Gå til innhold

Er ikke menn lenger gentlemen(n)?

Gjest skorpio

Anbefalte innlegg

Gjest *Ulla*

Jeg liker godt når en mann viser høflighet som å la meg gå først inn dører, bære tunge poser og helle i glasset mitt først. Men overdrevne ting som å gå rundt og åpne bildøren, sette ut stolen min eller kysse meg på hånden blir litt vel. Det hadde jeg nok synes var å prøve for hardt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes hun gjerne må lage middag til meg, massere føttene mine og mikse en drink til meg når jeg kommer hjem fra jobb. Overdrevne ting som å forsøke å gi meg en blowjob før hun server meg maten blir litt "over the top". Da synes jeg hun prøver for hardt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ser det som en selvfølge at kjæresten min bærer de tyngste handleposene, da det er hans øl og brus som gjør posene så tunge (drikker ingen av delene selv), dessuten er han mye, mye sterkere enn det jeg er. Ellers prøver vi vel begge å behandle den andre pent, jeg kan like godt holde oppe døren for han som omvendt. Han er typen som gir fra seg setet sitt til gamle damer, og som gjerne hjelper andre, og det setter jeg virkelig pris på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kall meg gjerne gammeldags, men for meg er det rart å dele på betalingen om han inviterer ut på middag f eks. Det er en selvfølge at han betaler, bærer de tunge tingene, tar av seg det tunge arbeidet i hjemmet, lar damene komme først, holder opp dører, og gjør slike små ting. En selvfølge at han skal få damen til å føle seg som en dame! Hvis ikke ser jeg ikke på han som en "ordentlig" mann.

Jeg vil ikke kalle deg gammeldags, men jeg lurer litt på hvorfor du mener at du fortjener å bli behandlet på denne måten? Er det bare fordi du har (unnskyld språket, det er ikke meningen å være frekk og jeg tilhører selv samme kategori) pupper og sprekk? Jeg synes bare det er merkelig å forvente forskjellsbehandling ene og alene pga kjønn. Og jeg trenger ikke at en mann gjør sånn-og-slik for å føle meg som en dame, jeg er dame hele tiden jeg. :klø:

Hos oss er det riktignok mannen min som løfter barnevogna inn og ut av bilen. Men det er en rasjonell greie- han tar 120 kilo i benkpress, det gjør ikke jeg. Det kunne ikke ramle meg inn å lesse ham ned med bæreposer fra Rimi for det, mens jeg går og holder håndvesken min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tnita
Jeg vil ikke kalle deg gammeldags, men jeg lurer litt på hvorfor du mener at du fortjener å bli behandlet på denne måten? Er det bare fordi du har (unnskyld språket, det er ikke meningen å være frekk og jeg tilhører selv samme kategori) pupper og sprekk? Jeg synes bare det er merkelig å forvente forskjellsbehandling ene og alene pga kjønn. Og jeg trenger ikke at en mann gjør sånn-og-slik for å føle meg som en dame, jeg er dame hele tiden jeg. :klø:

Hos oss er det riktignok mannen min som løfter barnevogna inn og ut av bilen. Men det er en rasjonell greie- han tar 120 kilo i benkpress, det gjør ikke jeg. Det kunne ikke ramle meg inn å lesse ham ned med bæreposer fra Rimi for det, mens jeg går og holder håndvesken min...

Kanskje jeg ordla meg litt feil, men uansett; Nei, det er ikke fordi jeg har pupper og sprekk som du skriver! Jeg foretrekker en mann som er slik, fremfor en som sitter med føttene på stuebordet og ber kjerringa si varte han opp med ditt og datt. Det er snakk om respekt, beundring og kjærlighet til sin dame. Og det skal gå begge veier selvsagt. Det er jo også mye hyggeligere med menn (som kunder) på jobb som sier "ja takk" og nikker og smiler istedet for en som sier kort "ja" om han i det hele tatt gidder å si noe... Og ja, jeg mener at jeg fortjener å bli behandlet fint. Alle fortjener å bli behandlet pent av sin mann! Og flere menm burde gi sine seter på bussen til gamle damer og vise respekt. Det er så lite som skal til som gjør verden så mye hyggeligere og bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg ordla meg litt feil, men uansett; Nei, det er ikke fordi jeg har pupper og sprekk som du skriver! Jeg foretrekker en mann som er slik, fremfor en som sitter med føttene på stuebordet og ber kjerringa si varte han opp med ditt og datt. Det er snakk om respekt, beundring og kjærlighet til sin dame. Og det skal gå begge veier selvsagt. Det er jo også mye hyggeligere med menn (som kunder) på jobb som sier "ja takk" og nikker og smiler istedet for en som sier kort "ja" om han i det hele tatt gidder å si noe... Og ja, jeg mener at jeg fortjener å bli behandlet fint. Alle fortjener å bli behandlet pent av sin mann! Og flere menm burde gi sine seter på bussen til gamle damer og vise respekt. Det er så lite som skal til som gjør verden så mye hyggeligere og bedre!

Hva har egentlig respekt og kjærlighet med at du forventer at han skal betale for maten din? Spør du meg vitner det snarere om mangel på respekt.

Hvorfor fortjener ikke mannen din at du spanderer mat på han egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Og flere menm burde gi sine seter på bussen til gamle damer og vise respekt. Det er så lite som skal til som gjør verden så mye hyggeligere og bedre!

Typisk norsk. Landsmoder Gro ville vært stolt av sine døtre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jelli
Hva har egentlig respekt og kjærlighet med at du forventer at han skal betale for maten din? Spør du meg vitner det snarere om mangel på respekt.

Hvorfor fortjener ikke mannen din at du spanderer mat på han egentlig?

Ja, akkurat. Respekten skal tydeligvis kun gå den ene veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Kanskje jeg ordla meg litt feil, men uansett; Nei, det er ikke fordi jeg har pupper og sprekk som du skriver! Jeg foretrekker en mann som er slik, fremfor en som sitter med føttene på stuebordet og ber kjerringa si varte han opp med ditt og datt. Det er snakk om respekt, beundring og kjærlighet til sin dame.

Så han skal varte opp deg, men du skal ikke varte opp ham?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja. Så det går ikke an å være gentleman/woman uten å få noe tilbake for det? Det er en belønning i seg selv å gjøre gode gjerninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så han skal varte opp deg, men du skal ikke varte opp ham?

I neste setning, som du så greit utelot når du quotet, så skriver hun jo nettopp at det må gå begge veier.

Jeg blir oppgitt, er det om å gjøre å henge seg opp i det som ser ut til å være feil, det som det går an å ta Tnita på?

Så vidt jeg kan se, mener Tnita bare at en kan være hyggelig mot hverandre, og gjøre litt ekstra for hverandre av og til.

Hun tenkte sikkert ikke på at hun måtte være veldig nøye med hva hun sa, og hvordan hun formulerer seg, men hun lærer nok snart at alle henger seg opp i enhver feil de kan se, og vrir og vrenger på det som kan vris og vrenges på.

Kjør på videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...