Gå til innhold

Syklistar

Gjest Tigress

Anbefalte innlegg

Gjest Elfrida
Bilistene har ofte betalt i større grad for veiene de kjører på en syklistene. Ja, syklistene har også bidratt; men ofte mye mindre.

Har du tenkt på at de fleste som bruker bil, gjør det fordi de faktisk trenger den?

Er forresten enig i at syklister flest kunne satt seg mer inn i trafikkreglene.

Det har ikke slått deg at veldig mange syklister også har lappen, og en bil som står hjemme?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke lov å sykle over fotgjengerfelt. Skal man over med sykkel skal man gå av og trille sykkelen over, så du gjør nok det riktige.

Men det går da fortere om sykkelisten sykler over fotgjengerfeltet enn om h*n skal gå? Hvorfor må billister bli så irritert av den grunn? :fy_fy: Det er da enkelt å stoppe uansett?

Og hvorfor skal billistene på død og liv stoppe bilen, åpne vindu og skjelle og smelle i en evighet slik at det oppstår kø bak, når en stakkar ikke går av sykkelen sin og triller den? Jeg kjørte (bil) bak en slik en her en dag og ble skikkelig irritert!

Er det rart det er krig i verden? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke slått deg at veldig mange syklister også har lappen, og en bil som står hjemme?

What the fuck! Kan man ha begge deler? Du kødder nå sant :klaske:

Jo, selvsagt har mange begge deler; men betaler syklister like bompenger?

Hilsen

The Kitten :banantroll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det går da fortere om sykkelisten sykler over fotgjengerfeltet enn om h*n skal gå? Hvorfor må billister bli så irritert av den grunn? :fy_fy: Det er da enkelt å stoppe uansett?

Det spiller ingen rolle, syklister SKAL også følge trafikkreglene!

Om det er så enkelt å stoppe uansett, så kan jo syklistene vente til alle bilene har kjørt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spiller ingen rolle, syklister SKAL også følge trafikkreglene!

Om det er så enkelt å stoppe uansett, så kan jo syklistene vente til alle bilene har kjørt da?

Nettopp. Det går raskere for meg å kjøre på rødt lys (forutsatt at det er klart) men jeg kan jo ikke gjøre det fordi om. :reise:

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med at dette ikke dreier seg om fornuft, men følelser, så hopper jeg bukk over saklig diskusjon.

Jeg kjører forøvrig på rødt når jeg vil, og jo, jeg kan. Hva skal dere gjøre med det?

PS: Til helvete med sykkelstier, de gir bare bilister nok en unnskyldning til å hisse seg opp over sykkelryttere/syklister. Spesielt den arten som er pliktoppfyllende.

PS:PS: Det er svært få som er NØDT til å bruke bil. Det går an å sykle inn til byen om du bor på Eidsvoll til og med. Bare å stå opp om morran. Late jævler.

Innlegget er endret iht. Kvinneguidens regler. Trille (mod)

Endret av Trille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjører forøvrig på rødt når jeg vil, og jo, jeg kan. Hva skal dere gjøre med det?

I fjor sommer skrev politiet i Oslo ut bøter til syklister som syklet på rødt.

Håper du blir tatt neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
I og med at dette ikke dreier seg om fornuft, men følelser, så hopper jeg bukk over saklig diskusjon.

Velkommen til KG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk Åberg
Ja, bilistene forurenser. Bilistene ødelegger miljøet. Ned med bilistesene :ironi:

Bilistene har ofte betalt i større grad for veiene de kjører på en syklistene. Ja, syklistene har også bidratt; men ofte mye mindre.

Jeg forstår ikke at ironiflagget er på sin plass der. Jeg er ikke ute etter å lynsje bilister, men man kan jo ikke være uenig i at biler forurenser. Derfor mener jeg at syklister skal ha rett til å ta seg fram på enklest mulig måte, uten å betale for det. Litt på samme måte som at el-biler får kjøre i kollektivfelt. Om man vil at folk skal være mer miljøvennlige, er det er bra at man legger til rette for det.

Har du tenkt på at de fleste som bruker bil, gjør det fordi de faktisk trenger den?

Ja, det har jeg tenkt på. Jeg har også tenkt at det er mange som bruker bil som fint kunne reist kollektivt eller syklet, men de tar bilen fordi det er mest behagelig. Jeg setter meg selvfølgelig ikke til dommer over hvem som bør bile og ikke, men jeg har mer forståelse for at småbarnsforeldre som skal levere og hente i barnehage, kjører bil enn en del andre. Det forutsetter også at det er et reelt kollektivtilbud der man bor, eller at det er overkommelig å sykle til jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress
Må jo sykle i veien og hindre bilene i å komme frem må du vite!

Det er sjølvsagt derfor vi syklar i vegen... :ironi:

Eg har skrive litt om kvifor vi syklar i vegen over her. I tillegg kjem sjølvsagt det at sykling er ein lagsport som ein må trene på i lag, og då er det for farleg å køyre på sykkelsti når ein trener rulle til dømes - det er ikkje mogleg å stoppe eit sykkelfelt raskt utan skadar, så skal ein sykle på sykkelsti der det også er fotgjengarar er ein berre nøydd å halde seg vekke.

Eg kan ikkje fatte at treninga vår skal vere så provoserande når vi syklar på stille landevegar og trenar. Det er ingen som har så dårleg tid. Merk at eg ikkje snakkar om rushtrafikk, sykkelpendlarar, syklistar utan respekt for trafikkreglar etc, men stille landevegar utan mykje trafikk, utanfor rushtrafikk. Gjerne i helger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å ha denne tråden i bakhodet når jeg nå skal begynne å sykle til jobben. Heldigvis ser ikke folk ut til å være så iltre på den strekningen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg kommer til å ha denne tråden i bakhodet når jeg nå skal begynne å sykle til jobben. Heldigvis ser ikke folk ut til å være så iltre på den strekningen. ;)

Vent til du ser verden fra en sykkel. Noen bilister blir åpenbart provosert av å se en tohjuling som går for egen maskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, skjønner at dette her er dødsseriøst, ja. Bokstavelig talt. :ler:

Endret av Agathe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PS: Til helvete med sykkelstier, de gir bare bilister nok en unnskyldning til å hisse seg opp over sykkelryttere/syklister. Spesielt den arten som er pliktoppfyllende.

PS:PS: Det er svært få som er NØDT til å bruke bil. Det går an å sykle inn til byen om du bor på Eidsvoll til og med. Bare å stå opp om morran. Late jævler.

For alle bor jo på Østlandet? Alle har et reelt alternativ sier du?

Hilsen

Sitat endret. Trille (mod)

Endret av Trille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke at ironiflagget er på sin plass der. Jeg er ikke ute etter å lynsje bilister, men man kan jo ikke være uenig i at biler forurenser. Derfor mener jeg at syklister skal ha rett til å ta seg fram på enklest mulig måte, uten å betale for det. Litt på samme måte som at el-biler får kjøre i kollektivfelt. Om man vil at folk skal være mer miljøvennlige, er det er bra at man legger til rette for det.

Ja, det har jeg tenkt på. Jeg har også tenkt at det er mange som bruker bil som fint kunne reist kollektivt eller syklet, men de tar bilen fordi det er mest behagelig. Jeg setter meg selvfølgelig ikke til dommer over hvem som bør bile og ikke, men jeg har mer forståelse for at småbarnsforeldre som skal levere og hente i barnehage, kjører bil enn en del andre. Det forutsetter også at det er et reelt kollektivtilbud der man bor, eller at det er overkommelig å sykle til jobb.

Ironiflagget var ment til den siste delen (Ned med bilistene).

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FAen du rydda innlegget mitt og implementerte STORE FY FY BOKSTAVER TIL GJENGJELD!!!! FAEN GÅR DET AN!!! DU DREPTE INNLEGGET MITT!!!! KJÆRRING!!!! ¤#!&/%!¤%(/&¤"("&%(&%(¤/#&%/&¤/&¤#/

:ler: :ler: :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sjølvsagt derfor vi syklar i vegen... :ironi:

Eg har skrive litt om kvifor vi syklar i vegen over her. I tillegg kjem sjølvsagt det at sykling er ein lagsport som ein må trene på i lag, og då er det for farleg å køyre på sykkelsti når ein trener rulle til dømes - det er ikkje mogleg å stoppe eit sykkelfelt raskt utan skadar, så skal ein sykle på sykkelsti der det også er fotgjengarar er ein berre nøydd å halde seg vekke.

Eg kan ikkje fatte at treninga vår skal vere så provoserande når vi syklar på stille landevegar og trenar. Det er ingen som har så dårleg tid. Merk at eg ikkje snakkar om rushtrafikk, sykkelpendlarar, syklistar utan respekt for trafikkreglar etc, men stille landevegar utan mykje trafikk, utanfor rushtrafikk. Gjerne i helger.

Det var først og fremst områder med rushtrafikk, syklister uten respekt for trafikkreglene etc, jeg tenkte på da. Ikke på de som trener på rolige landeveier. Det kom sikkert ikke klart nok frem. Mente ikke å gre alle over en kam. Beklager det.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress
Det var først og fremst områder med rushtrafikk, syklister uten respekt for trafikkreglene etc, jeg tenkte på da. Ikke på de som trener på rolige landeveier. Det kom sikkert ikke klart nok frem. Mente ikke å gre alle over en kam. Beklager det.

No problemo.

Eg har faktisk ikkje problem med å skjøna at det er irriterande med syklistar som ikkje følgjer trafikkreglane og som ofte ter seg heilt uforutsigbart. Eg køyrer jo bil i byen sjølv, og eg irriterer meg over syklistar som ter seg som idtiotar. Det er ikkje så mange av dei, men dei gjer mykje av seg. Likevel må det seiast at det er ikkje alltid ein option å bruke fortau i byar, fordi det kan kan lage farlege situasjonar når fortauet sluttar eller ein skal svinge til venstre - ter en seg som ein bil blir ein i alle fall sett. Eg meiner bilistar må kunne vise forståing for at syklistar set sin eigen tryggleik foran andres framkommeligheit. Der vil eg ikkje vike, altså. Dei som ikkje syklar veit neppe korleis det verkar å bli køyrt forbi med ein halvmeters klaring, eller kor utrygt det er å svinge til venstre viss ein kjem frå eit fortau.

Eg meiner også at for å bli teken alvorleg som syklist må ein vere ryddig i sin opptreden. Ein må bruke lys, refleks, halde seg til høgre og vise tydelege teikn, både om svinging, og når ein har tenkt å stoppe. For meg som er van med å sitte i eit sykkelfelt er dette heilt sjølvklart, det har med vår tryggleik å gjere, men også med folkeskikk - vi har eit ansvar for å vise bilistane kva vi driv med, og å vere pålitelege. Vi skal jo samarbeide om å få flyt i trafikken.

Då eg starta tråden hadde eg ein tur frå dagen før i bakhovudet. Aggressive bilistar som tutar og køyrer forbi med 30cm klaring (jau, det skjedde fleire gonger) på strak veg utan bilar i mot, berre fordi dei hatar syklistar... Dei vinn ikkje noko på det ein gong, vi køyrde i 30km/t, lite trafikk, langt frå folk. Kva er galt med slike bilistar? Litt folkeskikk og forståing for at folk driv med sport bør ein kunne vente, eller kva?

Endret av Tigress
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor ganske landlig, og her ute er det ikke mye gang-/sykkelsti. Så jeg skjønner jo at syklistene benytter veibanen. Det som irriterer meg er at "sports-syklistene" ikke kan legge turen sin et annet sted enn på de mest trafikkerte veiene. Og er det virkelig nødvendig å sykle 2 i bredden? :frustrert:

Det hadde ikke vært dumt med sykkelsertifikat. Jeg synes nesten syklistene burde være forsikra på lik linje med bilistene, dersom de skal bruke veien. Ikke betaler dem veiavgift heller. Og er du så uheldig og møter en idiotsyklist, så sitter du igjen med svarteper -for syklisten kan jo omtrent ture frem som han vil i trafikken.

Synes ikke det er så rart at man hører om så mange syklist-påkjørsler her i landet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...