Gå til innhold

Bunad

Lubbe

Anbefalte innlegg

Vet ikke elt om det er her dette skal være, men jeg prøver alikevel...

Har en Nordhordalandsbundad, 3 år gammel. Den er hjemme laget da, mamma og farmor har sydd, tante har brodert belte, og forkledet er brodert av farmor sin søster i USA.

Tingen er at jeg er så utolig lei denne bunaden, det var ikke den jeg ville ha i utgangspunktet, føler meg virkelig ikke fin når jeg går med den, syns jeg ser gammel og stygg når jeg går med den, og jeg har måtte sy den ut hver gang jeg skal gå med den, så jeg begynner å få nok...

Det jeg lurte på var; hvor mye sånn ca tror dere jeg kunne få for denne hvis jeg selger den, inkl. sko og alt sølv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke elt om det er her dette skal være, men jeg prøver alikevel...

Har en Nordhordalandsbundad, 3 år gammel. Den er hjemme laget da, mamma og farmor har sydd, tante har brodert belte, og forkledet er brodert av farmor sin søster i USA.

Tingen er at jeg er så utolig lei denne bunaden, det var ikke den jeg ville ha i utgangspunktet, føler meg virkelig ikke fin når jeg går med den, syns jeg ser gammel og stygg når jeg går med den, og jeg har måtte sy den ut hver gang jeg skal gå med den, så jeg begynner å få nok...

Det jeg lurte på var; hvor mye sånn ca tror dere jeg kunne få for denne hvis jeg selger den, inkl. sko og alt sølv?

Er det noen trøst at de som ser deg mest sannsynlig synes du er utrolig fin? :)

Ser ellers at det ligger en samme type bunad til salgs på finn.no til 20.000 uten sølv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vedder på at du er finere i bunaden enn du tror du er! Hva om du angrer senere hvis du selger den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vedder på at du er finere i bunaden enn du tror du er! Hva om du angrer senere hvis du selger den?

Helt enig.

Heng den bort, kanskje har du barn som kan bruke den senere.

Det at moren, farmoren og tanten din har sydd den, gjør at jeg ikke ville solgt den om jeg var deg.

Dessuten er bunaden din vakker i mine øyne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på de andre her. Bunaden din er mer enn et plagg (dyrt sådan) du har kjøpt hvor som helst. For det første har jo bunad også med identitet å gjøre. Man velger jo en bunad man har en tilknytning til, ikke den man nødvendigvis syns er finest.

I tillegg er bunaden din sydd av familien din, noe som gjør den enda mer til et personlig plagg.

Jeg ville ikke solgt den enda. Spar den noen år. Hvis du likevel skulle finne på å selge den, tror jeg ikke den vil ha sunket mye i verdi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en nydelig bunad! Nei, jeg ville heller ikke solgt den. Heng den vekk, som andre har foreslått. Vet om flere som fikk bunad i unge år nærmest mot sin vilje -var vel selv en av dem- men som har fått sansen etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Det er en nydelig bunad.

Dette er i tillegg et familieklenodium. Slikt skal man ikke bare selge sånn uten videre. Hva tror du resten av slekten kommer til å synes om det? Hos oss vet jeg at det ville blitt rabalder. Når så mange i slekten har vært med å lage den. Da er det ikke lenger et plagg.

Jeg ville hengt den i skapet, i tilfelle du ombestemmer deg når du blir eldre. Om du ikke vil dette, så bør du tilby noen andre i slekten din den. Og ikke til blodpris.. Kusinene dine vil vel kunne ha glede av et slikt slektsklenodium også, eller en tremenning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jeg vet at det ikke er dette du vil høre, men skriver det alikevel:P

Synes bunad er noe av det fineste som finnes. Sitter faktisk i bunad selv nå, ettersom vi akkurat har hatt avslutning på folkehøgskolen. tok toget hjem i bunad også, og det er en av de tingene jeg vil huske i lang tid fremover.

Men prøv å legg den ut for salg. Du har nok ikke problemer med åfå solgt den, ettersom det snart er 17. mai og bunaden er så fin:) Kjedelig at du ikke liker din så godt da. Mormor sydde min også, og den ELSKER jeg og bruker den til alle store tilstelninger!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke selg den, du kommer til å angre, bunader kan jo gå i familien i generasjoner.

tenk så gøy det måtte hvert å vite at min tipp, tipp oldemor hadde laget den. Jeg ville så absolutt beholdt den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...