende seg til den og ikke reagere når babyen etterhvert overtar hans sprinkelseng. Men i første omgang skal babyen sove i vugge hos oss :)

Endret av -TeddyToria-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Avent manuell pumpe, synes den er grei jeg. Solgte den forrige, men har kjøpt ny nå.

Av stelleprodukter anbefaler jeg WELEDA - ingen over, ingen ved siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nærmer seg, det nærmer seg.

Jeg synes vi begynner å nærme oss en grei "basis" med klær. SELVSAGT ikke nok klær, men det dumper jo inn gaver her og der da... Har en plastpose hos svigermor som vi glemte å ta med også... hun hadde visst funnet litt søte ting...

Vi har ikke kjøpt bilstol enda, og fortsatt ikke kommet oss til en bilbutikk heller.

Men stellebordet får vi neste uke, og alle andre "store ting" jeg kommer på er i hus. Det mangler litt på "stellefronten", noen sperrelag til bleiene (vi skal jo bruke tøybleier) og litt annet bleiestasj, kluter og stelleprodukter og litt sånn dilldall. Ammebh/ammevennlig tøy til meg etc.

Også er jeg ikke i nærheten av å ha tenkt på den sykehusbaggen, og aner fortsatt ikke hva lillegutt skal ha på seg når vi reiser hjem fra sykehuset. Vet faktisk ikke helt hvordan vi skal komme oss til sykehuset (antakelig ringe en drosje litt før det blir så vondt at jeg ikke orker mer...) og slett ikke hvordan vi skal komme oss hjem (det er jo ikke akkurat som om alle drosjene har gode, sikre babyseter i baksetet da... til en liten nyfødt baby...) men det ordner seg sikkert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi så godt som alt klart... tror jeg. Det er sikkert noe vi ikke har tenkt på enda, men jeg føler at vi har kontroll på det aller meste nå. Vi tok en sjau igår, og fikk skrudd sammen sprinkelsenga og ommøblert litt på soverommet slik at det ble fin plass til den. Jeg måtte sende mannen ut for å kjøpe ny madrass, for den vi akkurat hadde kjøpt likte jeg ikke noe særlig da jeg fikk den oppi senga. Begynte nesten å gråte da jeg så det - er nok litt i overkant hormonell ;)

Ellers har vi funnet frem og vasket mesteparten av utstyret fra storesøster som har ligget på loftet en stund (badebalje, vippestol, babygym osv). Bilsetet fikk vi satt på plass for noen dager siden, og søskenvogna står ruvende midt i stua og venter ;)

Så nå kan babyen bare komme!

(Begynner å bli litt utålmodig :sjenert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det aller meste på plass..Det jeg kommer på at vi mangler, er:

Bleiebøtte

stelleveske (får av svigers)

babycall

feber- og badetermometer

Nettingtrekk til vogna

Bilsete (naboene vegg-i-vegg skal bare vaske den før vi får den)

brystpumpe

brystvortekrem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...