Gjest Thomas Skrevet 13. juni 2010 #461 Del Skrevet 13. juni 2010 Hun reiser seg opp i sengen, står der naken og skriker "det er en svær åme på veggen" "Hæ, hva er det du sier" "åmen spiser opp snopet mitt" Så låg hun seg ned igjen og sov søtt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 13. juni 2010 #462 Del Skrevet 13. juni 2010 Haha, jeg digger at den før meg er en jente som sier :D Det blir bare enda morsommere da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 13. juni 2010 #463 Del Skrevet 13. juni 2010 dro i dyna og ropte til han før jeg spente han i rista. Han gikk lenge rundt og pingset og jeg sa han burde dra til legen, men det skulle han ikke for det kom til å gå over. Hva betyr pingset? Er det som å småklage eller sutre? Aldri hørt ordet før, men det var kult! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poppsilopp Skrevet 13. juni 2010 #464 Del Skrevet 13. juni 2010 Hva betyr pingset? Er det som å småklage eller sutre? Aldri hørt ordet før, men det var kult! Det betyr at han gikk rundt og hadde vondt på en måte, litt vanskelig å forklare Sikkert et ord vi bruker kun her på Vestlandet, men det er veldig beskrivenede. Tenkte ikke at det ikke var vanlig for andre. Hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helene_Mari Skrevet 27. juni 2010 #465 Del Skrevet 27. juni 2010 Mere! Mere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eveline86 Skrevet 27. juni 2010 #466 Del Skrevet 27. juni 2010 Jeg våknet forskrekket i natt av at min samboer ropte høyt Han: TAPPEN!!! Meg: hva er det du sier? Han: Tappen..TAPPEN! Meg: Hva mener du? hva er tappen? mener du toppen? Han: Ja toppen til flaska. Det er jo to av dem, hvilken en skal jeg ta? Her begynner jeg å le ganske høyt. Han: Du trenger ikke å le. Jeg VET faktisk hva jeg snakker om. Meg: Men du snakker i søvne? Han: Nei. Jeg snakker ikke i søvne. Jeg har bare en litt rar samtale med meg selv! Skal sies at Tappen i dette tilfellet er en slags "knappegreie" på vindu, og at min samboer er snekker. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest silly Skrevet 28. juni 2010 #467 Del Skrevet 28. juni 2010 Det hender av og til at min kjære snakker i søvne, men da er det bare enkeltord. Og om natta sover jeg så tungt at jeg ikke hadde våknet om han snakket. Men jeg husker en gang jeg skulle vekke mamma da hun hadde sovnet på sofaen. Da fikk jeg til svar at "stupekassene kunne vi ta over nyttår". Aner fortsatt ikke hva stupekasser er! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leirbål Skrevet 30. juni 2010 #468 Del Skrevet 30. juni 2010 Jeg våknet forskrekket i natt av at min samboer ropte høyt Han: TAPPEN!!! Meg: hva er det du sier? Han: Tappen..TAPPEN! Meg: Hva mener du? hva er tappen? mener du toppen? Han: Ja toppen til flaska. Det er jo to av dem, hvilken en skal jeg ta? Her begynner jeg å le ganske høyt. Han: Du trenger ikke å le. Jeg VET faktisk hva jeg snakker om. Meg: Men du snakker i søvne? Han: Nei. Jeg snakker ikke i søvne. Jeg har bare en litt rar samtale med meg selv! Skal sies at Tappen i dette tilfellet er en slags "knappegreie" på vindu, og at min samboer er snekker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest A Skrevet 30. juni 2010 #469 Del Skrevet 30. juni 2010 Det som jeg syns er litt rart med den her tråden er det at: Folk husker sånne lange samtaler- akkerat sånn som det ble sakt av den "sovendes" personen... Hmm... Folk har en veldig bra hukommelse til ting som ble sakt midt på natta når dem våkna av noe ... :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kråka Skrevet 9. juli 2010 #470 Del Skrevet 9. juli 2010 En natt våkna jeg av at kjæresten min lå og lo. Han lo en hånlig latter lenge og vel, og sa "særlig" i en sarkastisk tone fler ganger. Så ble han sint og sa noe som: "F**en i h****e j**vla f**te! Jeg skal pule deg! Jeg skal pule deg i bladet!" Og det stopper ikke her. Han fortsatte å le sarkastisk, og sa plutselig: "mmmmmm! Tre små griser! namnamnam i magen min!" og så ble han stille. Vanligvis er det jeg som er mest urolig om natta. Ei natt hadde jeg kjefta på kjæresten min fordi han hadde tatt med seg en muggete presenning i senga. Han kunne ikke se muggen, men jeg så den fra der jeg lå, og han fikk virkelig høre at sånn fikk han ikke lov til å gjøre! Og det er ikke sjelden at det enten er 10 cm store flyvemaur ved puta, eller brødbokser som faller ned fra hylla over senga (vi har ingen hylle over senga), eller vann som renner i fosser ned fra etasjen over. Stakkars mannen min... Han er tålmodig og sier bare; nå prater du i søvne igjen jenta mi. Og jeg svarer alltid Nei, det gjør jeg ikke! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. juli 2010 #471 Del Skrevet 12. juli 2010 En natt våkna jeg av at kjæresten min lå og lo. Han lo en hånlig latter lenge og vel, og sa "særlig" i en sarkastisk tone fler ganger. Så ble han sint og sa noe som: "F**en i h****e j**vla f**te! Jeg skal pule deg! Jeg skal pule deg i bladet!" Og det stopper ikke her. Han fortsatte å le sarkastisk, og sa plutselig: "mmmmmm! Tre små griser! namnamnam i magen min!" og så ble han stille. Vanligvis er det jeg som er mest urolig om natta. Ei natt hadde jeg kjefta på kjæresten min fordi han hadde tatt med seg en muggete presenning i senga. Han kunne ikke se muggen, men jeg så den fra der jeg lå, og han fikk virkelig høre at sånn fikk han ikke lov til å gjøre! Og det er ikke sjelden at det enten er 10 cm store flyvemaur ved puta, eller brødbokser som faller ned fra hylla over senga (vi har ingen hylle over senga), eller vann som renner i fosser ned fra etasjen over. Stakkars mannen min... Han er tålmodig og sier bare; nå prater du i søvne igjen jenta mi. Og jeg svarer alltid Nei, det gjør jeg ikke! :-) Mange morsomme her :-) Jeg har en om samboern :-) Jeg er veldig redd for edderkopper og hver gang det dukker opp en liten krabat så skriker jeg febrilsk og samboern må komme løpende og ta edderkoppen bort. Dette var en sommer og det hadde vært en del edderkopper på kveldene. Når vi sov så plutselig våknet jeg opp av at samboern deiser til meg hardt i ansiktet og roper "edderkopp, edderkopp" Jeg blir først litt forfjamset og litt snurt av å bli slått i ansiktet. Noen sekunder senere lager han fullt kaos, "Det er edderkopp på deg, det er en edderkopp i senga" Og da får jo jeg selvfølgelig full panikk og skrur på lyset for å finne edderkoppen... Samboern driver da å leter febrilsk etter den og han begynner etterhvert å våkne... Så spør jeg - hvor er edderkoppen, hvor så du den? Han: Hæ? Hva snakker du om??? Det er ikke edderkopp her... Hehe, forklarte han alt sammen og da sier han at det er ikke så rart at han har blitt sånn etter å bo sammen med meg... Han tenkte aldri på edderkopper før han møtte meg :-)Hihihi :-) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ananasen Skrevet 12. juli 2010 #472 Del Skrevet 12. juli 2010 Kjæresten min er slik en morgenfugl! For en stund siden var det veldig varmt, så han ville ikke ha dyne og tok et laken istede. Våknet midt