Gjest nextlife Skrevet 5. mai 2008 #41 Skrevet 5. mai 2008 Har fulgt vaksineprogrammet, og fått gitt alle vaksinene til mine barn. Den yngste fikk delt opp kombinasjonsvaksinene i enkeltvaksiner. pp grunn av egen,- og folkehelsen har jeg vurdert det slik at vi burde følge programmet. Vurderer nå å få gitt HPV vaksinen også.
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2008 #42 Skrevet 5. mai 2008 Har fulgt vaksineprogrammet, og fått gitt alle vaksinene til mine barn. Den yngste fikk delt opp kombinasjonsvaksinene i enkeltvaksiner. pp grunn av egen,- og folkehelsen har jeg vurdert det slik at vi burde følge programmet. Vurderer nå å få gitt HPV vaksinen også. Når var det du fikk delt opp vaksinene? Vurderer å ta enkelte vaksiner på nytt selv, men ikke hele kombinasjonene. Men forrige lege jeg spurte virket som om han ikke visste det var et alternativ. Skal selvsagt spørre på nytt nå når jeg har en ny lege, men er litt interessert i å vite når det var forholdsvis vanlig å gi vaksiner slik på forespørsel iverfall. HPV vaksinen får jeg ikke pga at jeg er for gammel (selv om jeg vet at jeg ikke er smittet), og forsåvidt like greit. Den er såpass ny at jeg føler for min del, som er i et fast, langvarig forhold, er det like greit å ikke ta sjansen. Om jeg kommer til å få vaksinert en eventuell sønn eller datter er jeg usikker på. Glad jeg uansett har endel år før det blir aktuelt med at de er i smittefarlig alder.
Gjest nextlife Skrevet 5. mai 2008 #43 Skrevet 5. mai 2008 Når var det du fikk delt opp vaksinene? Det er 12 år siden den yngste begynte på vaksineprogrammet. Mener at enkelte av vaksinene måtte fås på registreringsfritak, men er ikke sikkert. Det var fastlegen (som også er lege på helsestasjonen) som ordnet dette.
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2008 #44 Skrevet 5. mai 2008 Det er 12 år siden den yngste begynte på vaksineprogrammet. Mener at enkelte av vaksinene måtte fås på registreringsfritak, men er ikke sikkert. Det var fastlegen (som også er lege på helsestasjonen) som ordnet dette. Ja, er nok kun mulig på registerinsfritak. Irriterende at det skal være så mye ekstraarbeid for å få tatt revaksinering i voksen alder. Men tenkte ikke på å oppsøe lege på helsestasjonen i stedet for min vanlige fastlege, får gjøre det om fastlegen ikke har helt oversikten over hva som finnes. Takk for svaret
Gjest nextlife Skrevet 5. mai 2008 #45 Skrevet 5. mai 2008 Ja, er nok kun mulig på registerinsfritak. Irriterende at det skal være så mye ekstraarbeid for å få tatt revaksinering i voksen alder. Men tenkte ikke på å oppsøe lege på helsestasjonen i stedet for min vanlige fastlege, får gjøre det om fastlegen ikke har helt oversikten over hva som finnes. Takk for svaret På større steder og i byer er det ofte egne vaksineklinikker, det kan være et alternativ til fastlege/helsestasjon.
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2008 #46 Skrevet 5. mai 2008 På større steder og i byer er det ofte egne vaksineklinikker, det kan være et alternativ til fastlege/helsestasjon. Verste er at jeg var i kontakt med de. Når de sa at det ikke var mulig (eller var "fryyyyktelig vanskelig"), så ga jeg mer eller mindre opp en periode og vurderte å ta vaksinen på en Englandsferie eller noe slikt. Men greit å fått bekreftet at det finnes muligheter også her i Norge, selv om en må lete de frem selv. Nei, får finne ut om jeg skal ta de, og så eventuelt lete frem navnene på de aktuelle vaksinene og be om å få tatt de inn på registeringsfritak.
Helen Skrevet 5. mai 2008 #47 Skrevet 5. mai 2008 Tråden er ryddet iht. Kvinneguidens regler. Helen - mod.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå