Gjest Gjest_Elliebellie_* Skrevet 21. mai 2008 #41 Skrevet 21. mai 2008 [quote name='regine ii' date='21.05.2008 (10:38) for å si det sånn: "de fleste" jeg kjenner/har diskutert bryllupp med, har verken problemer med barn i bryllup, eller med kaffegjester. Her inne kan man dog få inntrykk av at begge disse tingene er katastrofale......men tviler på at det egentlig er så fryktelig representativt!
poff Skrevet 21. mai 2008 #42 Skrevet 21. mai 2008 Jeg har kun vært i 3 bryllup, og alle de gangene dro vi rett fra kirken til der festen skulle være og fikk servert drikke og frukt. Veldig grei måte sånn med tanke på å få sett og pratet litt med de man ikke kjenner fra før Men folk gjør ting forskjellig, kan jo være kjedelig å fly rundt i byn på kafeer med finstasen da. Men jeg tenker sånn nå da at det kan jo være en budsjett ting også at man gjør det på denne måten, og spare noen kroner der? Tror igrunn ikke jeg hadde tenkt så voldsomt mye på det heller om det var sånn at jeg måtte ventet til middagen med dra til lokalet. Alle gjør det på sin måte, skjønner ikke helt hvorfor vedkommende her skal få så kjeft for det. Det er jo dems sak igrunn.
Gjest Wildcat Skrevet 22. mai 2008 #43 Skrevet 22. mai 2008 (endret) De fleste av bryllupene jeg har vært i (begynner å bli en del...) har gjestene dratt rett til bryllupslokalet etter kirka/vielsesstedet, og blitt servert lett mat (frukt, kjeks etc, sjelden noe mer komplisert enn det). Veldig hyggelig. Et par av bryllupene var det mer opp til gjestene å finne på noe i mellomtiden. Har fungert kjempebra det også siden disse bryllupene var i en by. Det jeg er skeptisk til med å "overlate gjestene til seg selv" er at det er ikke alle som kjenner så mange i bryllup, og er du den ene single venninna så er det ikke nødvendigvis så lett å henge seg på noen andre mellom vielsen og festen. Men vet man at dette ikke er noe problem blant gjestene så er det jo ikke noe i veien for at de rusler litt rundt i byen før festen. Jeg synes også ofte det er kjekt å kunne gå og spise noe skikkelig mellom vielsen og middag- mao synes jeg det har vært fint at gjestene ruslet rundt etter vielsen slik at jeg kunne kjøpe meg noe å spise. Jeg er blant de menneskene som synes det er lenge å gå fra f.eks kl 13 (vielse) til kl 17 (går til bords) uten noe annet å bite i enn frukt. Middag kl 17 betyr jo ofte at forretten kommer på bordet 1730, og den skal man jo ikke bli særlig mett av, før og hovedrett kommer rundt 1830. Da er jeg stort sett rammet av ulvehunger. Men sånn er nå bare jeg, og forventer selvfølgelig aldri at vertskapet skal sørge for at jeg får tilferdsstilt min store apetitt... hehe. Vi har ikke begynt å tenke på hva som skal serveres mellom vielse og middag, men alt holdes på samme sted inne i fjellheimen, så problemstillingen hos oss er mer av typen hva som skal serveres. Tipper på noe enkel fingermat og frukt pluss noe deilig sprudlende i glasset. Edit: tilføyd en setning Endret 22. mai 2008 av Wildcat
Gjest Elize Skrevet 22. mai 2008 #44 Skrevet 22. mai 2008 Vi skal servere gjestene velkomsdrink, kaffe og mineralvann. Vi åpner lokalet for dem mens vi er hos fotografen. Håper vi kan ha vielsen kl. 13.30 og at vi sitter til bords senest kl. 16.30. Jeg kjenner mine gjester så godt at jeg vet at det kommer til å gå helt fint.
Solfridbruda Skrevet 9. juni 2008 #45 Skrevet 9. juni 2008 vi tenker å servere boller og saft. Tror dere det er et greitt mellommåltid?
tranne Skrevet 7. juli 2008 #46 Skrevet 7. juli 2008 Hva med å servere pølse i brød? Det enkle er ofte det beste....... :
Dazzling Diva Skrevet 7. juli 2008 #47 Skrevet 7. juli 2008 Det hadde ikke ramlet meg inn et øyeblikk og ikke ordne noe for gjestene under fotografering, og jeg som gjest hadde reagert på det om jeg var invitert i et bryllup hvor det var meningen gjestene skulle henge på cafe etter vielsen. Det trenger ikke være mat, selv om det er vanlig med en velkomstdrink på lokalet hvor middagen skal være. Det kan være andre aktiviteter som en omvisning (dersom man har vielsen eller festen på et spesielt sted) eller fremvisning av en kort film om brudeparet evt bilder. Det kan være en ide og gi en person ansvar for å ta bilder av alle gjestene (en og en eller små grupper), dette er også noe som kan foregå mens brudeparet blir fotografert. Jordbær i sjokolade synes jeg selv er utrolig godt, og det ser lekkert ut. Ellers er det mye enkelt man kan gjøre: bruke tannpirkere som man stikker forskjellig godt på feks. Det kan være frukt, spekemat, osteterninger, noen nevnte lefse med snøfrisk og laks - det er jo knallgodt. Man kan ha en sjokoladefontene hvor gjestene kan dyppe spyd med frukt, marsmallows, kjeks eller minikaker i - det er et hav av muligheter.
Gjest Screemy Skrevet 7. juli 2008 #48 Skrevet 7. juli 2008 Det må bli noe som smaker men som ikke metter såpass at gjestene blir mette før hovedmaten! Hva med ost, kjeks, druer og litt vin?
Fun Light Skrevet 8. juli 2008 #49 Skrevet 8. juli 2008 Vi var i bryllup i helga, hvor det ble servert oppskåret frukt, jordbær på fat, muffins og minibakkels (i tillegg til velkomstdrink). De hadde kun servietter til å legge ting på så mulig det var derfor, men det det gikk absolutt minst av var oppskåret frukt! Minibakkels og muffins var spesielt populært! Kanskje et tips med papptallerkner eller liknende dersom man satser på frukt, siden det blir mer klissete og "vått". Godt med noe å bite i var det iallfall!
pinkybride Skrevet 8. juli 2008 #50 Skrevet 8. juli 2008 Vi skal ha minibakkels namnamnam!! Og frukt , jordbær, og sjokolade. Håper ikke de spiser seg veldig mette på dette da. men synes det er en fordel at de får litt i magen hvertfall. Eller kan de jo bli fort pussa.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå