Gjest Duchess Skrevet 13. mai 2003 #1 Del Skrevet 13. mai 2003 Jeg skal på fest i helga, og må en tur på polet. Saken er at jeg er temmelig kresen, for jeg klarer ikke alkoholsmak. Det bør heller ikke vær så fryktelig dyrt. Noen tips ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Primula Skrevet 13. mai 2003 #2 Del Skrevet 13. mai 2003 Hva med rusbrus? :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 13. mai 2003 #3 Del Skrevet 13. mai 2003 Martini Asti? Søt musserende vin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Duchess Skrevet 13. mai 2003 #4 Del Skrevet 13. mai 2003 Er ikke det ganske dyrt da ? 26 kr flaske eller noe sånt ? Hvor mange % er det i rusbrus da ? For det hadde jo vært greit å finni noe man slapp å drikke en hel drøss av for å få noe virkning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 13. mai 2003 #5 Del Skrevet 13. mai 2003 Eller så kan du blande egne drinker "så tynne du vil" med eks fanta lemon, champagnebrus, rosa fanta, battery eler noe annet søtt og syntetisk. Martini Asti kommer i 0,7l flaske og koster under 100 kr (70-80?). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Duchess Skrevet 13. mai 2003 #6 Del Skrevet 13. mai 2003 ja, tenkte på det Donpedro, må bare finne spriten først... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 13. mai 2003 #7 Del Skrevet 13. mai 2003 Da ville jeg gått for en liten flaske dyr (Absolut sitron?)vodka. Den har du jo leeenge, og blir jo ikke dårlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smil Skrevet 13. mai 2003 #8 Del Skrevet 13. mai 2003 Hvis du ikke liker alkohol, kan du vel drikke vann? Hva slags virkning er du egentlig ute etter, og hvorfor? Sikkert utrolig dumt spørsmål... Har aldri skjønt hvorfor folk må drikke for å få en eller annen virkning. Jeg synes vin er godt. Det er eneste grunn til at jeg drikker det. Blir veldig sjeldent da. Når vi lager en ekstra god middag, som virkelig "fortjener" god drikke til. (Ca. 5 ganger i året.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Englepusen Skrevet 13. mai 2003 #9 Del Skrevet 13. mai 2003 Du kan jo kjøpe en flaske Kalinka, det er vodka med alkoholprosent på ca 21. Koster 76kr for 0,5l og er veldig fin til å blande drinker med. Så trenger du bare blandevann i tilegg. Drinkmixer får du kjøpt på Rema. Jeg liker heller ikke for mye alkoholsmak så jeg pleier å mikse drinker. Drinkoppskrifter finner du massevis av på nettet. Lurer du på hvor mye ting koster kan du se på www.vinmonopolet.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 13. mai 2003 #10 Del Skrevet 13. mai 2003 Noen må hjelpe meg også, jeg skal i dyrebutikken men hater dyr. Veit ikke hva jeg skal gjøre, tror jeg kjøper meg ei bikkje eller no, den kan jeg alltids lære å støvsuge..... Waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 13. mai 2003 #11 Del Skrevet 13. mai 2003 Nei jeg skal ikke tulle, for da blir det sensurert... hei duchess, drikk brus, det er bortkasta å bruke masse spenn på alkoholfri treliterskartonger, når man kan drikke solo og lettcampagnebrus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristine 80 Skrevet 14. mai 2003 #12 Del Skrevet 14. mai 2003 Hva med Beylies ( hm skives det sånn) det smaker jo ikke akkurat alkohol, og har ganske høy prosent. Men for å slippe alkoholsmak helt, så er det bare rusbrus tror jeg! Smirnoff Ice, den er den beste synest jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 14. mai 2003 #13 Del Skrevet 14. mai 2003 Ikke meningen å støte noen, men jeg synes det er ganske barnslig å drikke alkohol hvis man bare gjør det for å bli brisen. HVis ikke du liker smaken - så ikke drikk det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gurimalla Skrevet 14. mai 2003 #14 Del Skrevet 14. mai 2003 Herregud, det er ikke noe nytt at folk ønsker seg en mild rus og vil gjøre dette på den mest behagelige måten. Selv synes jeg det er deilig og avslappende å bli litt "salig" av og til, det betyr ikke at jeg drikker meg dritings eller er alkoholiker. Synes det er ganske fordømmende å kalle folk barnslig av den grunn. Selv om du ikke liker det selv, kan det være andre som liker det. Tilbake til saken... Er enige med de som foreslår rusbrus eller vodka med sitronsmak som blandes med brus. Ha en hyggelig fest da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. mai 2003 #15 Del Skrevet 14. mai 2003 Drikk noe du liker Duchess! Du har det like gøy uten rus, hvis du bare vil :blunke: Hilsen Revetispa - langt fra avholds, men drikker ikke noe hun ikke liker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Carten Skrevet 14. mai 2003 #16 Del Skrevet 14. mai 2003 Jeg liker heller ikke smaken av alkohol - og dermed så drikker jeg det heller ikke!!!! Jeg har aldri sett det helt store poenget i å drikke for å drikke.... da koser jeg meg heller med en flaske brus e.l. på fest Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 14. mai 2003 #17 Del Skrevet 14. mai 2003 Duchess har vel ikke sagt at hun ikke liker ALL alkohol? Hun liker ikke SMAKEN av alkohol, og ønsker nå å finne noe uten slik smak. Hvis det er barnslig å drikke av den grunn er det rart det selges så mye vanlig øl isteden for Munkholm, og rusbrus isteden for brus. Ganske normalt i Norge å ønske seg en liten buzz. Forresten Duchess: hva med cider (eple/pære)? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Duchess Skrevet 14. mai 2003 #18 Del Skrevet 14. mai 2003 Det var da jævlig så fordømmende folk var her da. Nå drikker jeg max 4 ganger i året, og jeg har da for pokker ikke sagt jeg ikke liker all alkohol. JEG LIKER IKKE SMAKEN FOR POKKER. Jeg drikker da ikke ting jeg ikke liker, det er jo derfor jeg spør etter tips til ting som ikke smaker alkohol. Makan! Takk for tipsene fra dere andre, jeg får ta meg en liten rekognoseringsrunde. Men det kan se ut som om det ligger an til en eller annen form for Vodka. Med eller uten citron er foreløpig uvisst.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diva Skrevet 14. mai 2003 #19 Del Skrevet 14. mai 2003 Emh... Smil og Tuji og evt andre i samme duren : La nå være dah! Herregud! Det er ikke DET som er tema her! Nå synes jeg dere er vriene.... Ikke bry dere om hva slags virkning Duchess er ute etter! Det er HENNES personlige greie, hun var kun ute etter noe som ikke smaker alkohol! JEG digger ikke ren vodka eller liknende heller, og vil gjerne ha en drink der denne ikke kjennes så godt. Det er meg bekjent vanlig at folk gjerne døyver alkoholsmaken litt i drinker osv... Ellers burde man da kun drikke ren vodka da ? Eller 96% ? Sånn siden det er alkholsmaken man er ute etter når man drikker alkohol ? Synes ikke dette var så vanskelig å forstå jeg *sjokk* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jamila Skrevet 14. mai 2003 #20 Del Skrevet 14. mai 2003 Hva er den beste brusen du vet? Jeg ville gått for vodka, eller den 21% Kalinkaen som ble anbefalt her, blandet med favoritt-brus. Da kan det jo ikke bli så ille. Fanta Tropic er forresten veldig god til å skjule sprit-smak... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå