Gjest mr81 Skrevet 14. mai 2008 #21 Skrevet 14. mai 2008 Har lest en del av disse innleggene og må si at naturlige jenter er vakrest. Jeg er mann, 27 år og sammen med ei jente. Hun er naturlig vakker og har sine veldige nice former. Jeg er utrolig stolt av henne og skal garantert fri til henne i sommer og gifte oss:) Hun bruker nesten aldri sminke bortsett fra spesielle anledninger. Hun er flottere en mange barbier der ute....ingen tvil om det. Hun føler seg truet noen ganger, men jeg forteller henne at slike vil jeg aldri ha. Skulle jeg valgt mellom dama mi og barbier. Ja, da er svaret enkelt....DAMA MI;) Jeg er ganske sikker på at det jeg sier nå. Gutter flest liker ikke barbier. Gutter liker dem kun når mann er desperat på byen fordi mann har ikke hatt sex på lenge + at det er enkelt å få seg en barbi vis en bare vil. Jeg personlig har aldri hatt barbier i sengen (takk å lov for det), og er stolt av det. I mellomtiden kan jeg si at barbi jenter er oppskrytt, og som sagt brukes bare til sengen fordi dem er lettest å lure i seng. Slik ser fleste gutter på barbier og slik vil det desverre alltid bli. Når jeg har bare ute med gutter så sier dem alltid slik. "trenger noe kjapp og lett å lure". En slags kode oss gutter imellom. Det betyr: "Jeg må finne lettlurte barbier" Tuller ikke jenter...gutter foretrekker og slår seg helst ned sammen med naturlige jenter fordi dem er ærlig i første omgang....dem lyver ikke om utseende sitt. Dem blir tatt mer på alvor enn barbi jenter.....trust me;)
Gjest Gjest_Jente_* Skrevet 14. mai 2008 #22 Skrevet 14. mai 2008 Jeg er hverken "naturlig" eller "Barbie",men heller noe midt imellom.Kan i perioder foretrekke å være helt usminket,mens jeg andre dager sminker og pynter meg litt,bare fordi det er gøy og fordi jeg har lyst!!! Tenker ikke på hva gutter måtte mene om det, sminker og pynter meg for meg selv,og lar være å sminke meg om jeg ikke har lyst.Så får gutta mene det de vil Føler meg ikke truet av "Barbier" heller.Når alt kommer til alt er det personlig-heten som betyr mest,ikke hvor usminket eller sminket man er.
Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2008 #23 Skrevet 14. mai 2008 Nemlig. Tenk deg nedturen - hun virker perfekt i nattklubblys. Så kommer man hjem, og all sminken, kitten og sparkelen kommer av, silikonpuppene er ekle å ta på, huden dårlig av for mye sminke, etterveksten synes... Bedre å like det man ser, og vite at det faktisk er sånn det er.
Wonders Skrevet 14. mai 2008 #24 Skrevet 14. mai 2008 Alt for mange 'venninder', og folk som jobber i butikker, enten det er klær el parfymerier eller ligninde, gir dårlige råd! Jeg synes de ofte er dirkete ufine når de lyver til folk som ber om hjelp. Ikke la noen se ut som en klovn. Concealer er tingen. Dekke bitte små skjønnhetsfeil, og mørke ringer under øynene fra tid til annen. Men ikke bruk consealeren i hele i ansiktet lissom. Til det finnes det dekkkrem, helst tynn så det ikke ser ut som skismurning. Jeg ble faktisk anbefalt å bruke concealeren i hele ansiktet av en ansatt på Byporten's Body Shop i februar, da de ikke hadde tonen jeg trengte til fondation/brunkrem '''iiiiiik -DU HAR SPARKEN! Jeg handler ikke av den butikken der inne igjen! ER det mulig? Hadde hun tenkt å la meg se så jævlig ut lissom??? Så pass dere, selv om du i utgangspunktet vil oppnå å se naturlig ut, er det andre som mener noe annet...
Gjest Peachbud Skrevet 14. mai 2008 #25 Skrevet 14. mai 2008 Jeg synes også at naturlig hårfarge ofte er pent. Hos dem som har det er håret gjerne sunnest og sterkest også. Synd med jenter som har fake, knallbrun hud og blondt hår. Den skarpe kontrasten mellom hår og ansikt gjør det vanskelig å se hvordan de egentlig ser ut. Noen ganger er det pene jenter som skjuler seg bak bimbomasken.
Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2008 #26 Skrevet 14. mai 2008 Noen ganger er sminke faktisk nødvendig! Ta en titt på denne linken og få dere noen kraftige bakoversveiser av dimensjoner!!! De hotte holliwood aktørene er i utgangspunktet middels pen/ mindre pen! Men sminke gjør susen... I say no more!! Det er vel ingenting som er bedre enn å være helt sminkefri, og samtidig få komplimang for at man både er søt og pen:) http://cel.webby.no/make-up.asp
Marikke Skrevet 15. mai 2008 #27 Skrevet 15. mai 2008 Jeg er enig med glamorgirl. Jeg liker å se bra ut, og bruker litt tid foran speilet hver dag. Men så er jeg kanskje en av dem som ikke er "naturlig vakker" når jeg står opp om morran. Og nei, det betyr ikke at jeg kommer for sent til avtaler eller at jeg er oversminket. Jeg har faktisk fått høre "du som ikke bruker sminke.." Men sminken er der (dekkrem, øyeskygge, kajal og mascara), og det må til for at jeg skal føle meg vel. Og det synes jeg er greit. Jeg synes også det er greit at andre bruker mer sminke og hårfarge, hvis det er det som skal til for at de skal føle seg vel. Jeg tror ikke noe på at alt handler om å tekkes det motsatte kjønn. For meg handler det om eget velvære og om å like det jeg ser i speilet.
Tabris Skrevet 15. mai 2008 #28 Skrevet 15. mai 2008 Jeg mener ikke det er automatisk "galt" å bruke sminke, men jeg synes det er tegn på et problem når man enten må ha sminke hver dag/når man går ut, og/eller at man ikke føler seg vel uten. Da mener jeg sminke bare blir en daglig symptombehandling for et underliggende problem.
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2008 #29 Skrevet 15. mai 2008 Noen ganger er sminke faktisk nødvendig! Ta en titt på denne linken og få dere noen kraftige bakoversveiser av dimensjoner!!! De hotte holliwood aktørene er i utgangspunktet middels pen/ mindre pen! Men sminke gjør susen... I say no more!! Det er vel ingenting som er bedre enn å være helt sminkefri, og samtidig få komplimang for at man både er søt og pen:) http://cel.webby.no/make-up.asp Denne linken handler vel vel så mye om kjendiser som har blitt knipset i et litt uheldig øyeblikk. Er jo forskjell på bilder tatt av en profesjonell fotograf (der man i tillegg har valgt ut det beste, og så retusjert kraftig), og på bilder knipset på gata av paparazzier.
Gjest men Skrevet 15. mai 2008 #30 Skrevet 15. mai 2008 - Jeg synes selv naturlige jenter er nydelige... Det jeg mener med naturlige jenter er Naturlig hårfarge, Naturlig kropp, Naturlig hudfarge, ikke oversminka... ikke titusen millioner ulike stylingprodukter i håret... Ikke plastisk kirurgi hvis ikke det er en seriøs "kroppsdefekt".. Jeg har problemer med å stæsje meg så til de grader opp fordi jeg føler meg "fake", er det bare meg? Hva synes egentlig gutta? Det er ikke det at man skal gi totalt faen i utseende, men rett og slett se jordnær ut...De fleste jentene jeg ser på gata må minst ha brukt halvannen time om morningen...og seriøst mye penger på utseende...! Mange er så oppstæsja at de ser ut som "walking barbies" ... Jeg har bodd 10 år i en av Norges største byer, og ble likevel småsjokkert over hvor mange oversminkede tupper som tripper rundt i Oslo en vanlig hverdag... Ikke pent, og ikke noe som virker flatterende for personen bak foundationen. Likevel, det er da slett ikke alle som er heldige fra naturens side heller, at noe er naturlig betyr ikke nødvendigvis at det er vakkert.
Envy Skrevet 15. mai 2008 #31 Skrevet 15. mai 2008 Denne linken handler vel vel så mye om kjendiser som har blitt knipset i et litt uheldig øyeblikk. Er jo forskjell på bilder tatt av en profesjonell fotograf (der man i tillegg har valgt ut det beste, og så retusjert kraftig), og på bilder knipset på gata av paparazzier. enig der altså! disse bildene handler ikke bare om sminke! men når det gjelder tema; TS, er det noe galt i at en kvinne føler seg bedre med sminke? Hos meg så gjelder det faktisk selvfølelsen, jeg føler meg freshere og bedre med farget hår og sminke, er det dermed sagt at jeg er falsk, og at ingen mann vil ha meg? Det er snakk om dimensjoner her å da. Noen overdriver og ja, gjør seg til en annen person. men forde om jeg farger håret og tar på meg en nøytral sminke hver dag betyr faktisk ikke det at jeg er en falsk person.
Atdetvar Skrevet 15. mai 2008 #32 Skrevet 15. mai 2008 Ettersom jeg har sett særs få jenter i "ustelt" tilstand kan jeg ikke si helt med sikkerhet hva jeg foretrekker... Misliker imidlertid når det blir for mye.
Gjest Gjest_Ramboline_* Skrevet 15. mai 2008 #33 Skrevet 15. mai 2008 Kan ikke folk få sminke seg som de vil uten å bli rakket ned på?
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2008 #34 Skrevet 16. mai 2008 Hos meg så gjelder det faktisk selvfølelsen, jeg føler meg freshere og bedre med farget hår og sminke, er det dermed sagt at jeg er falsk, og at ingen mann vil ha meg? Det er ingenverdens ting galt med det. Men jeg bare lurer på hvorfor selvfølelsen din blir bedre når du farger håret og tar på sminke? Hvorfor synker selvfølelsen din når du lar være dette? Jeg håper på et litt dypere svar enn " jeg vil føle meg fresh". Det sier ikke noe om dine innerste tanker. Jeg tror du er som meg. Jeg føler meg penere med sminke, ergo: mer selvtillitt. Føler jeg meg stygg, faller selvfølelsen min. Ergo...min selvfølelse er sterkt knyttet opp til hvordan jeg føler jeg ser ut, utseendemessigt. Men...har sluttet å bruke sminke nå, og man blir vandt til å se seg selv uten. Og faktisk så synes t jeg at jeg ser ganske flott ut uten sminke også, bortsett fra om det er " Ser dritbleik ut" vær...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå