Arielle Skrevet 14. mai 2003 #1 Skrevet 14. mai 2003 Jeg er plaget med at jeg får så fet hud når det begynner å nærme seg sommer. Noen som har gode tips som kan hjelpe? Kjerringråd, kosmetiske råd og andre tips mottas med takk :kgsmil:
mjau Skrevet 14. mai 2003 #2 Skrevet 14. mai 2003 Jeg vil meme og tro at anskiktsmasker mot fet hud vil hjelpe endel. Kjøp noe litt dyrere enn H&M's engangs masker, så kan du bruke 10-15 min kveld eller morgen med maske, så vil nok huden bli fin og glatt etter ei lita stund.. Spør deg fram på salonger eller i butikker hvor de selger sminke/ansikts produkter.. Lykke til!
Gjest Anonymous Skrevet 14. mai 2003 #3 Skrevet 14. mai 2003 hei ja, du maa forandre paa kostholdet ditt. jeg lover at da blir alt bedre. kutt ut brod og poteter og pasta. vask ansiktet med lactacyd morgen og kveld. unngaa brunkrem og pudder, og spis masse masse masse groensaker og frukt! dette hjelper, jeg lover!
starie Skrevet 14. mai 2003 #4 Skrevet 14. mai 2003 Renser du huden din med gode renseprodukter morgen og kveld? Dermalogica har utrolig gode renseprodukter som i tillegg er veldig drøye. Kjøp også peeling Daily Microfoliant eller Skin Prep Skrub) og en god krem (Oil Control Lotion absorberer overflødig talg fra hudoverflaten).
Linee Skrevet 15. mai 2003 #5 Skrevet 15. mai 2003 Du bør forsøke å ta ev tilskudd med omega 3 og omega 6, eller legge om kostholdet slik at du spiser mere av disse fettsyrene. Du må desverre ta fettsyrer i et par mnd før man merker noe resultat, dette er fordi at huden er det siste organet som får disse fettsyrene, alle de indre organene dine forsyner seg først, og når disse er mettet, går det vidre til huden. Dette bør du kombinere med sink, eller helst en multivit med min 10-15 mg sink. Fet hud kan også være kroppens egen løsning på for lite fuktighet i huden. De fleste hud problemer bør løses innenifra, å smøre på ting og tang direkte på huden har ingen langvarig effekt. Men husk, vær tålmodig!
Lillebi Skrevet 15. mai 2003 #6 Skrevet 15. mai 2003 Hva spiser dere til brød og lunsj hvis dere aldri spiser brød eller pasta (elelr cereal..)? Bare salat eller yoghurt?
Arielle Skrevet 15. mai 2003 Forfatter #7 Skrevet 15. mai 2003 Linee skrev: "Du bør forsøke å ta ev tilskudd med omega 3 og omega 6, eller legge om kostholdet slik at du spiser mere av disse fettsyrene. Du må desverre ta fettsyrer i et par mnd før man merker noe resultat." Da er huden allerede normal av seg selv, siden dette er noe som bare kommer om sommeren. det forsvinner i August.. merkelig, ja Men takk for tipset. Skal prøve å legge om kostholdet som noen sier, men jeg spiser ikke noe mye godteri og slikt fra før. Jeg greier ikke å slutte å ete brød og poteter... Men skal prøve masse grønnsaker :kgsmil: . Skal prøve noen av de kosmetiske tipsene også, ja (her prøver vi alt )Takk for tips så langt, flere som har tips?
Gjest Anonymous Skrevet 16. mai 2003 #8 Skrevet 16. mai 2003 etter at jeg begynte med l'oreals "pure zone" serie, har jeg ikke hatte en eneste kvise!! Rensevask, ansiktsvann og krem. Perfekt for min hud ihvertfall, ikke såå fet kanskje, men plaget av kviser innimellom. (særlig mye på haken..) lykke til:)
LadyBug Skrevet 19. mai 2003 #9 Skrevet 19. mai 2003 til frokost kan du spise egg og cottage cheese. til lunjs, en salat og litt cottage cheese til med litt frukt og syltetøy eller bær i. middag er enkelt, hold deg unna poteter, ris og pasta (og BRØD som er den store kvise-grunnen) hold deg ellers unna sukkerholdig mat!
Arielle Skrevet 21. mai 2003 Forfatter #10 Skrevet 21. mai 2003 Altså, jeg har ingen kviser, bare fet hud... Den med cottage cheese er jo en slankekur...? Tror ikke kostholdet har så mye å si når det er slik at det kommer hvert eneste år når det begynner å nærme seg sommer. Synes det er ganske rart egentlig.. Og plagsomt :cry: Jaja, får prøve noen av rådene her. Skal gå til anskaffelse av en bra rensekrem..
