Gjest Dandy Skrevet 14. mai 2003 #1 Del Skrevet 14. mai 2003 Hei, Samboeren og jeg skal til Geiranger i slutten av mai. Er det noen som har vært der som kan anbefale et av hotellene? Etter som jeg kan se er det to store hoteller og to mindre. Vurderer også hytte men det er så vanskelig å spå standarden på disse hyttene. Jeg er gravid i 6 mnd. så det er litt begrenset hva jeg kan finne på av aktiviteter, men hvis noen av dere har forslag til aktiviterer blir jeg glad for det. Vi planlegger å kjøre litt utenom hovedveiene på vei dit (fra Oslo) og kanskje ta en overnatting et hyggelig sted på veien. Noen forslag til både vei og overnattingssted? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tigerpus Skrevet 14. mai 2003 #2 Del Skrevet 14. mai 2003 Dere kan kjøre langs østsiden av Randsfjorden oppover til Dokka, kjør over Valdresflya og til Lom Hvor dere overnatter og ikke minst spiser hos Arne Brimi. Det heter Fossheim Turisthotell. Da har dere en kjempefin tur og god mat på etappe 1. Fra Lom til Geiranger kan dere ta "straka vegen" til Grotli og ned til Geiranger som også er kjempefin, eller ta over gamle Stynefjellvei og ned til Stryn og opp til Hellesylt hvor dere kan ta ferge inn Geirangerfjorden og ankomme sjøveien. Eller dere kan kjøre fra Lom til Otta og opp til Åndalsnes og ta Trollstigen og Ørneveien ned til Geiranger. Alle disse veiene er enormt flotte og spektakulære men favoritten min er kanskje sjøveien fra Hellesylt. I Geiranger finner du ihvertfall ett fint hotell oppi lia med kjempeutsikt. Har aldri bodd der selv. T Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dandy Skrevet 14. mai 2003 #3 Del Skrevet 14. mai 2003 Kjempefint. Takk skal du ha :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skusla Skrevet 14. mai 2003 #4 Del Skrevet 14. mai 2003 Har vært i Geiranger mange ganger, å kommer du fra østlandet er den fineste ruten som beskrevet over... Valdresflya osv Det fineste hotellet er Unionen hotell, ligger oppi dalen der.. Det er kjempe fine rom, gooood mat, svømmebasseng, badstu og god service. Anbefaler på det sterkeste å bo der om dere vil ha det beste! Ellers er utsikten også fantastisk, så jeg ønsker deg god tur.. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 15. mai 2003 #5 Del Skrevet 15. mai 2003 Union Hotell er best, ja. (Lokalkjent...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gyda Skrevet 16. mai 2003 #6 Del Skrevet 16. mai 2003 Dersom du først tar ferga inn eller utover Geirangerfjorden - og det må du jo nesten, og nyte den vakre naturen som er der, - så må du jo bare ta av mot Nordangsdalen, Øye og Ørsta. Nordangsdalen er utrolig fin - her kan du blant annet se ned i bunnen av et vann langs veien og skimte restene etter en seter som ble overflommet for mange mange år siden. Man kan ennå se hustuftene, steingjerder mm. Når du har kjørt igjennom Nordangsdalen, kommer du til ei lita grend som heter Øye. Her har de et fint gammelt hotell med stil og eget spøkelse - og om jeg ikke husker feil - så har de en stor stein på loftet som har kommet ned med et steinras fra fjellet og ramlet gjennom taket og lagt seg der. Dette hotellet heter også Hotel Union. Følg linken nedenfor så ser du bilder mm fra dette hotellet. Anbefales http://www.unionoye.no/web/no/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dandy Skrevet 16. mai 2003 #7 Del Skrevet 16. mai 2003 Stilig :D Var inne på nettsidene deres å sjekket. Jeg elsker alt som er skummelt. Skal helt klart sette bollen med hvitløk utenfor døren. Får la kjæresten i fred den natta da.... i tilfelle noen ser på mener jeg! :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå