Gå til innhold

Bryllupsinvitasjon

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Maja_*
Skrevet
I dette tilfellet syns jeg det var greit siden de ungene som inviteres bare er de som skal være brudepiker/brudesvenner. Hadde flere barn blitt invitert syns jeg din stesønn også burde blitt invitert med. Ville valgt å ikke gjøre minst mulig nummer ut av dette.

Så da skal altså stesønnen være alene hjemme han da mens resten av familien er i bryllup? Hvis det er så at søsteren kun inviterer de to som skal være brudepike og -svenn fordi de skal være brudepike og -svenn så skal de vel bare være med i kirken da? Hvorfor i all verden skulle de være med på selskap og middag?

Hvis TS hadde et biologisk barn som pga alder eller annet ikke kunne være brudepike eller -svenn så tror jeg at det barnet hadde blitt invitert med nettopp fordi søsknene skulle være med.

Synes dette lukter av at søsteren mener at hun kun er tante til de to biologiske barna til TS og at hun ikke føler noe ansvar eller har interesse av å være hensynsfull for TS sin stesønn.

Videoannonse
Annonse
Gjest Piper
Skrevet
I dette tilfellet syns jeg det var greit siden de ungene som inviteres bare er de som skal være brudepiker/brudesvenner. Hadde flere barn blitt invitert syns jeg din stesønn også burde blitt invitert med. Ville valgt å ikke gjøre minst mulig nummer ut av dette.

Jeg har tre barn, og det ville aldri vært ok for meg at en av de ikke ble invitert bare fordi to av de skulle være brudesvenn og brudepike.

Og jeg hadde ansett mitt eget stebarn som en av mine, og man behandler ikke et stebarn som hvilket som helst barn slik du gjør. De er tre barn i den familien, og da inviterer man ingen eller alle.

Gjest Gjest
Skrevet
Så da skal altså stesønnen være alene hjemme han da mens resten av familien er i bryllup?

Kan ikke foreldrene bytte på samværshelgene slik at sønnen kan være sammen med mammaen sin den helga det er bryllup da?

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg har tre barn, og det ville aldri vært ok for meg at en av de ikke ble invitert bare fordi to av de skulle være brudesvenn og brudepike.

Og jeg hadde ansett mitt eget stebarn som en av mine, og man behandler ikke et stebarn som hvilket som helst barn slik du gjør. De er tre barn i den familien, og da inviterer man ingen eller alle.

Men da takker du jo bare nei til invitasjonen da, Piper.

Gjest Piper
Skrevet
Men da takker du jo bare nei til invitasjonen da, Piper.

Akkurat, og jeg hadde også pent takket nei til et videre forhold med min søster. Hadde ikke hatt noe ønske om å ha noe mer med henne å gjøre

Gjest Piper
Skrevet
Kan ikke foreldrene bytte på samværshelgene slik at sønnen kan være sammen med mammaen sin den helga det er bryllup da?

Og jeg hadde ikke gjort noe slikt mot min stesønn, og håper virkelig ikke at TS er så dum og følger ditt råd. Gjør hun det sier hun samtidig at stesønnen ikke er en del av familien deres, og da burde hun virkelig ikke være stemor til den gutten.

Men jeg regner med at TS tenker litt annerledes enn det du gjør

Gjest Gjest
Skrevet
Det er mange som velger å feire bryllup uten at barn er invitert. Og det er helt greit det. Men når 2 barn i en familien som består av 3 barn blir invitert fordi de skal være brudepike og brudesvenn så er det naturlig at det tredje barnet også får bli med.

Hvorvidt din søster kjenner denne gutten godt eller ei spiller ingen rolle. Inviterer hun to av barna som bor under ditt tak må hun også invitere den tredje.

Her er jeg helt enig med deg. Du kan bare ikke utelate det tredje barnet.

På tide at voksne tenker litt over situasjonen der det er mine og dine barn. De voksne velger. Ikke barna.

Skrevet

Det er hjerteløst å invitere 2 barn av en søskenflokk på 3. Enda verre er det at det skjer i en samværshelg, hvor han skal komme til dere kun for å føle seg avvist og ekskludert fra familiebegivenheten og bli satt bort til barnevakt.

Jeg likevel gått i mitt søskens bryllup, men da hadde jeg også sagt nei til at biobarna skulle være brudebarn, og latt samtlige barn være hjemme med barnevakt den helgen.

Jeg synes ikke en episode med smålighet er god nok grunn til å kutte ut sin nærmeste slekt.

Skrevet

Enig med men. Enten alle tre barna eller ingen av de. Om mitt stebarn ikke hadde fått komme hadde jeg latt de andre to være hjemme sammen med stebarnet. Men jeg ville ikke kuttet ut søsteren min på grunn av dette. Hun har oppført seg tankeløst og dumt, men for meg er familiebånd sterkere enn som så.

Skrevet

Jepp. Alle eller ingen.

Gjest Gjest
Skrevet
Akkurat, og jeg hadde også pent takket nei til et videre forhold med min søster. Hadde ikke hatt noe ønske om å ha noe mer med henne å gjøre

Ikke usannsynlig at søstra di da hadde pustet lettet ut.

Skrevet

Jeg sier meg enig med de fleste her. Alle barna eller ingen. . :)

Skrevet

Uff, høres ut som ei søster med såpass mye bryllupsrus at hun ikke tenker klart.

Gjest Piper
Skrevet
Ikke usannsynlig at søstra di da hadde pustet lettet ut.

Heldigvis har jeg en søster som er oppegående, og hun hadde derfor aldri tatt et slikt valg som dette. Og skulle hun nå pustet lettet ut over å ha mistet kontakten med sin egen søster, vel da er hun ikke mye til søster i mine øyne. Og hun er i alle fall en eprson jeg fint hadde klart meg uten.

Skrevet
Heldigvis har jeg en søster som er oppegående, og hun hadde derfor aldri tatt et slikt valg som dette. Og skulle hun nå pustet lettet ut over å ha mistet kontakten med sin egen søster, vel da er hun ikke mye til søster i mine øyne. Og hun er i alle fall en eprson jeg fint hadde klart meg uten.

Er du aldri glad i folk som har feil? Selv ikke i nærmeste familie?

Jeg er glad for at det er mennesker rundt meg som elsker meg også når jeg ikke fortjener det. De fleste av oss trenger det for å ikke bli forlatt av alle.

Gjest Gjest
Skrevet
Er du aldri glad i folk som har feil? Selv ikke i nærmeste familie?

Jeg er glad for at det er mennesker rundt meg som elsker meg også når jeg ikke fortjener det. De fleste av oss trenger det for å ikke bli forlatt av alle.

Tiltredes!

Skrevet

Takk for mange gode svar, for å oppsummere, brudgommen har en søster, hun har ikke barn. Det er altså kun tre barn (i mine øyne) som er selvskrevne gjester all den tid to av de skal ha en "oppgave".

Jeg vet ikke hva min søster bestemmer seg for, jeg har sagt at jeg kommer til å gå i bryllupet selv om min stesønn ikke blir invitert men når jeg får spørsmål av andre på hvorfor så vil jeg være ærlig på det at hun/de ikke ønsker han der og reise hjem umiddelbart etter middagen til vår stesønn. Stesønnen kan selvfølgelig være hos farmor og farfar, eller mammaen, det er ikke det som er problemet her. Han er en del av meg, men jeg føler det samtidig er vanskelig å la være gå i min søsters bryllup nettopp fordi barna gleder seg. Det jeg har vurdert er å sende brudepiken og svennen (6 og 8 år) og være hjemme selv. Jeg håper i det lengste at hun inviterer han med når hun sender ut innbydelsene.

Skrevet (endret)

jeg hadde ikke gått!

må jo være utrolig sårt både for gutten og pappaen til denne gutten.

jeg har to tantebarn og de har en halvbror. selvfølgelig inviterte vi alle 3.

noe annet er utenkelig i mine øyne.

håper innbydelsen gir en positiv overraskelse for dere

Endret av *Pus*
Skrevet

Uff så leit.

Jeg tror jeg hadde gjort som deg. Men det er jo vanskelig da, når det er den eneste søsteren din.

Eventuelt så hadde jeg sagt til henne at da kan dessverre ikke de to andre barna komme heller, ettersom du ikke kan forsvare overfor dem at DE skal i bryllup, mens broren ikke får komme.

Jeg har opplevd at min stesønn ikke har blitt invitert i barnedåp/bryllup selv om både vi og de to småsøsknene er invitert. Men i de tilfellene har jeg håpet at det har hatt med å gjøre at småsøsknenen var så små at de var en del "oss", mens han har vært så stor at han greier seg selv.

Jeg vet også at det i et av tilfellene var snakk om plassproblemer.

Gjest Berg
Skrevet

Jeg hadde selvfølgelig gått i bryllupet og jeg hadde sagt klart fra til bruden at jeg hadde tatt med alle tre barna! Selv om dette er hennes dag og hun bestemmer i sitt eget bryllup så har hun da lov til å bruke hodet også! Det er ingen andre barn det er naturlig å invitere da hverken bruden eller brudgommen har andre søsken med barn. Da er det helt greit å invitere med det tredje barnet i familien til den ene søsteren all den tid man skal ha to av barna som gjester.

Det må gå an å si til denne dama at "vår familie består av 5 personer, du kan ikke invitere 4 av oss og tro at det er greit". Kanskje hun ikke har tenkt så langt selv....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...