på natten av at han hysterisk hylte "KAN JEG FÅÅÅÅ LITT DYNE ELLER?" og tok hele dyna for seg selv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ananasen Skrevet 12. juli 2010 #473 Del Skrevet 12. juli 2010 (endret) Kjæresten min er slik en morgenfugl! For en stund siden var det veldig varmt, så han ville ikke ha dyne og tok et laken istede. Våknet midt på natten av at han hysterisk hylte "KAN JEG FÅÅÅÅ LITT DYNE ELLER?" og tok hele dyna for seg selv. En annen gang hadde han tilbudt seg å kjøre meg på jobb. Jeg: "Nå må du stå opp, kjære, vi må snart dra" Han: "NEI, du skal sitte på med Vidar!" En tredje gang. Jeg: "Nå må vi stå opp, vi må snart dra." Han: "KLE PÅ DEG FØRST!" (veldig sinna!) Jeg: "OK, nå har jeg kledd på meg, skal du stå opp?" Han: "GIIII MEG TSKJORTA DA! DEN HENGER JO DEEEER!" Han husker ingenting av noen av delene. Kan jo legge til at det faktisk er jeg som er b-mennesket i forholdt :gjeiper: Endret 12. juli 2010 av Ananasen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maxi Skrevet 18. juli 2010 #474 Del Skrevet 18. juli 2010 Haha, så mye morsomt. :D Har ikke hørt kjæresten snakke i søvne, og har ikke hørt noe om at jeg har gjort det heller, selv om jeg vet at jeg gjør det. Men jeg pleier alltid å dytte kjæresten ut av senga. Jeg må jo ligge tettest mulig inntil han, og når han flytter seg litt så flytter jeg meg etter, og til slutt må han vekke meg for han faller nesten ut av senga. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bazibaz Skrevet 19. juli 2010 #475 Del Skrevet 19. juli 2010 Men jeg pleier alltid å dytte kjæresten ut av senga. Jeg må jo ligge tettest mulig inntil han, og når han flytter seg litt så flytter jeg meg etter, og til slutt må han vekke meg for han faller nesten ut av senga. Samme her. Men jeg har en rammemadrass som står inntil veggen, så jeg dytter han bare inn i veggen. Ender jo opp med at han har minimalt med plass, mens det er masse plass på andre sida av meg. :happy: Ellers så sier han ikke så mye i søvne. Er nok jeg som står for den nattlige undeholdningen hos oss, og jeg våkner relativt ofte midt i en diskusjon med en kjæreste i halvsøvne. Har heldigvis ikke gått i søvne siden jeg var liten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
uten filter Skrevet 19. juli 2010 #476 Del Skrevet 19. juli 2010 Denne må jeg abonnere på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. juli 2010 #477 Del Skrevet 19. juli 2010 Men jeg pleier alltid å dytte kjæresten ut av senga. Jeg må jo ligge tettest mulig inntil han, og når han flytter seg litt så flytter jeg meg etter, og til slutt må han vekke meg for han faller nesten ut av senga. Åh, det er så slitsomt, altså! Kjæresten min er også sånn, han ruller seg bort til meg og skyver meg helt til kanten av sengen, drar fra meg hele dynen, og så avslutter han det hele så fint med å begynne å snorke rett inn i øret mitt ... Føler meg egentlig ikke så fryktelig velkommen om natten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 19. juli 2010 #478 Del Skrevet 19. juli 2010 Jeg har ikke sambo eller kjæreste for øyeblikket, men venninna mi har et par gullkorn i blandt. Vi var på festival sammen for to uker siden, og vi sover i samme telt. En kveld hadde hun gått og lagt seg et par timer før meg, for hun var forkjøla og sliten. Etter et par timer kommer jeg og legger meg. Jeg kler av meg og legger meg i soveposen min. Det blir fort kaldt, og jeg kryper inntil hennes sovepose for å få varme. Hun ligger med ryggen til meg. Hun snur seg halvveis og sier på inpust, med skikkelig hes og skummel forkjølastemme: "litt lengre BAK!" jeg svarer: "jamen jeg fryser" hun: "jeg MÅ ha mer pute!!" (hun ligger helt uten pute) jeg gir henne pute hun: hvorfor ga du meg pute? jeg vil ikke ha pute! jeg: øh.. ok hun: snork Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malmklang Skrevet 20. juli 2010 #479 Del Skrevet 20. juli 2010 Har ingen kjæreste som snakker og styrer på i søvne, men søstra mi og et par venner av meg er ganske så viltre. Et par historier om lillesøstra mi: En gang hadde hun og pappa vært ute og fisket. Hun var vel rundt sju, eller noe, og hadde fått en rimelig stor fisk på den pittelille fiskestanga si. Pappa jobbet nattevakt, så søstra mi sov på rommet deres sammen med mamma. Mamma lå og leste, og søstra mi sov, da hun helt plutselig kaster seg opp i senga og begynner å sveive som en gal på en ikkeeksisterende fiskestang hun liksom har i hendene. Hun sveivere og peiver som en real tulling i flere minutter, før hun sukker tungt og legger seg igjen. En annen gang hun sov på rommet sammen med mamma, hørte mamma plutselig noen litt merkelige blafrelyder. Hun slår på lyset, og der sitter søstra mi og leser et Donald-blad, oppned i stupmørket. Rommet til mamma og pappa lå på en måte i gangen, og en gang jeg og ei venninne kommer hjem ganske sent, ligger søstra mi der igjen. Med døra åpen, og denne "samtalen" utspiller seg når vi kommer inn døra: Søstra mi: reiser seg opp og ser på oss. Jeg: Shhh, bare sov! Søstra mi: Æ har fått bok. Jeg: Hæ? Søster: Æ har fått bok! *veive med en eller annen bok* Jeg: Åja. Så fint, da. Nu må du sov. Søster: MEN Æ HAR FÅTT BOK! Jeg: Okok, greit. Men god natt! Søster, med skikkelig surstemme: NATTA!!! *legge seg* Ei venninne av meg har også vært ganske snakkesalig under våre overnattinger, og en gang tok det virkelig kaka. Det er vel cirka ti år siden, jeg sov hos henne. Hun hadde køyeseng og lå selv øverst, men siden underkøya var lekestedet (mao. full av barbier, barbiehus og andre saker) sov jeg på madrass på gulvet. Jeg fikk av en eller annen grunn ikke sove, og lå og leste i noen gamle blader. Plutselig reiser hun seg og ser rart på meg, og denne givende samtalen finner sted: Venninne: Kor e ho Ulrikke?! *kikke ned i underkøya* Jeg: Hæ, Ulrikke? Ho dro jo hjem for mange tima sida, det e jo midt på natta nu. Venninne: Åja... Men kor e ho Sandra, da?! Jeg: Eh, ho har jo ikke vært her i dag. Venninne: JOHO! Ho satt jo der i stad! *peke ned i senga* Jeg: Jammennei, ho Sandra har ikke vært her i dag. Bare legg dæ igjen, det e seint. Venninne: Faen ass. *legge seg* ... pause... Venninne: SLÅ NU AV DET HELVETES LYSET! Og en siste, som mamma har fortalt meg. Onkelen min var en voldsom nattevandrer da han var liten. En kveld hadde mormor og bestefar vært på besøk hos noen venner, og kom ganske sent hjem. (Onkelen min var eldst av fire, og satt barnevakt.) De går og legger seg, og holder på å sovne da de plutselig hører en ganske creepy skrapelyd fra ytterdøren. Mormor blir livredd, og beordrer bestefar til å gå og sjekke hva det var. Han går og åpner døren, og der står onkelen min i bare underbuksa i ti minusgrader og skraper på døra, i søvne selvsagt. Hadde bare tatt seg en liten luftetur. Konsekvensene kunne vært rimelig kjipe om de ikke hadde hørt skrapingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hei Skrevet 12. september 2010 #480 Del Skrevet 12. september 2010 Dytte opp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå