Gå til innhold

Oppstrammende lotion


Gjest lucy d-.-b

Anbefalte innlegg

Gjest lucy d-.-b

Hei!

Jeg begynner å ha gått ned noen kilo nå (jippi), og blir mer og mer fornøyd når jeg ser meg i speilet. Men noe jeg ikke er fornøyd med er huden min, som tydeligvis ikke har fått med seg at fettet på innsiden ikke er så stort lenger og ikke trenger slik voldsom innpakning ;)

Er det noen som har erfaringer eller anbefalinger når det kommer til oppstrammende lotion eller andre kremer? Det trenger ikke være noen celulitt-vidunderkur altså! Jeg har hørt om flere som har brukt slike kremer og at det faktisk har fungert, men jeg vet ikke hvilke merker jeg bør gå for.

Noen som har forslag eller tanker å dele ang dette?

/lucy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bolledeig

Det som er typisk med de såkalte "oppstrammende" kremene er at de inneholder koffein eller andre stoffer som gjør at huden strammer seg til for en kort periode og kjennes fastere.

Men kroppen er stort sett i stand til å klare å omstille seg, hvis du bare gir den litt tid. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Hm ok. Så det er ikke ordentlig oppstrammende altså. Det er jo ikke noe poeng.

Jeg kjenner ei som brukte en slik krem, hun gikk vel ned 25 kg, og sa det var god hjelp i lotionen, hun hadde masse ekstra hud og da hun begynte på kremen strammet det seg til merkbart, og hun har ikke gått tilbake og blitt dvask i huden.

Tror du kremen kan fungere som en kick-start, eller er det bare bortkasta penger fordi det til syvende og sist er kroppen som tar seg av det på egenhånd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Det blir jo litt vanskelig å si, for som du sier, kroppen tar seg jo inn etter hvert. Da er det ikke så enkelt å si om det er kremen eller kroppen som står for den største effekten. Og at kremen har en effekt der og da, er hevet over enhver tvil. Men tror nok ikke kroppen responderer til en oppstrammende krem med "oisann, hun vil ha huden vekk, jeg får fikse det da" hvis det var det du mente med en kickstart :-P

Men som med de fleste vanlige hudpleieprodukter, så er det jo evt bare lommeboken som tar støyten hvis du kjøper noe som ikke fungerer, så det er jo bare å prøve om du føler du har lyst ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er noen som har en bra krem og anbefalle tar gjerne jeg imot tips og.

Jeg har gått ned 30 kg på 1 år nå og huden er ikke med, spesielt på rompe og lår. Endelig er jeg kjempefin med klær på, men ikke like fin uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

En slik krem gir jo fuktighet til huden også, så om du likevel bruker fuktighetskrem kan du vel bruke en som strammer opp i samtidig. Kan du ikke prøve den kremen som din bekjente har brukt?

Jeg bruker en oppstrammende krem nå, driver samtidig med vektreduksjon. Men kan ikke si om min krem virker da, har nettopp startet med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lucy d-.-b
En slik krem gir jo fuktighet til huden også, så om du likevel bruker fuktighetskrem kan du vel bruke en som strammer opp i samtidig. Kan du ikke prøve den kremen som din bekjente har brukt?

Jeg bruker en oppstrammende krem nå, driver samtidig med vektreduksjon. Men kan ikke si om min krem virker da, har nettopp startet med den.

Den hun brukte er visstnok ikke i salg lenger, jeg vet ikke hva den heter. Hvilken bruker du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tidligere gjest

Jeg bruker produkter fra Oriflame. De har mange forskjellige kremer. F.eks. en oppstrammende lotion for hele kroppen, en egen gel for mage og produkter som skal redusere cellulitt. Jeg bruker også forskjellige produkter på hele kroppen. Dersom du ønsker å se på de produktene de har som er oppstrammende kan du bla i gjeldende katalog på deres nettsider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sativa

Nå må vi huske på at det er mange faktorer som spiller inn når det gjelder hud og oppstramming. Alder for eksempel, jo eldre du er, jo dårligere trekker den seg sammen. Folk som har vært overvektige lenge, har dårligere utsikter for stram hud enn for de som har vært overvektige i en kortere periode. Gener spiller også inn, noen typer hud er ikke like elastiske som andre.

Min egen hud er av den dårlig sammentrekkbare typen dessverre. Jeg har hørt at det kan ta fra 1 - 3 år før huden har strammet seg opp maksimalt av det som er mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

En bekjent av sambo veide 120 kg og var virkelig kjempefeit og rund som en ball. Han satt seg på Fedon-kur og gikk ned 45 kg på et par måneder, og huden hans var så stor at han kunne brette magen opp rundt hodet!!! (Dette er ikke tull, sambo har sett det..).

Jeg har virkelig ikke peilig på om han brukte noen krem, men nå er huden hans normal. Temmelig villt å tenke på at den har trukket seg sammen SÅ mye, og ganske ålreit å vite at kroppen i mange tilfeller ordner opp selv!

(Jeg for min del hadde håpet å finne en krem som fikset det litt fortere :gjeiper: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Han var nok ung, og de utroligste ting kan skje på litt tid. Jeg gikk også veldig mye ned rundt magen (over 20 cm) men opplevde aldri løs hud. Tok tiden til hjelp da, riktignok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Han var nok ung, og de utroligste ting kan skje på litt tid. Jeg gikk også veldig mye ned rundt magen (over 20 cm) men opplevde aldri løs hud. Tok tiden til hjelp da, riktignok :)

Ja, for du har brukt litt tid ikke sant? Jeg tror helt klart at det er best, både for kroppen der og da, og for at man klarer å venne seg til den nye livsstilen slik at man ikke går inn i gamle vaner og dermed opp igjen i vekt.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Ja har brukt litt tid, men vektnedgangen har gått i rykk og napp. Har klart å holde vekten i over et år nå, og er veldig fornøyd med det :) Jeg kan ikke huske at jeg noensinne var noe særlig "slarkete", men så er jeg ung og har rimelig gode gener når det kommer til huden, det hjelper jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lucy d-.-b
Ja har brukt litt tid, men vektnedgangen har gått i rykk og napp. Har klart å holde vekten i over et år nå, og er veldig fornøyd med det :) Jeg kan ikke huske at jeg noensinne var noe særlig "slarkete", men så er jeg ung og har rimelig gode gener når det kommer til huden, det hjelper jo.

Jeg tror nok at min hud kommer til å "trekke seg sammen" temmelig raskt, men det er jo bikiniseson her allerede, så jeg tenkte jeg kanskje kunne speede det litt opp :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg begynner å ha gått ned noen kilo nå (jippi), og blir mer og mer fornøyd når jeg ser meg i speilet. Men noe jeg ikke er fornøyd med er huden min, som tydeligvis ikke har fått med seg at fettet på innsiden ikke er så stort lenger og ikke trenger slik voldsom innpakning ;)

Er det noen som har erfaringer eller anbefalinger når det kommer til oppstrammende lotion eller andre kremer? Det trenger ikke være noen celulitt-vidunderkur altså! Jeg har hørt om flere som har brukt slike kremer og at det faktisk har fungert, men jeg vet ikke hvilke merker jeg bør gå for.

Noen som har forslag eller tanker å dele ang dette?

/lucy

Hei :)

Så flink du er som har gått ned i vekt! Jeg har en link som du kan lese: http://www.dinside.no/php/art.php?id=51760...ersjon=utskrift Der ser du at loreal slim perfect er en krem som har vunnet over hvilke slankekremer som er best. Dette er også den billigste av de. Koster rundt hundrelappen. Så også at det er en annen tråd om loreal slim perfect her inne, du får søke på det og lese litt der om folks erfaringer med dette.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: Postet feil link her. Hmm, nå finner jeg ikke den linken jeg snakket om med mange gode erfaringer. Men kanskje du finner den hvis du kikker litt rundt. :)

Endret av Morrigan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest lucy d-.-b
Edit: Postet feil link her. Hmm, nå finner jeg ikke den linken jeg snakket om med mange gode erfaringer. Men kanskje du finner den hvis du kikker litt rundt. :)

Takk :) Det er jo kult å vite! Best i test føles litt tryggere å bruke pengene på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig
Edit: Postet feil link her. Hmm, nå finner jeg ikke den linken jeg snakket om med mange gode erfaringer. Men kanskje du finner den hvis du kikker litt rundt. :)

Jepp, konklusjonen i den artikkelen var jo strengt tatt at det ikke nødvendigvis var noe særlig vits å bruke slike kremer. Når det gjelder "der og da" oppstramming var jeg egentlig veldig fornøyd med en krem fra Garnier, linkylink, billig og har faktisk vunnet en del forbrukerpriser. Ikke noen langvarig effekt jeg kunne spore, men huden ble stram som en umiddelbar feelgood effekt ;) Da slipper du i hvertfall å blåse pengene på noe kjempedyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Når det gjelder "der og da" oppstramming var jeg egentlig veldig fornøyd med en krem fra Garnier, linkylink, billig og har faktisk vunnet en del forbrukerpriser. Ikke noen langvarig effekt jeg kunne spore, men huden ble stram som en umiddelbar feelgood effekt ;) Da slipper du i hvertfall å blåse pengene på noe kjempedyrt.

Merci Bollis ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...