Gå til innhold

kvinner er ikke

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg synes dagens kvinner er fro maskuline. Det skal liksom gjøre alt selv. De har ikke behov for en mann som kan ordne opp for de.

Jeg synes vi menn bør gjøre opprør mot dagens kvinner og få tilbake husmødrene. Det er fakta i gamle dager ble sjeldnere skilt og det var fordi de var hjemme og hadde sin klare naturlige rolle. kvinner skalhele tiden skal drive og overta vår rolle, det er en skam!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:hoho:

Det høres mer ut som om du er ute etter å få kvinner til å ordne opp for deg. Kan du ikke beskrive litt hvordan du ser for deg at dette opprøret ditt skal arte seg, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh.. jeg skjønner godt at du ønsker deg en husmor, det gjør ihvertfall jeg.

Men.. hvor har du det fra at damer var mindre selvstendige før? Her jeg bor var de alene halve året og drev gård, gikk i vedskogen, passet og fødte barn alene. Jeg synes det virker veldig selvstendig.

Det er faktisk nå at mange er uselvstendige.

Kos deg mens det varer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mann fra Drammen
Jeg synes dagens kvinner er fro maskuline. Det skal liksom gjøre alt selv. De har ikke behov for en mann som kan ordne opp for de.

Jeg synes vi menn bør gjøre opprør mot dagens kvinner og få tilbake husmødrene. Det er fakta i gamle dager ble sjeldnere skilt og det var fordi de var hjemme og hadde sin klare naturlige rolle. kvinner skalhele tiden skal drive og overta vår rolle, det er en skam!!!!!!!

Lite feminine er de i allefall. Nesten ingen norske jenter går særlig kvinnelig. De har en gange som mannfolk.

Skulle gjerne hatt de mer feminine men husmor hjemme er i allefall ikke jeg interessert i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glamourgirl

Vi finnes... Noen av oss liker faktisk å være kvinne i forholdet, og å være feminine både her og der.

Samtidig med full jobb, så kan akkurat husmorbiten være litt vanskelig å få til å gå rundt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lacuna

Nå som menn er blitt så feminine (sminke, rosa klær, bleket hår...) er det jo ikke behov for feminine kvinner, og kvinnene må sørge for å utjevne balansen. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite feminine er de i allefall. Nesten ingen norske jenter går særlig kvinnelig. De har en gange som mannfolk.

Dette kan jeg faktisk være enig med deg i. Jeg har sett en del stygg gange rundt omkring. Greit nok å labbe avgårde i jeans, men lær for guds skyld og gå pent hvis du skal iføre deg kjole og høye hæler.

Kvinner i høye hæler som går som om de gikk i jeans og joggesko, ser ut som transer.

Ellers bør vel kvinner få være seg sjøl, akkurat som menn får lov å være seg sjøl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Dette kan jeg faktisk være enig med deg i. Jeg har sett en del stygg gange rundt omkring. Greit nok å labbe avgårde i jeans, men lær for guds skyld og gå pent hvis du skal iføre deg kjole og høye hæler.

Kvinner i høye hæler som går som om de gikk i jeans og joggesko, ser ut som transer.

Ellers bør vel kvinner få være seg sjøl, akkurat som menn får lov å være seg sjøl.

:sjenert: *føle seg litt truffet*

Jeg jobber i et ekstremt mannsdominert miljø, i tillegg til at alle hobbyene mine er "mannehobbyer". Blant annet så trener jeg en kampsport, og jeg merker at jeg av og til går litt sånn vaggende med skuldrene.. Omtrent som bolemenn.. *rødme* Litt sånn "kom faen ikkje her og bøll med meg, altså" gange.. Når man blir trent opp til å skulle se truende ut, og den treningen foregår av menn, mest rettet mot menn, så blir det ikke så mye "hvordan se truende ut på en femi måte" akkurat..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at det var færre skilsmisser før, var rett og slett fordi kvinnen med sin rolle som husmor, var økonomisk avhengig av mannen og dermed ikke hadde noe valg. Så uansett hvor dårlig ekteskapet var, så KUNNE hun ikke gå, så enkelt var det.

Det var når kvinner kom i den situasjonen at de ikke lenger var økonomisk avhengige av mannen at det også begynte å stige med skilsmisser. De som før pent måtte bli, kan idag gå, og ingen kvinner trenger bli i forhold der mannen bestemmer og har alle pengene lenger.

At menn synes dette er ubehagelig kan jeg til dels skjønne, men jeg er fryktelig glad for at det aldri vil gå tilbake igjen. Jeg takker mer en gjerne alle de rødstrømper som har jobbet hardt for at jeg skal kunne være økonomisk uavhengig, og slik sett kan velge å forbli sammen med min kjære pga HAM, ikke fordi jeg er avhengig av pengene hans.

Mange kvinner klarer forøvrig å være BÅDE feminine og selvstendige, og kan like å dille rundt sin kjære selv om de klarer seg fint dersom de ikke har noen kjære å dulle rundt.

De fleste menn klarer vel seg selv også, og klarer å ta både oppvask, matlaging og klesvask, helt uten at de blir feminine av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bare vet at min samboer blir kjempestolt visst jeg sier "off eddekopp, kan du ta den vekk?"

utenom det er vi blitt enig om at han fårbygge det han vil ha, mens jeg bygger det jeg vil ha. selvom han vil bygge alt vi kjøper.

Men et tips! ikke si noe sån som "nei, ikke sånn" eller "nei det erfeil vei", for da blir det positiv stemning.. :fnise: men da kan man jo hente en edderkopp, plassere den fint, spørre om hjelp, og så er stemningen stolt-mann med en gang! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er feminin, og jeg er selvstendig. Jeg sminker meg, går i adidas sko, går i høye hæller. Når jeg går i støveletter går jeg mer feminint enn når jeg går med adidassko, går jeg i jobbebukse en dag, bryr jeg ikke meg om å gå feminint, for det er alt ettersom antrekket og dagsformen.

Som sagt, jeg er feminin og selvstendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Casey

Ja, dagens menn har vel blitt så pinglete, tynne og skrale og evner ikke å bytte en lyspære eller snekre på en veranda lengre, at kvinner bare har blitt mer maskuline da. Når menn går rundt og ser ut som noen Trond-Viggo'er og Jan-Thomas'er er det klart at kvinner tviler på om det faktisk finnes noen maskuline menn igjen.

Klagete sytepave-menn skaper maskuline kvinner.

Endret av Casey
Lenke til kommentar
Del på andre sider

da kan man jo hente en edderkopp, plassere den fint, spørre om hjelp, og så er stemningen stolt-mann med en gang! :ler:

Det er ikke alle som kan det uten å føle seg falske og patetiske. Jeg vil ikke late som jeg blir redd av et lite, harmløst insektlignende kryp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilke egenskaper er det vi snakker om som "kvinnelige?" Og er dette egenskaper som skyldes xx kromosomer, eller egenskaper som skyldes trykk fra omgivelsene i samfunnet?

Liker jenter å pynte seg mer en gutta, eller er det mer akseptert at jenter pynter seg?

Liker jenter å bruke mindre tid på å gå i upraktiske klær, eller er det mindre akseptert med unge jenter som går i skjørt? (ser litt "rart" ut, f.eks)

Liker jenter å lage mat i utgangspunktet, eller er dette en tradisjonell rollefordeling som henger igjen fordi fysisk kraft og truende egenskaper var viktig i arbeidslivet tidligere, mens maktbalansen har blitt forskjøvet nå?

Er knising, usikkerhet, underdanighet og bestemte fakter mer kvinnelige? Av biologi, eller av kulturell kondisjonering?

Har kvinner egentlig blitt mindre "kvinnelige," eller har de bare blitt mindre tradisjonelle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke egenskaper er det vi snakker om som "kvinnelige?" Og er dette egenskaper som skyldes xx kromosomer, eller egenskaper som skyldes trykk fra omgivelsene i samfunnet?

Liker jenter å pynte seg mer en gutta, eller er det mer akseptert at jenter pynter seg?

Liker jenter å bruke mindre tid på å gå i upraktiske klær, eller er det mindre akseptert med unge jenter som går i skjørt? (ser litt "rart" ut, f.eks)

Liker jenter å lage mat i utgangspunktet, eller er dette en tradisjonell rollefordeling som henger igjen fordi fysisk kraft og truende egenskaper var viktig i arbeidslivet tidligere, mens maktbalansen har blitt forskjøvet nå?

Er knising, usikkerhet, underdanighet og bestemte fakter mer kvinnelige? Av biologi, eller av kulturell kondisjonering?

Har kvinner egentlig blitt mindre "kvinnelige," eller har de bare blitt mindre tradisjonelle?

:klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ler seg skakk, og legger innpå en porsjonssnus...*

Gleder meg forresten til fotball-kamp i morgen. Og særlig til øl på pub etterpå.

:hoho:

`Nuff said.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det er nok kvinner i alderen mellom 30 og 45 jeg synes er minst feminine. Min samboer får jeg sjelden på skjørt eller kjole, men yngre jenter går med det hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...