Gå til innhold

Hoster opp blod...har visst en liten lungebetennelse. Vanlig?

kitekatt

Anbefalte innlegg

Jeg har lungebetennelse, men tok ikke noe røntgen..er det farlig? Jeg har også begynt med pencelin nå i 2 dager, men føler meg ikke bedre? Følte dere forandringen med engang? Føler meg i tillegg ganske sår i magen er det normalt? Jeg vet det er en del spørsmål, men setter pris på om dere svarer :jepp:

Lungebetendelse er egentlig veldig farlig, men med moderne medisin kommer den aldri så langt hvis man søker hjelp i tide. Hvis sykdomsforløbet er normalt, er ikke røntgenundersøkelse egentlig nødvendig, men kan ha stor diagnostisk verdi, og gir god informasjon dersom det er komplikasjoner. MR/CT er ikke noe man normalt trenger.

Vnalige lungebetendelser responderer godt på penicillin, men det kan ta lidt tid før det virker. Hold dialog med legen din, så er du nok trygg. Hvis det ikke blir bedre i løbet av de neste dagene, bør det kanskje vurderes et andet medikament, eller tages en slimprøve til dyrkning, så man kan avgjøre nøyaktig hvilken mikroorganisme som har skabt tilstanden. Det er mange forskjellige bakterier som kan forårsake lungebetendelse, og noen krever andre medikamenter end "standardrepertoiret". Dette vet legen din.

Maveproblemene dine kan godt være på grund av antibiotika.

Du kan jo gjerne ringe legen og spørre, dersom du ikke føler at behandlingen virker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...