Gå til innhold

Venter på brudeparet mat

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi skal servere champagne og jordbær, selvfølgelig også alkoholfritt for de som vil ha det.Og det vil bli satt fram ett fruktfat med druer og sånn som er lett å ta til seg.

Her slipper gjestene å vente på oss da vi skal fotografere FØR vielsen ellers blir det veldig sent.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Vi hadde kanapeer (roastbeef og røkelaks), jordbær og druer, champagne og brus.

Skrevet

Jordbær og annen frukt

Lefse med snøfrisk ost + røkelaks rullet og kuttet til små kanapeer.

Innbakte kalkunpølser kuttet i små biter.

Kjeks med ulike typer ost.

Servitørene har mer enn nok med å servere drikke, så det skal stilles ut fat med mat så de som kommer kan ta hvis de er sultne. Vi lager dette klart dagen før og setter i kjøleskapet i lokalet.

Å, nå ble jeg sulten *løpe og lage kveldsmat*

Gjest Gjest
Skrevet
Lefse med snøfrisk ost + røkelaks rullet og kuttet til små kanapeer.

Det var en kjempe god ide, står nå på listen vår :)

Skrevet (endret)
Heldigvis har ikke parene i bryllup jeg har vært i, ment at jeg skulle stikke hjemom og sitte og sture i finstasen i timevis mellom vielse og fest.

Så fint da... det mener ikke jeg heller. De vi har invitert er såpass voksne at de ikke trenger å bli underholdt mellom vielsen og festen.

Synes absolutt man burde ha et eller annet for gjestene ved lokalet rett etter vielsen slik at de slipper å gå gatelangs mens de venter på brudeparet.

Hvorfor det? Det kommer jo helt an på gjestene. Hos oss, er f.eks 90 % fra byen og jeg vet at de kommer til å syns det er helt i orden å gjøre noe på egenhånd de 1,5 - 2 timene det er å vente. Har vi derimot hatt mange tilreisende, så hadde saken vært en helt annen...

Endret av Elliebellie
Gjest Gjest
Skrevet
Så fint da... det mener ikke jeg heller. De vi har invitert er såpass voksne at de ikke trenger å bli underholdt mellom vielsen og festen.

For noe tull. Det er relativt uhøflig å la gjestene i stikken på den måten som dere planlegger. Dersom dere har tenkt å stikke fra gjestene mellom vielse og festen så bør dere i det miste være høflige nok til å servere dem noe å drikke og åpne lokalet for dem mens de venter på dere.

Hvor egoistiske skal brudepar få lov til å være?

Gjest Gjest
Skrevet
Hvorfor det? Det kommer jo helt an på gjestene. Hos oss, er f.eks 90 % fra byen og jeg vet at de kommer til å syns det er helt i orden å gjøre noe på egenhånd de 1,5 - 2 timene det er å vente. Har vi derimot hatt mange tilreisende, så hadde saken vært en helt annen...

Hvor festlig er det å gå gatelangs i fin stasen, eller å sitte hjemme å tvinne tommeltotter i sofaen? Om jeg hadde vært invitert til dere så hadde jeg droppet kirken og heller kommet til festen. Men det er kanskje uhøflig det eller?

Gjest regine ii
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor Ellibellie får sånn pepper for sitt opplegg?

Har selv vært i bryllupp hvor dette var "malen", og det funka helt fint det! Det var fint vær, og ikke lange biten mellom kirke og lokale, så vi gikk på utekafe mens vi ventet. Tror ingen reagerte på denne måten å gjøre det på......

Syns ellers at en del skal servere MYE mat før middagen.... Greit nok at det tar noen timer, men jeg vet med meg selv at jeg ville syns det var overveldende med først mat og drikke og så middag..... Hadde det vært meg ville jeg kun servert litt frukt - er vel ikke meningen at gjestene skal være mette før middagen heller.... :fnise:

Skrevet

Dere kan nå iallefall være såpass at dere logger der inn før dere svarer...

Velvel, nå det er sagt, så er vi alle forskjellige og har vel forskjellige oppfatninger hvordan et bryllup "skal" eller "ikke skal" være. Ingen av våre venner kommer til å reagere på dette - og takk og lov for at våre venner og familie ikke er så storforlangende og krevende gjester...

Skrevet
Hvor festlig er det å gå gatelangs i fin stasen, eller å sitte hjemme å tvinne tommeltotter i sofaen? Om jeg hadde vært invitert til dere så hadde jeg droppet kirken og heller kommet til festen. Men det er kanskje uhøflig det eller?

Som sagt, våre venner og familie er såpass voksne og fornuftige, at om de ønsker å droppe kirka og komme kun til middagen, så er det helt opp til dem selv. Da har de helt sikkert en god grunn og om det er pga. de 1-2 timene mellom vielsen og festen, så er det helt greit. Det blander jeg meg ikke oppi. Det får da være måte på barnevakt...

Gjest Gjest
Skrevet
Som sagt, våre venner og familie er såpass voksne og fornuftige, at om de ønsker å droppe kirka og komme kun til middagen, så er det helt opp til dem selv. Da har de helt sikkert en god grunn og om det er pga. de 1-2 timene mellom vielsen og festen, så er det helt greit. Det blander jeg meg ikke oppi. Det får da være måte på barnevakt...

Om du synes det er barnevakt å ikke bare tenke på seg selv, så du om det. De aller fleste andre synes å ikke en gang gidde å servere gjestene drikke og et tak over hodet mens dere tar bilder er i overkant egoistisk.

Gjest regine ii
Skrevet
Om du synes det er barnevakt å ikke bare tenke på seg selv, så du om det. De aller fleste andre synes å ikke en gang gidde å servere gjestene drikke og et tak over hodet mens dere tar bilder er i overkant egoistisk.

Unnskyld meg - men jeg tror du faktisk får snakke for deg selv og ikke "de fleste". Som sagt, jeg har ingen problemer med opplegget til ellibillie - og jeg tror heller ikke jeg er alene om det!

for å si det sånn: "de fleste" jeg kjenner/har diskutert bryllupp med, har verken problemer med barn i bryllup, eller med kaffegjester. Her inne kan man dog få inntrykk av at begge disse tingene er katastrofale......men tviler på at det egentlig er så fryktelig representativt!

Skrevet

Vi serverer spekemat fordi det ikke blir middag før kl 17 og vielsen er kl 13. I tillegg er det en del som bor på hotell og der er jo frokosten over kl 10. Etter å ha spist frokost regner jeg med at de pynter seg og ikke nødvendigvis har tenkt på å ta med seg noe å spise opp på hotellrommet. Dermed kan det bli 7 timer mellom frkost og middag og da bestemte vi oss for å servere spekemat, skal ikek servere noen kjempestore mengder, men tror noen synes det er godt med litt mat da. Setter også ut litt snaks og selvfølgelig musserende vin og annen drikke :)

Skrevet
Unnskyld meg - men jeg tror du faktisk får snakke for deg selv og ikke "de fleste".

Kun en person her inne som ikke gidder å spandere så mye som litt drikke på gjestene mens de venter. Det må kunne tolkes som de fleste andre.

Vi skal ha musserende, farris, spekemat og frukt. Om det er fint vær så skal det serveres på tunet utenfor lokalet, om det ikke er fint vær så blir det i "kaffestuen".

Skrevet

Vi serverer kanapeer og annen fingermat pluss det gjestene vil ha å drikke.

Jeg har sittet på bar med venner og kost meg mellom vieelse og middag. Ikke noe problem det heller! :)

Skrevet

Litt utenom tema, men siden diskusjonen nå har tatt den veien velger jeg å si min mening. Jeg synes også det er rart å skulle overlate gjester til seg selv underveis i bryllupsdagen. To timer er i tillegg en veldig "ingenmannsland"-tid. Ikke tid nok til å gjøre noe som helst fornuftig, men mer enn tid nok til å kjede seg. Synes faktisk ikke det er for mye forlangt å i det minste åpne lokalene og servere litt drikke.

Skrevet
Det var en kjempe god ide, står nå på listen vår :)

Ja, det er veldig godt og tar ca et kvarter å lage ca 100stk :)

Gjest Gjest
Skrevet

Enig med Arkana og de fleste andre her. Det er en fin, høflig og forventet gest å ta seg av gjestene til bryllupet. Har selv aldri opplevd noe annet. Å gå i bryllup er en heldagsaktivitet (hvis man ikke bare er kaffegjest), og det å føle seg tatt vare på som gjest, er veldig viktig. Det er vanlig at brudeparet blir fotografert el.l, mens gjestene får sjampanje eller annet leskende (og noe snacks el frukt) mens de venter. Uansett om bryllupet holdes i en by eller midt ute på landet.

Kanskje elliebellie ordla seg litt krasst (ved å insinuere at gjester er barnslige dersom de ikke klarer seg selv i noen timer), og derfor fikk litt pepper.

Gjest nextlife
Skrevet

Siden vi beveger oss utenfor tema her, ikke minst er denne tiden mellom vielsen og middagen en ypperlig sjanse for gjestene å mingle litt og hilse på kjente og ukjente. Synes en lett servering hører med.

Gjest Gjest_Elliebellie_*
Skrevet

Her mente jeg at jeg ikke hadde tenkt å henge meg opp i om de møtte opp i kirka eller ikke. Du insinuerte at jeg kanskje syntes det var litt uhøflig å bare komme til middag...

Skjønner jo at det er delte meninger om akkurat dette, og jeg kan ikke skjønne at noen skal være direkte uhøflige og slenge dritt selv man er uenige. Vi har valgt å gjøre det på denne måten - om dere mener det er smålig eller rart, vel det driter jeg faktisk i. Ingen av våre gjester vil forvente at vi oppvarter dem på noen måte...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...