Gå til innhold

Lappen på 2 mnd


HeleneHarefrøken

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Infralove

Eg veit om ei som greidde det på 2 mnd. (Då kunne ho sjølvsagt å køyre bil frå før av). Men det kjem nok litt an på kor du bur. Nokre køyreskular er kanskje litt meir travle enn andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg veit om ei som greidde det på 2 mnd. (Då kunne ho sjølvsagt å køyre bil frå før av). Men det kjem nok litt an på kor du bur. Nokre køyreskular er kanskje litt meir travle enn andre.

Lillesøsteren min er 19, og skal begynne å studere i august. Hun har ingen kjøreerfaring, så jeg er skeptisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte litt over to måneder, og jeg hadde ikke kjørt en eneste gang på forhånd. Så det tror jeg ikke er noe problem! Det er viktig å få en kjøreskolelærer som ser akkurat hvor mye han kan presse, og ikke la eleven tro at hun er dårligere til å kjøre enn hun er. Jeg visste ikke at jeg var klar for langkjøring osv, men han så at det var på tide. Da går det unna, og det er bare til å bli ferdig med teorien så man er klar til å kjøre opp så snart som mulig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt an på hvor man bor, det er jo noen ukers ventetid på å få oppkjøring noen steder også. Jeg synes to måneder høres knapt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Thomas

Nå er jeg ikke sikker på hvordan er idag, er jo kommet så mange nye regler de siste årene.

Men når jeg kjørte opp for snart 4 år siden, så tok jeg alt sammen på 4 dager. Møtte på kjøreskolen på mandagsmorgen, og torsdag ettermiddag så hadde jeg lappen i lommen.

Kan jo tilføye at jeg har kjørt regelmessig med mine foreldre siden jeg var 16 og at jeg hadde tatt teorien på forhånd.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det mulig?

Ingenting er umulig. (Eller ok, noen ting er umulig, men uansett ...) Om du klarer å ta lappen på to måneder kommer an på flere faktorer. Har du kjørt mye før? Er du kjent med trafikkreglene? Behersker du bilen du skal kjøre?

Med en god kjørelærer, og daglig trening er det mulig å få lappen på to måneder. Forutsatt at du da er ferdig med alt obligatorisk som mørkekjøring, glattkjøring og ikke minst teorien.

Lykke til :reise:

Hilsen

The Kitten :banantroll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jeg bor er det 2,5 måneds ventetid på oppkjøring, og den får du ikke bestilt før du har tatt teorien- så nei, her tror jeg ikke det hadde vært mulig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt an på hvor man bor, det er jo noen ukers ventetid på å få oppkjøring noen steder også. Jeg synes to måneder høres knapt ut.

:Nikke: 2 mnd hadde vært umulig her jeg bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting er umulig. (Eller ok, noen ting er umulig, men uansett ...) Om du klarer å ta lappen på to måneder kommer an på flere faktorer. Har du kjørt mye før? Er du kjent med trafikkreglene? Behersker du bilen du skal kjøre?

Med en god kjørelærer, og daglig trening er det mulig å få lappen på to måneder. Forutsatt at du da er ferdig med alt obligatorisk som mørkekjøring, glattkjøring og ikke minst teorien.

Lykke til :reise:

Hilsen

The Kitten :banantroll:

Det er som sagt ikke meg det er snakk om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som sagt ikke meg det er snakk om.

Ja, ok. Jeg leste ikke hele tråden før jeg svarte på spørsmålet. Beklager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To måneder hadde vært dønn umulig for meg, i hvert fall. Var totalt uten kjøreerfaring, skikkelig pyse, og måtte kjøre opp midt i Oslogryta...

Og jeg tror, ærlig talt, at to måneder er i korteste laget med mindre man kjører opp på et sted med to veikryss og en rundkjøring. Når man ikke har noe kjøreerfaring fra før, skal det godt gjøres å få inn både automatikk, regler osv i løpet av så kort tid. Dessuten har det jo blitt så mye obligatorisk nå?

Men tja, hvis hun ikke gjøre noe som helst annet enn å kjøre i to måneder, så skal man aldri si aldri. Men jeg vet om mange som skulle ta lappen på få uker, det var så lett og greit atte- og så fikk de seg en skikkelig nedtur ved første stryk... :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...