lambi Skrevet 11. mai 2008 #1 Skrevet 11. mai 2008 For litt over et halvt år siden startet jeg med Loette. Jeg var ikke noe særlig fornøyd med dette merket da jeg fikk blødninger som varte i ca to uker. Den siste uken hadde jeg også like vondt i magen som det jeg hadde når jeg ikke brukte p-piller. Ettersom det står på pakningsvedlegget at disse plagene går over etterhvert fortsatte jeg i ca fem måneder uten at det ble noen bedring. Fikk da resept på Yasmin. Av dette merket får jeg riktignok mindre kraftige blødninger men de varer jo allikevel i flere uker. Nå begynner jeg mildt sagt å bli lei. Blødningene kommer også midt i brettet og ikke når det er meningen at de skal komme. For flere år siden brukte jeg Trionetta uten at jeg hadde problemer med dette, men de finnes jo ikke lenger. Noen som har hatt samme problem og hva gjorde dere isåfall? Finnes det noen tilsvarende pille som Trionetta?
Chiquita Skrevet 11. mai 2008 #2 Skrevet 11. mai 2008 Jeg hadde også samme problemer på Cerazette og Loette. Løsningen for meg ble hormonspiral
lambi Skrevet 11. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 11. mai 2008 Jeg hadde også samme problemer på Cerazette og Loette. Løsningen for meg ble hormonspiral Jeg har lest litt om spiral men av en eller annen grunn så får jeg litt "hetta" av å tenke på å ta det selv. Vil i utgangspunktet bare finne en p-pille som fungerer men det er tydeligvis ikke så lett. Litt lei av å gå til legen å be om resept på andre piller bare for å finne ut at de ikke fungerer som jeg vil. De vil jo at man skal gå en stund på samme pillen før man bytter også. Jeg har allerede brukt ca 7 måneder.... drittlei allerede...
lambi Skrevet 11. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 11. mai 2008 Er veldig fornøyd med marvelon. Brukte du da enten Loette eller Yasmin før du begynte på Mervelon?
Sanasol. Skrevet 11. mai 2008 #6 Skrevet 11. mai 2008 Jeg gikk på yasmin, men fannt ut av at det ikke var så lurt siden jeg har hjerte og karsykdommer i familien. (fikk også høre av leger og "medisinske" artikkler at yasmin ikke hadde et så godt rykte på seg i forhold til bivirkninger innen hjerte og karsykdommer) Da begynte jeg på loette fordi det er mindre hormoner i dem. Jeg har gått på dem i rundt 2 år, og opplever samme problemer som deg. Jeg ser derfor også etter et alternativ. Muligens andre p-piller med lite hormoner. (ikke minipiller, for da må man være så utrolig nøye på tidspunktet men tar dem) Noen tips?
lambi Skrevet 12. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 12. mai 2008 Finnes det ikke trefase piller lenger? Når jeg brukte det hadde jeg ikke problemer med dette. Prøvde å høre med legen min men fikk ikke noe ordentlig svar av henne. (Hun er utlending og noen ganger litt knotete når hun forklarer ting) Etter at jeg nå har prøvd to forskjellige merker vil hun heller sende meg til en gynokolog for å se om det er noe annet galt med meg. (Hun har allerede tatt undersøkelse selv) De problemene jeg har nå fikk jeg den måneden jeg startet på p-piller igjen så tviler på at det er noe annet galt.
Sanasol. Skrevet 13. mai 2008 #8 Skrevet 13. mai 2008 (endret) Er det ingen helsepersonell (evt.andre) som kan hjelpe oss med dette? Hadde vært utrolig glad for å få et svar... Edit: Endret 13. mai 2008 av Sanasol.
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2008 #9 Skrevet 13. mai 2008 Er det ingen helsepersonell (evt.andre) som kan hjelpe oss med dette? Hadde vært utrolig glad for å få et svar... Edit: Spør på apoteket!
Gjest Bolledeig Skrevet 13. mai 2008 #10 Skrevet 13. mai 2008 Er det ingen helsepersonell (evt.andre) som kan hjelpe oss med dette? Hadde vært utrolig glad for å få et svar... Edit: Helsepersonell vil ikke svare i slike tråder, det er alt for lite informasjon om pasienten til at man kan gi et forsvarlig svar. Det strider imot etiske retningslinjer. Det er farmasøyter på apoteker og de er der nettopp for å svare på slike spørsmål.