Gjest Kira Skrevet 22. mai 2003 #11 Skrevet 22. mai 2003 Du bør bruke minimalt med såpe i ansiktet, det beste er helt rent vann og daglig rensing ansiktsvann og dagkrem. 1-2 ganger i uken kan du lage en ansiktsblanding av Cultura eller yoghurt naturell, sitronsaft, eple, ananas og agurk. Smør et passe tynt lag av blandingen i ansiktet, rens huden på vanlig vis og avslutt med fuktighetskrem.
Gjest Anonymous Skrevet 22. mai 2003 #12 Skrevet 22. mai 2003 Jeg bruker Cellular Purifying Systeme fra La Prairie! Renser huden, og fjerner døde hudceller. Begynn med en god rensegele og en god fuktighetskrem (feks. Cleansing Gelee og Hydrating Fluid) så er jeg sikker på at du kommer til å merke forskjell!
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 22. mai 2003 #13 Skrevet 22. mai 2003 Ja her var det sannelig mye rart å lese. Hun ber om råd mot fet hud og får oppskrift på slankekurer :o Arielle- gå til anskaffelse av ett skikkelig renseprogram for huden, det holder ikke bare med rensekrem, du må følge opp med en tonic (ansiktsvann), samt peeling, maske og den rette fuktighetskremen. Starie's tips om Dermalogica anbefales på det varmeste. Det finnes ikke noe vitenskapelig bevis på at brød gir kviser- folk tror visst på alt ukebladene skriver. Rens og pleie av huden må til, morgen og kveld. Minnie
Lula Skrevet 22. mai 2003 #14 Skrevet 22. mai 2003 Ja her var det sannelig mye rart å lese. Hun ber om råd mot fet hud og får oppskrift på slankekurer Det er vel INGEN tvil om at kosthold og livsstil påvirker huden? Jeg synes kostrådene var gode, og det er vel verdt å tenke helhetlig når man ønsker å gjøre noe med huden sin. Selvsagt vil jo virkningen av å legge om kostholdet være veldig forskjellig fra person til person, men det gjelder jo også bruk av renseprodukter (uansett prisklasse og kvalitet). Man bør helt klart tenke gjennom hva man spiser og hvordan det påvirker både kropp og hud!!! Når det er sagt, må man selvsagt investere i et godt rense- og pleieprogram som er tilpasset huden. Dette er det lurt å få hjelp til av en hudpleier. Så der er vi jo enige :-)
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 22. mai 2003 #15 Skrevet 22. mai 2003 Det er vel INGEN tvil om at kosthold og livsstil påvirker huden? Neida, men å si at kutt ut brød, poteter og pasta så får du fin hud er tullprat. Godt normalt kosthold kombinert med riktig hudpleie er det som skal til. Minnie
Gjest Lott@ Skrevet 22. mai 2003 #16 Skrevet 22. mai 2003 Rens og pleie av huden må til' date=' morgen og kveld. Minnie[/quote'] Nå blir jeg vel beskyld for å være ute etter å "ta" Minnie...... men shit, jeg lar det briste eller bære Rens og pleie av huden må for NOEN til...... ikke for alle. I en alder av 36 år har jeg ALDRI brukt renseprodukter på huden min. Jeg bruker ordinær dusjsåpe til ansiktsvask, og deretter fuktighetskrem. Det er MIN hudpleie. Og..... bare for å kvele eventuelle spekulasjoner i startfasen...... nei, jeg ser ikke ut som en gammel rynkete rosin, og har heller ikke kviser.
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 22. mai 2003 #17 Skrevet 22. mai 2003 Vel, svært mange av oss som bruker hudpleieprodukter (deriblant meg) har ikke hudproblemer Lott@, vi renser huden for å forebygge hudproblemer, tørrhetsrynker etc. Det er en vanlig misforståelse at de av oss som bruker penger på hud og make-up må være kvisete og stygge, i de fleste tilfeller er det stikk motsatt. Minnie
Gjest Lott@ Skrevet 22. mai 2003 #18 Skrevet 22. mai 2003 Noen av oss (meg) er vel forunt fra naturens side Minnie, og slipper å bruke masse penger på dyre hudpleieprodukter. Det er ikke all som er dette forunt............. :blunke:
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 22. mai 2003 #19 Skrevet 22. mai 2003 Bytt ut ordet "slipper" med "gidder ikke" så er du hvertfall ærlig. Minnie
Gjest Lott@ Skrevet 22. mai 2003 #20 Skrevet 22. mai 2003 Ok, jeg GIDDER ikke bruke masse penger på hudpleieprodukter jeg ikke har brukt for. Hvorfor skulle jeg det???? Bare for å ha noe å vise frem på badet???? Imponere venninder????? Nope, ikke denne jenta nei. Dessuten......... enkelte av disse såkalte fantastiske hudpleieproduktene inneholder parafin og benzin. Da er det jo ikke rart at dere hudpleiefanatikere ser så blankpolerte ut og stramme i maska Som sagt, min daglige hudpleie består av ansiktsvask med dusjsåpe + fuktighetskrem. Fungerer for meg, og huden min får jeg til stadighet komplimenter for
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå