Gå til innhold

laksepølser, hvor?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Uff, dette hørtes bare merkelig ut synes jeg... Lurer på hvordan kvalitet det er på selve lakse-delen av pølsen... Det er vel sikkert rester og annet snadder de bruker.

Med fare for å høres ut som jeg reklamerer vil jeg bare si at produsenten selv sier at de kun bruker det røde kjøttet på laksen, og ikke hodet, hale osv.. :)

Endret av Snorkefrøken
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åj, så skeptisk folk er til laksepølsene! Jeg synes det er en god tanke, lyst på grillmat - grillpølse, men samtidig få i seg fisk/ et sunnere alternativ = supert! Synes laksebollene er knall gode i pastaretter! Mmm! Veldig ok med lakseboller/ lakseburger om jeg ikke gidder å lage selv. Og er man skeptisk, ikke liker - så er det jo bare å la være å kjøpe produktene? Personlig syns jeg det er spennende med mye utvalg, og gøy at det er mer å velge mellom i grillsesongen. Alle unger jeg har testet pølsene på har likt dem også, de som til vanlig er veldig glad i pølserog som liker fisk eller ikke liker fisk. Vil man ha en fiskepølse som smaker mye fisk er jo dette også mulig å få tak i!

Skrevet
Med fare for å høres ut som jeg reklamerer vil jeg bare si at produsenten selv sier at de kun bruker det røde kjøttet på laksen, og ikke hodet, hale osv.. :)

Alt kjøttet på laksen er rødt... Og en annen ting, det er helt sikkert ikke de førsteklasses laksestykkene som går i pølsemaskina, men alt det som ikke kan selges som hele stykker.

Gjest Lakseekspert
Skrevet
Alt kjøttet på laksen er rødt... Og en annen ting, det er helt sikkert ikke de førsteklasses laksestykkene som går i pølsemaskina, men alt det som ikke kan selges som hele stykker.

Nei, litt av kjøttet er brunt.

Det er bra hvis andreklasses laks og det som ikke kan selges som hele stykker blir til pølser i stedet for dyrefor, for det er god ressursutnyttelse. ;)

Skrevet
Nei, litt av kjøttet er brunt.

Det brungrå laget du finner mellom fiskekjøttet og skinnet er fett, men du tenkte kanskje på noe annet? :)

Gjest Gjest
Skrevet

Laksen har både lys og mørk muskel. Mest lys såklart. Dermed er det helt naturlig å finne små brune "deler" i tilberedt laks. Den tilberedet laksemuskelen (kjøttet) vil altså være rød, med noe brunt. :)

• 9 måneder senere...
Skrevet

Har aldri sett laksepølser noen steder, selv om jeg har lett. Eksisterer de ikke lenger? Skulle så gjerne ha prøvd dem.

Gjest Elastica
Skrevet

Jeg har hørt rykter fra sikre kilder om at Mills har lagt ned produksjonen av laksepølsene sine. :)

Skrevet

Kjipings. :trist: De solgte vel ikke så bra.

• 1 måned senere...
Skrevet

Er de borte?! Åneeeeeeeeeeeeeeeeeei!!! så trist, jeg spiser ikke kjøtt, og de var så glimrende på grillen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...