Gjest Mia88 Skrevet 13. mai 2008 #11 Skrevet 13. mai 2008 Jeg kan jo legge til et lite spørsmål i denne ppille tråden. Jeg har endret ppille og byttet fra loette til cherazette. På pakningen står det 1 uke etter første pille er jeg trygg, mens helsesøstra sa 14 dager. Hva skal jeg stole på? det bruker jo å være 1 uke?
angeleyes Skrevet 14. mai 2008 #12 Skrevet 14. mai 2008 Jeg gikk også på trionetta før og hadde ingen problemer med de. Da de gikk ut av markedet begynte jeg på synfase og jeg er fornøyd med de også. De er også tredelt på brettet slik som trionetta. Har du prøvd synfase?
lambi Skrevet 14. mai 2008 Forfatter #13 Skrevet 14. mai 2008 Jeg gikk også på trionetta før og hadde ingen problemer med de. Da de gikk ut av markedet begynte jeg på synfase og jeg er fornøyd med de også. De er også tredelt på brettet slik som trionetta. Har du prøvd synfase? Jeg har ikke prøvd Synfase men om den er tredelt som Trionetta var så er det ikke umulig at jeg tester den neste gang!
Gjest Bolledeig Skrevet 14. mai 2008 #14 Skrevet 14. mai 2008 Jeg kan jo legge til et lite spørsmål i denne ppille tråden. Jeg har endret ppille og byttet fra loette til cherazette. På pakningen står det 1 uke etter første pille er jeg trygg, mens helsesøstra sa 14 dager. Hva skal jeg stole på? det bruker jo å være 1 uke? Stole på fagpersoner, eller spørre random mennesker på nettet? Hmmmmm, roughie
Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2008 #15 Skrevet 14. mai 2008 Jeg kan jo legge til et lite spørsmål i denne ppille tråden. Jeg har endret ppille og byttet fra loette til cherazette. På pakningen står det 1 uke etter første pille er jeg trygg, mens helsesøstra sa 14 dager. Hva skal jeg stole på? det bruker jo å være 1 uke? Les i felleskatalogen eller spør på apoteket Men det er generelt bedre å ta for godt i enn å gamble (sier jeg som aldri har stoler på p-piller i det hele tatt )
Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2008 #16 Skrevet 14. mai 2008 Hei!Hva skjer?Endelig anbefaler noen å kontakte en faglært!Supert gjort av en innlogget BRAVO bolledeig!
lambi Skrevet 15. mai 2008 Forfatter #17 Skrevet 15. mai 2008 Det er jo greit å spørre "vanlige" folk om deres erfaringer også da. Jeg har snakket med faglært person uten at jeg føler jeg blir noe særlig klokere av den grunn. Men er selvfølgelig enig i at viktigere medisinske spørsmål bør tas opp med leger / apotek osv. Men noen ganger er det greit å høre litt på hva andre har opplevd også.
Gjest Bolledeig Skrevet 15. mai 2008 #18 Skrevet 15. mai 2008 Det er jo greit å spørre "vanlige" folk om deres erfaringer også da. Jeg har snakket med faglært person uten at jeg føler jeg blir noe særlig klokere av den grunn. Men er selvfølgelig enig i at viktigere medisinske spørsmål bør tas opp med leger / apotek osv. Men noen ganger er det greit å høre litt på hva andre har opplevd også. En ting er å spørre om erfaringer med bivirkninger, som forsåvidt er greit nok, selv om du ikke aner noe om helsetilstanden til dem som rapporterer disse bivirkningene eller om de snakker sant eller ikke. Poenget er at her diskuteres det i stor grad ting man skal spørre faglærte om (ville du stolt på at en random person på nettet sa at "nå er p-pillene dine sikre?).
flickan Skrevet 15. mai 2008 #19 Skrevet 15. mai 2008 Har dere vurdert p-ringen NUVA-ring? Anbefales.
Sanasol. Skrevet 15. mai 2008 #20 Skrevet 15. mai 2008 Har dere vurdert p-ringen NUVA-ring? Anbefales. Ja, men den kon jo kun brukes av folk som ikke har "blodbropp" i familien...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå