amare Skrevet 16. mai 2008 #21 Del Skrevet 16. mai 2008 Det er nok kvinner i alderen mellom 30 og 45 jeg synes er minst feminine. Min samboer får jeg sjelden på skjørt eller kjole, men yngre jenter går med det hele tiden. vel det har vel kanskje noe med om man syns man passer til å gå i skjøørt noen bare liker det ikke. har vel ikke noe med femininitet å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Benedikte Skrevet 23. mai 2008 #22 Del Skrevet 23. mai 2008 Jeg synes dagens kvinner er fro maskuline. Det skal liksom gjøre alt selv. De har ikke behov for en mann som kan ordne opp for de. Jeg synes vi menn bør gjøre opprør mot dagens kvinner og få tilbake husmødrene. Det er fakta i gamle dager ble sjeldnere skilt og det var fordi de var hjemme og hadde sin klare naturlige rolle. kvinner skalhele tiden skal drive og overta vår rolle, det er en skam!!!!!!! Jeg bøyer meg til å være enig med gjest på de aller fleste punkter. Da mener jeg ikke nødvendigvis at kvinner må jobbe hjemme, men at mange jenter hadde hatt godt av å bruke litt mer tid på å stelle eget utseende. Rufsete hår, utvaskede joggebukser og rosa collegegensere er ikke særlig elegant, jenter! Husk det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 24. mai 2008 #23 Del Skrevet 24. mai 2008 Men hvorfor trenger vi å være så himla elegante da, Benedikte? Er mannfolka det hele tiden? I dag har jeg vært i butikken i Ymes digre joggesko, rosa strikkesokker, lilla velour joggebukse, en grå ribbestrikket, utvasket genser og med håret rett ut... Jeg orker virkelig ikke "pynte" meg bare fordi jeg trenger litt kattemat og Dagbladet. I situasjoner hvor det "kreves" kan jeg være feminin til fingerspissene. Jeg har sågard undervist i emnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nemesis Skrevet 27. mai 2008 #24 Del Skrevet 27. mai 2008 Jeg synes dagens kvinner er fro maskuline. Det skal liksom gjøre alt selv. De har ikke behov for en mann som kan ordne opp for de. Jeg synes vi menn bør gjøre opprør mot dagens kvinner og få tilbake husmødrene. Det er fakta i gamle dager ble sjeldnere skilt og det var fordi de var hjemme og hadde sin klare naturlige rolle. kvinner skalhele tiden skal drive og overta vår rolle, det er en skam!!!!!!! Du føler deg truet altså? Ja snart er dere utryddet også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 27. mai 2008 #25 Del Skrevet 27. mai 2008 Jeg bøyer meg til å være enig med gjest på de aller fleste punkter. Da mener jeg ikke nødvendigvis at kvinner må jobbe hjemme, men at mange jenter hadde hatt godt av å bruke litt mer tid på å stelle eget utseende. Rufsete hår, utvaskede joggebukser og rosa collegegensere er ikke særlig elegant, jenter! Husk det. Jeg sier meg enig med Mysan, hvorfor må vi være så elegante hele tiden da? Og rufsete hår kan være en stil noen liker, selv om det ikke er elegant. Det samme med utvaskede joggebukser, rosa collegegensere (som selges i massevis i motebutikker om jeg ikke tar feil, de har dem overalt), jeans som er ferdigslitte, hettegensere etc etc. Jeg elsker casual klær med en stil som passer meg, det er kanskje ikke alltid like "elegant", og det kan fint være ganske stor forskjell på fritidsantrekkene mine kontra pene og presentable jobbantrekk (siden jeg skal begynne i ny jobb hvor jeg igjen skal presentere, blir det nok mer "elegant" jobbantrekk fremover). Det å ha en casual klesstil kan være ett veldig bevisst valg fra kvinner som føler seg mest komfertable i akkurat det, og da bør det faktisk være helt greit for dem å gå slik. Pyntet, pent, kledelig, mote, er alle ord som oppfattes og ses forskjellig av alle, og alle velger vel stort sett en stil de føler seg bra i, selv om ikke alle andre er enige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Transmogrifier Skrevet 27. mai 2008 #26 Del Skrevet 27. mai 2008 Men hvorfor trenger vi å være så himla elegante da, Benedikte? Er mannfolka det hele tiden? I dag har jeg vært i butikken i Ymes digre joggesko, rosa strikkesokker, lilla velour joggebukse, en grå ribbestrikket, utvasket genser og med håret rett ut... Jeg orker virkelig ikke "pynte" meg bare fordi jeg trenger litt kattemat og Dagbladet. I situasjoner hvor det "kreves" kan jeg være feminin til fingerspissene. Jeg har sågard undervist i emnet. Men tenk hvis det vandret en kjekkas opp til deg i butikken og spurte, hei, skal vi ha sex sammen? Hvis du har lest litt på KG, så skjønner du at du i hvert fall burde ha på deg stay-ups. Behold ribbegenseren, greit for meg, men for guds skyld, ikke glem disse nylongreiene!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalind Skrevet 29. mai 2008 #27 Del Skrevet 29. mai 2008 Men tenk hvis det vandret en kjekkas opp til deg i butikken og spurte, hei, skal vi ha sex sammen? Haha. Hvis en kjekkas vandret opp til henne på butikken og spurte, hei, skal vi ha sex sammen, så var vel ikke antrekket så avskrekkende uansett, da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2008 #28 Del Skrevet 5. juni 2008 Joa, liker å være litt feminin, men det er ikke like lett betandig. Og JEG VIL IKKE VÆRE HUSMOR, JEG ELSKER JOBBEN MIN, bare så det er sagt. Jeg er ganske stor (kraftig bygget) og ser ikke så veldig feminin ut. I tillegg er jeg litt hyper og går (i følge andre) som en gammel skogsarbeider. Det betyr at jeg langer ut når jeg går. Dette er ikke en protest mot å være feminin, men enkelt å greit måten jeg går på. Jeg skal fort frem, og jeg har alltid beveget meg sånn. Og ellers kan jeg legge til at når det er jeg som må bygge opp alle byggesett, bære tunge ting (fordi jeg kan...), og må skifte mine egne dekk er det sannerlig ikke lett å spasere rundt i skjørt og høye hæler. Der har dere min situasjon, skulle gjerne vært mer feminin og søt både i utseende og væremåte, men sånn er bare livet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2008 #29 Del Skrevet 17. juni 2008 vel det har vel kanskje noe med om man syns man passer til å gå i skjøørt noen bare liker det ikke. har vel ikke noe med femininitet å gjøre. Har ikke skjørt noe med femininitet å gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2008 #30 Del Skrevet 17. juni 2008 I dag har jeg vært i butikken i Ymes digre joggesko, rosa strikkesokker, lilla velour joggebukse, en grå ribbestrikket, utvasket genser og med håret rett ut... Jeg orker virkelig ikke "pynte" meg bare fordi jeg trenger litt kattemat og Dagbladet. *grøss* "orker ikke å pynte meg" Men altså, hadde det virkelig vært så mye mere slitsomt å Heller velge en ikke-utvasket genser, et par andre sokker enn de grå ribbestrikkede og en annen bukse enn joggebuksa?! Hadde du blitt kjempe sliten av å ta på deg en ikke fullt så gammel genser, vanelige stoffsokker og et par jeans? Jeg kler meg ikke sånn når jeg er syk en gang :| Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåbæret Skrevet 17. juni 2008 #31 Del Skrevet 17. juni 2008 Kler meg som regel feminint. Elsker å gå i skjørt og kjoler. Er ikke ofte jeg går ut uten å ha stelt meg litt først. Men jeg hater å være husmor!! Middagen står som regel samboeren for å lage, han er glad i å lage mat. Husvask prøver vi å fordele, selv om jeg står for mesteparten av den. Når begge parter jobber eller går på skole hele dagene bør stell av huset deles likt. Og i dagens samfunn overlever man ikke på bare en inntekt. Begge parter er nødt å ha en inntekt om man skal klare alle utgifter. Derfor nytter det ikke at alle kvinner er husmødre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monica1968 Skrevet 17. juni 2008 #32 Del Skrevet 17. juni 2008 Jeg synes dagens kvinner er fro maskuline. Det skal liksom gjøre alt selv. De har ikke behov for en mann som kan ordne opp for de. Jeg synes vi menn bør gjøre opprør mot dagens kvinner og få tilbake husmødrene. Det er fakta i gamle dager ble sjeldnere skilt og det var fordi de var hjemme og hadde sin klare naturlige rolle. kvinner skalhele tiden skal drive og overta vår rolle, det er en skam!!!!!!! I "gamle dager"som du kaller det, ble de sjeldnere skilt fordi det var en skam å skille seg. Ekteskap var ikke bygget opp på kjærlighet den gangen, men på at mannen forsørget kvinnen. Og det var gjerne svært kjølige forhold følelsesmessig. I dag ahr vi heldigvis kommet så langt at vi velger partner ut ifra hvem vi ønsker å dele livet med, og siden det er et faktum at en forandrer seg over tid, trenger en ikke å passe sammen lengere som 40 åringer, til tross for at en var et lykkelig par som 20 åringer. Folk vokser fra hverandre, og inegnting avrer evig. Selv ikke kjærligheten. Jeg er i alle fall veldig glad for at min mann ser meg som en selvstendig person, som kan klare meg selv, og som er sammen med han fordi jeg ønsker det selv, ikke fordi jeg trenger han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå