Gå til innhold

Solarium

Hildegard

Anbefalte innlegg

Bør man bruke solkrem i solarium? Lurer på å ta sol før sommeren setter inn, slik at jeg unngår å bli brent første dagen med fint vær (som i fjor). Hvor mange ganger i uken bør man gjøre det for å få en litt friskere farge (vil ikke se ut som jeg har vært 4 uker i syden) og hvor mange minutt bør man starte med? Jeg har ganske blek hud, som blir seint brun. Nå er jeg heller mer Blenda-hvit... :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Begynn med ti minutter. Cirka annenhver dag. Øk til femten etter et par ganger, kanskje deretter tjue etter ytterligere noen ganger. Vær forsiktig med ansiktsol i begynnelsen. Smør deg like gjerne med en fuktighetskrem.

Hvor lenge du driver slik, varierer du jo etterhvert som du ser fargen. Etter par uker, vil du være beige i alle fall. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør bruke solkrem for å beskytte huden mot stråling.

Jeg er ingen ekspert, men jeg tror ikke man skal bruke solkrem. en god hudkrem før og etter må du ihvertfall bruke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg er ingen ekspert, men jeg tror ikke man skal bruke solkrem. en god hudkrem før og etter må du ihvertfall bruke

Jeg ville brukt solkrem fordi strålene fra et solarium er de samme som fra sola. Derfor mener jeg man bør beskytte huden, da det er stor fare for å få hudkreft. Det trenger jo ikke være en krem med høy faktor... Men folk får nå gjøre som de vil da for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har lest at solkremen i seg selv kan medføre hudkreft. (Den kjemiske solblokkeringa) Da er det vel bedre å ligge kortere tid... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...