Gå til innhold

Når begynne å tenke på kjole?

Dødspingvinen

Anbefalte innlegg

Nå er det ett år til jeg skal gifte meg, og en måneds tid til jeg skal flytte fra Telemark til Bergen. Forloveren min bor her, og det blir derfor ikke så mye ho kan delta aktivt i bryllupsplanlegginga (Bortsett fra over telefon..).

Så derfor har vi hvertfall tenkt å reise ut for å se på kjoler nå til uka, mens jeg fortatt er her. Da føler ho seg litt mer involvert, og det syns jeg er viktig.

Problemet er at jeg nå får høre så mye stygt fordi vi skal ut å se på kjoler. Alle syns det er alt for tidlig, og at jeg har blitt "besatt" av bryllupet. Til vanlig snakker jeg ikke om det, men det kom jo ut at jeg hadde bestilt time hos en brudesalong.

De andre venninnene mine sier en del stygt, og søstra mi og mora mi er faktisk ganske ekle mot meg. De mener det ikke, men de skjønner tydligvis ikke at det er viktig for meg. Jeg vil jo veldig gjerne ha med forloveren min for å se på kjoler. Vil jo ha synspunktene hennes på hva som kler meg, og det kan jeg jo ikke få når jeg har flytta til bergen.

Er jeg gal som skal prøve kjole så tidlig? Skal ikke kjøpe enda, men har jo så lyst til at forloveren min skal få bli med å se litt.. :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hele situasjonen gjør meg ganske lei meg. Hadde virkelig gleda meg til å prøve kjoler for første gangen, men all kritikken fra venner og familie odelegger liksom litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet! Er det mulig - alt hva folk skal legge seg opp i... Det er da vel bare til å dra og kikke på kjoler og kose seg det! Dere to får det sikkert kjempefint! :wink:

Selv bestemte jeg meg for kjole i slutten av januar (gifter meg i juni). Men var også og kikka en første gang i desember - nettopp for at forloveren skulle få være med... Syns det er fint av deg at du ønsker å involvere henne! Og greit å ha med en god venninne som kan si hva hun syns. Jeg og min forlover fant i fellesskap ganske fort ut hvilken type kjole jeg skulle, og den jeg endte opp med er absolutt i den 'kategorien'! (Bare at den er mye finere enn de vi så, da... Hehe)

Nei - jeg sier en gang til - kos dere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært mye enklere som før i tiden, da mannen fant en passende bryllupskjole som kona burde passe inn i, da kunne frøknen bruke så lang tid hun måtte bruke for å "fit in the right shape", noen jenter er flinkere enn andre, og klarte å slanke seg inn plagget i løpet av 2 uker, mens andre igjen måtte bruke par år.

Dette for å gjøre pikene litt mer motiverte selvsagt. Idag tenker ikke damer sånn, de bestiller et år i forveien og forlanger en noe større størrelse.

Snakk om å bedra mannen sier jeg.

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er det ikke fælt med den utviklinga, waco??

Skal du gifte deg forresten? Ha'kke sett deg her inne før... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var bare en liten redegjørelse jeg kom med, ikkeno å bekymre seg over, nei jeg skal heldigvis ikke gifte meg, men det er litt moro å se hvor opptatt noen kan være av slike ting som egentlig er skuespill for galleriet.

Waco

Det er jo Ungkaren på Tv-norge et bevis for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo Ungkaren på Tv-norge et bevis for.

Eh... Nå ha'kke jeg sett det, da. Men hørte jo på nyhetene i dag om en som hadde gifta seg med programlederen eller hva det var... Men altså - hvis du drar paralleller fra bryllupet mitt (og andre her inne sitt) og til et sykt reality-show, tror jeg du har misforstått litt... (OK - jeg vet du gjør det med vilje, og nei, jeg er faktisk ikke provosert...! :wink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt kan du ikke bli provosert, for det er ingenting å bli provosert over, for det er faktisk sånn det har blitt med giftemål, det er useriøst.

At kvinner ikke tenker nye baner når så mange som 50 % skiller seg, og 80% av dette er på kvinners initativ, ja det er det ikke rart en er en smule skeptisk til dette "eventyret" dere skaper dere.

Hvordan forklare? La meg tenke... joooo... samferdsminister Torkild et eller annet har utarbeidet en NULLvisjon om antall trafikkskadde og drepte, altså man går ut ifra at det blir null skadde neste år. Denslags tenkning er ganske lik de kristnes, som faktisk tror de kommer til himmelen.

Pip.....en dag vi du forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du skal kose deg med forberedelsene så tidlig som mulig...tiden går så fort frem til bryllupet... Jeg skal gifte meg neste sommer og er godt i gang med planleggingen :D

Kos deg med å kikke på kjoler, sammen med din forlover mens du kan...ikke la dine nærmeste ødlegge planleggingen og all den kos det medfører :blunke:

(bryllupet mitt er ingen skuespill for galleri :sjarmor: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stinina, kanskje ikke din, men la oss tenke litt praktisk på dette her, hvor mange tusen av kg's brukere har ikke skilt seg? Er det ikke på tide å ta litt lærdom fra andre kvinner?

Dere kunne iallefall begrenset ekteskapet til å gjelde innenfor en tidssone på f eks ti år, tror det ville løst mange bekymringer hos folk der ute da...

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Waco... Du mener sikkert ikke noe stygt, men jeg syns du kan ta dette på en annen tråd. Jeg begynte denne tråden fordi jeg er skikkelig deppa. Å ha en skilsmisse-debatt på den var ikke akkurat det jeg ville fram til. Ja, jeg skal gifte meg. Nei, det er ikke spill for galleriet.

Dersom du har et personlig problem med at jeg startet dette emnet, så kan du sende meg en PM, og fortelle meg alt om hvordan jeg sikkert kommer til å skilles, etc. Eller så kan du starte en ny tråd med et slikt emne.

Men denne tråden er ment seriøst. Jeg har aldri planlagt et bryllup før, ble trist pga reaksjonene beskrivd ovenfor, og jeg blir enda mer deppa enn det jeg var, av at du prakker ned på oss.

Kan du ikke starte en annen tråd for skilsmissedebatten?

Og før noen spør; Ja, jeg har en dårlig dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff...sorry.... Er bare litt deppa fra før, og ble vel litt mer deppa av Waco sin skepsis.

Er bare det samme som mange andre har sagt i dag når de har kjefta på meg for planlegginga..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lurt å undersøke dette med kjole tidlig, men det kan ofte være lurt med å vente litt med å bestemme seg. Ta bilder av deg med ulike kjoler på, la inntrykkene synke litt før du tar en endelig avgjørelse.

Føler at jeg kanskje forhastet meg bittelitt da jeg valgte kjole, og tror dette kunne ha vært unngått om jeg hadde prøvd ennå fler ulike kjoler og ventet noen dager med å bestemme meg.

Fordelen er at du har god tid, men samtidig er det ikke for tidlig å kikke på kjole.

Lykke til, kjoleprøvingen er kjempekoselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner godt at du vil se på kjole sammen med forloveren din, spesielt hvis du ikke har noen nære venner i Bergen. Selv så jeg på og kjøpte kjole i februar (gifter meg i juni). Da hadde jeg med meg en venn og en venninne og de var til mye hjelp. Selvfølgelig er de ansatte i butikken flinke til å veilede, men de kjenner ikke deg og din smak. Enig med Augustbrud om at du ikke bør bestemme deg med en gang - det er nye kolleksjoner som kommer. Hvis det er lov i salongen (det er det ikke alltid) ta bilder og bruk tid på å bestemme deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heissann....

jeg kjøpte kjolen min i februar i fjor......og skal gidfte meg i juni i år......

så jeg sier....sett i gang :D :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig lurt å involvere forloveren din! Og dette er en utmerket anledning. Men hun kan jo også ta seg en Bergenstur da! For det er jo ikke sikkert at dere finner Kjolen nå!??

Ikke bry deg om familien din. Og ikke fortell de noe mer! Det er lov å glede seg, husk det.

Det gjør jeg også! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vigfa; lykke til med kjolevalg, og det er bare lurt å begynne og lete nå! Og får du dustekommentarer om at du er besatt av bryllupet pga det, er folk sannsynligvis bare misunnelige fordi du skal gifte deg!

DU kan jo også undersøke litt rundt på websider for å se etter kjolefasonger du liker, da blir butikkrunden etterpå mye lettere.

Sjekk ut brudekjolegalleriet her på KG, f.eks.

Ikke hør på waco. At andres ekteskap har røket tidligere betyr jo ikke at ditt nødvendigvis kommer til å gjøre det!

Ikke vær lei deg, og som Felix sier; ikke fortell mer om planleggingen til familien din.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtte alle sammen. Og Felix? Det blir nok til at ho tar seg en tur eller to oppover og. Tror nok du har veldig rett i at vi ikke finner kjolen på første forsøket :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg, jeg fant kjolen min i mars, prøvde og bestilte den i april, den kommer til landet i august og jeg gifter meg 29.mai 2004.

Bruk akkurat så lang tid du vil, og ikke bry deg om hva andre sier.

Dette med kjoleprøving er bare det aller første av det folk kommer til å legge seg borti ang bryllupet ditt så du kan like gjerne skaffe deg spisse albuer med en gang og holde folk unna dine personlige avgjørelser.

Kos deg på prøverunde!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...