Gå til innhold

å bo veldig nære en høyspentmast...


Gjest Gjest_Bea_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Bea_*

Er det noen som har opplevd noen bivirkninger av dette? Helt siden vi flyttet inn her vi bor så har min allmentilstand vært ganske laber. Dvs uopplagt,trøtt,uregelmessig mens,hodepine og deprimert til tider. Det er ingenting galt med meg etter legesjekk. Det slo meg plutselig at dette kan ha noe med saken å gjøre etter at jeg overhørte en samtale om temaet. Før vi flyttet hit var formen veldig bra. Huset vi bor i er uten fukt eller mugg.

Kan det være sånn at noen kanskje er ekstra følsomme for slikt?

Synes kanskje selv at dette høres litt rart ut men etter 3 år i denne formen begynner man å leite etter alternative løsninger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fins en lege i Arendal som vet mye om dette. Hans navn er Bjørn J. Øverbye. Sjekk nettet på hva han har skrevet.

Fant i tillegg dette på www.vitalterapi.net

Elektromagnetisk stråling.

Høyspentlinjer!

Høyspentlinjer og transformatorer kan forårsake store problemer og plager for de som er så uheldige å bo i umiddelbar nærhet til disse. En "lavspent" linje på for eksempel 25.000 Volt vil som regel ikke skape store problemer med mindre den går rett over huset, men en linje på 200.000 Volt kan gi betydelige helsemessige problemer selv på lang avstand.

Inlägget ändrat, citerad text avkortad: Här finns den fulla texten

http://www.vitalterapi.net/index.php?pr=El-stråling

/Furstina (moderator)

Endret av Furstina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Gjest_malin_*
Fins en lege i Arendal som vet mye om dette. Hans navn er Bjørn J. Øverbye. Sjekk nettet på hva han har skrevet.

Fant i tillegg dette på www.vitalterapi.net

Elektromagnetisk stråling.

Høyspentlinjer!

Høyspentlinjer og transformatorer kan forårsake store problemer og plager for de som er så uheldige å bo i umiddelbar nærhet til disse. En "lavspent" linje på for eksempel 25.000 Volt vil som regel ikke skape store problemer med mindre den går rett over huset, men en linje på 200.000 Volt kan gi betydelige helsemessige problemer selv på lang avstand.

Inlägget ändrat, citerad text avkortad: Här finns den fulla texten

http://www.vitalterapi.net/index.php?pr=El-stråling

/Furstina (moderator)

Hei:)trådstarter.Jeg ser dette er lenge siden det er startet.men prøver for det.Jeg bor 100 meter unna store høyspentlinjer å en transformator stasjon.er veldig bekymret jeg.jeg har en liten gutt også som jeg bekymrer meg veldig for.tenker på stråling .bor du rett ved en høyspentledning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å skremme noen, men det er da en kjent sak med høyspentmaster og slike plager som TS beskriver. I diverse bygder i Norge er det uvanlig prosentvis forekomster av kreft. Innbyggerene på slike plasser har stritt med dette i mange år, men Statens Strålevern sier at strålingsverdiene ligger innenforbi tillatte verdier, og gjør derfor ingenting med det, og innrømmer heller ingenting når det gjelder innbyggerenes helseplager.

Så kan man da spørre seg hvor Statens Strålevern får sine tall ifra, hva som er godkjent å ikke. For å si det slik, vi tillater høyere verdier her i Norge enn hva de gjør i de fleste europeiske land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I diverse bygder i Norge er det uvanlig prosentvis forekomster av kreft.

Skremmende, spesielt med tanke på at jeg vet at min svigermor og hennes søsken vokste opp i et hus som lå rett under høyspentledninger. Fire av fem søsken fikk kreft i relativt ung alder (30 til 60 år) og tre av disse døde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skremmende, spesielt med tanke på at jeg vet at min svigermor og hennes søsken vokste opp i et hus som lå rett under høyspentledninger. Fire av fem søsken fikk kreft i relativt ung alder (30 til 60 år) og tre av disse døde.

Men med så høy forekomst i en søskenflokk er det sannsynligvis en arvelig kreftform, som ville slått ut selv om de bodde et annet sted. Kanskje seinere i livet hvis forholdene var mer gunstige (ikke høyspent, sunnere livsstil o.l). (og hvis de har fått ulike typer kreft er det veldig sannsynlig at det likevel er en arvelig faktor her, ville snakket med lege/kreftlege om det, jeg har ikke nok kunnskap).

Ikke for det, aldri om jeg skal bo rett under eller veldig nær en høyspentledning, De siste årene har vi bodd et par hundre meter unna en, og man kjenner jo forandringer når man går under. Det trenger ikke engang være kreftfremkallende, men at det gir ubehag og mindre, evt kroniske plager, det tror jeg nok. Jeg vet at det er blitt forsøkt gjort statistikk på overhyppighet av leukemitilfeller i forbindelse med høyspentledninger, men tror ikke de fant klare nok resultater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men med så høy forekomst i en søskenflokk er det sannsynligvis en arvelig kreftform, som ville slått ut selv om de bodde et annet sted.

De hadde alle ulike typer kreft, og ingen andre lenger bak i familien har dødd av kreft, så den arvelige faktoren er nok ikke så høy. Vi har jo spekulert i hvorfor foreldrene deres ikke døde av kreft, men de flyttet jo til dette huset i voksen alder, mens disse søsknene ble født og vokste opp der, og som barn er kroppen i utvikling og sannsynligvis mer mottakelig for slik påvirkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hadde alle ulike typer kreft, og ingen andre lenger bak i familien har dødd av kreft, så den arvelige faktoren er nok ikke så høy. Vi har jo spekulert i hvorfor foreldrene deres ikke døde av kreft, men de flyttet jo til dette huset i voksen alder, mens disse søsknene ble født og vokste opp der, og som barn er kroppen i utvikling og sannsynligvis mer mottakelig for slik påvirkning.

Da skjønner jeg godt at dere har spekulert ja. Uff. Det er jo også litt strengere regler for hvor nær man kan bo og hvor sterk spenning det kan være nå, så hvilken stråling de har vært utsatt for vet vi jo ikke. Ikke at det er så strengt nå heller, noen jeg kjenner flyttet inn i et nybygg hvor det gikk høyspentledning rett forbi, og først etter flere års klaging og dokumentering av stråleverdier ble ledningene gravd ned.

Jeg lurer på om noen ulike typer kreft likevel kan være beslektet (at det er noen av de samme mutasjonene som gir risiko for flere typer kreft), men likevel da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg var på visning på et hus som lå tett ved en høyspentmast. Jeg visste ikke at den var der da jeg dro og så på huset, og den var heller ikke veldig framtredende når jeg var der (mye skog o.s.v). Jeg merket med en gang jeg gikk ut av bilen og kom mot huset at jeg ble helt "rar". Jeg fikk et fryktelig press i hodet, ble småsvimmel og hadde sterk hodepine resten av dagen.

Først da jeg kom hjem begynte jeg å tenke på den høyspentmasta. Siden jeg hadde veldig lyst på huset, ville jeg ikke slå det fra meg uten videre, så jeg fikk målt strålingen. Den var høyere enn anbefalt norm. Jeg slo fra meg "drømmehuset" og angrer ikke.

Jeg har en venninnne som bor nydelig til ved marka, hun elsker huset og hagen sin. Noen måneder etter at hun flyttet inn ble hun sykere og sykere og fikk til slutt diagnosen ME. Hun bor omlag i samme avstand fra en høyspentmast som der jeg var og så på hus. Jeg kan ikke annet enn å undres... Jeg har, veldig forsiktig, prøvd å nevne det for henne, men hun avfeier det kontant. Hun lever for hagen sin, men jeg tror kanskje hun hadde levd bedre uten for å si det sånn. Uten at jeg kan si noe for sikkert selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest tonetulla@hotmai

Jeg var på visning på et hus som lå tett ved en høyspentmast. Jeg visste ikke at den var der da jeg dro og så på huset, og den var heller ikke veldig framtredende når jeg var der (mye skog o.s.v). Jeg merket med en gang jeg gikk ut av bilen og kom mot huset at jeg ble helt "rar". Jeg fikk et fryktelig press i hodet, ble småsvimmel og hadde sterk hodepine resten av dagen.

Først da jeg kom hjem begynte jeg å tenke på den høyspentmasta. Siden jeg hadde veldig lyst på huset, ville jeg ikke slå det fra meg uten videre, så jeg fikk målt strålingen. Den var høyere enn anbefalt norm. Jeg slo fra meg "drømmehuset" og angrer ikke.

Jeg har en venninnne som bor nydelig til ved marka, hun elsker huset og hagen sin. Noen måneder etter at hun flyttet inn ble hun sykere og sykere og fikk til slutt diagnosen ME. Hun bor omlag i samme avstand fra en høyspentmast som der jeg var og så på hus. Jeg kan ikke annet enn å undres... Jeg har, veldig forsiktig, prøvd å nevne det for henne, men hun avfeier det kontant. Hun lever for hagen sin, men jeg tror kanskje hun hadde levd bedre uten for å si det sånn. Uten at jeg kan si noe for sikkert selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er dette en gammel tråd ser jeg nå, men siden den er tatt frem igjen: Jeg har bodd 20 år 100 meter fra en høyspentmast og har ikke opplevd noen plager i forbindelse med det, har heller ikke hørt om andre i nærområdet som har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Jeg lurer på om noen ulike typer kreft likevel kan være beslektet (at det er noen av de samme mutasjonene som gir risiko for flere typer kreft), men likevel da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

FELO er svindlere, så pass på.

Hva har de gjørt evt hvorfor mener du det??? Spør fordi jeg er nysjerrig bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...