Gå til innhold

Den nye kroppsnormen i samfunnet?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest soltilbeder

Interessant!

Jeg er ei dame på 56 som aldri har tenkt tanken en gang -at jeg noen gang skal slutte å gå med bikini!

Hvor i all verden får man slike tanker ifra? Jeg tror det meste foregår inni hodene våre.

Og har det slått dere at andre folk kanskje ikke er så opptatt av oss, som vi tror? Alle har nok med sitt. Og ingen andre skal få bestemme hva jeg skal ha på meg. Har hørt om bunadspoliti, men bikinipoliti...?

Folk får glo så mye de vil - jeg skal kose meg i sola og bli brun! (med faktor) :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synd at alle er så opptatte og lite vel sin egen kropp :( Bruk bikini og vær stolte damer :) Eller gjør som jeg; dropp bikinien og gå på naturiststrand. Ikke noe "slankepress" e.l der :) Dessuten er det mye deiligere å sole seg og bade naken :)

Ha en super badesommer :D

LilleSiri, 20 år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tnita

Siden jeg er på samme alder som trådstarter så skal jeg ifølge ts ikke ikle meg bikini på stranda? Vel, med en kropp som en 19-åring har jeg ingen problemer med det! Men det hadde jeg ikke hatt om jeg hadde hatt kropp som en 40-åring heller! På stranda er det LOV til å gå i bikini, men syns det uansett er mye mere mangfold på sydenstrendene enn her i norge. Kroppsfikserte? Ja, kanskje! Kanskje fordi vi kun har sommer maks to måneder i året...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

He he, folk Er kroppsfikserte, det er bare sånn. Og på stranda legger man vel merke til andre og andres kropper på samme måte som man gjør ellers.

Damer som går i alt for trange klær så valkene tyter blir jo stadig omtalt her inne, som et eksempel på hvordan man IKKE vil være/kle seg, så jeg tror neppe folk lukker øynene for detaljer på stranda heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest -M-
Jeg er direkte flau over meg selv. For jeg er totalt motsatt av det mangen av dere er! Jeg hater å gå på stranden. Jeg hater å vise kroppen frem. Og da mener jeg hater. Jeg er så flau over å gå i badetøy, så her brukes det som brukes kan, og i mitt tilfelle blir det boardshorts og bikinitopp. Ja, jeg har litt grenser med tildekking :ler:

Og jeg er 18 år, uheldigvis så er jeg ikke alene om dette, for jeg vet at flere i klassen min tenker slik som meg samt flere av vennene mine. Det som er litt trist er at alle de som tenker slik som meg er utrolig søte jenter :jepp: Jeg sammenligner meg med dem og de sammenligner seg med de med modellkropp :-/

Dette syns jeg var direkte trist å lese. Du er 18 år, og har sikkert en helt flott og normal kropp som du overhodet ikke trenger å skamme deg over. Og hvorfor sammenlikne seg med modeller? De er som regel sykt tynne, og slett ikke vakre å se på, spør du meg.

Jeg er 40, feit og ferdig....hehe....men går i bikini når det passer meg. Skulle noen finne meg frastøtende, får de dra til seg øynene. Ingen som ber dem se på meg. Jeg soler meg i bikini for å bli brun. Det er faktisk penere å være brun og feit enn bleik og feit.

Nå er jeg vel ikke akkurat feit, men selvfølgelig har diverse kroppsdeler begynt å dra sørover, så jeg sammenlikner meg ikke akkurat med 18-åringer og modeller. Jeg sammenlikner meg faktisk ikke med noen. Det er befriende.

Til alle damer: Gå i det du føler deg vel i. Ikke la noen diktere hvilken mal du skal passe inn i. Du har en sunn og frisk kropp, bruk den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Ulla*

Jeg har aldri tenkt på at kvinner over 30 ikke burde gå i bikini. Det eneste jeg har tenkt noen ganger er at veldig overvektige kanskje ville sett bedre ut i en badedrakt, men det er uavhengig av alder. Og menn i alle aldre må da få lov å gå i bar overkropp på stranda! Skal de bade i t-skjorte fordi de har nådd en viss alder? Nei, det ville jo bare sett merkelig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De er som regel sykt tynne, og slett ikke vakre å se på, spør du meg.

..Nok en gang, hvorfor oppmuntre de som er feite og ikke greier å ta vare på kroppen sin, mens det å slenge dritt om slanke folk er helt greit?

Du avslutter med å si at alle må være fornøyd med kroppen sin blabla, det er alle som ikke er slanke det da eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg lurte mest på med denne tråden, er hvor mye det er mulig å forfalle fra man er 18 til man er 27. Trådstarter mener hun er for gammel til å gå på stranda i en alder av 27. Men ærlig talt, hvor mye forandrer en kropp seg på de årene?

Jeg er knapt istand til å se forskjell på en 20-åring og en 27-åring.

Jeg er 30 år, og har ikke lagt merke til at kroppen min har endret seg nevneverdig siden jeg var 18. Pleier man å endre seg på den tiden? I så fall hvordan?

Ja, kroppen har riktignok begynt å endre seg nå de siste par månedene, men det skyldes at jeg er gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...