Gå til innhold

Er folk som har campingvogn "harry"

Gjest karls

Anbefalte innlegg

Gjest Casey
Har en mistanke om at mange sitter på en campingstol fra morgen til kveld, og det...det er vel ganske harry.

Jeg tror ikke det er det som gjør det harry. Hyttefolk kan også sitte på en hyttestol hele dagen lang, uten at de blir harry av den grunn. Det må være helt andre ting som gjør campingfolket harry.

Endret av Casey
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er vel nesten født og oppvokst på en campingplass, og siden jeg ble ungdom så har jeg vært med på et par turer. Blir kjedelig med bare foreldre, men det er liv på campingplassene.

Sommeren 2007 dro vi fra vestfold og opp til Hammerfest og ned igjen. Og tidligere har jeg dratt til Lofoten vi Atlanterhavsveien. Jeg tror det er få 20 åringer som har sett like mye av vårt langstrakte land som jeg har. Kultur, små samfunn, daler og fjell.

Jeg synes ikke campingvogn er harry. Jeg ser på det som et rimeligere alternativ til hytter og hoteller overalt. Pluss at man har valgfriheten selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg kjenner at jeg har store fordommer mot campinglivet og de som elsker det. Det blir litt forskjell for meg om man har en campingvogn stående på fjellet med spikertelt som man bruker som en slags hytte, kontra sommerferie på diverese campingplasser i Sverige med vognen på slep...

Klarer ikke å la være å tenke at det er uuutrolig harry!!

Hva tenker dere?

Måtte jeg velge, så måtte det bli å dra den med meg på en usjenert plass, framfor å måtte være sammen med 100 andre med spikerdress,grill og samme plass hvert år

har du en stor vogn som står på fjellet, så er det en fin,billig måte å bo på.'

Særlig med barn. Hotell blir dyrt for familier, likeså hytter. Ikke alle trivs i telt og man kan da kreve å ha det litt konfortabelt selv med dårligere råd enn andre.

Nå er det ikke slik at Hvermannsen kan skaffe seg hytte lenger. hytteprisene er som huspriser snart. Så vogn kommer til å bli inn igjen.

jeg sitter før hjemme før noen får satt meg på en campingplass i ferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg har de beste barndomsminnene mine fra campingvogna vår jeg. Der "bodde" jeg hver sommer med mamma og pappa mens vi fartet rundt til spennende steder i norden. Det var kjempehærlig!

Nå som voksen ser jeg ikke for meg at jeg kommer til å anskaffe campingvogn. I alle fall måtte jeg i så fall ha lånt ei en sommer og prøvd.

En del venner av oss har vogn. Noen har den stående, andre farter rundt. Det er praktisk når man har barn, Alt man trenger er liksom alltid med, i forhold til om man "bor" i koffert på hotell....

Jeg vet ikke hva som er så harry med det, men jeg må nok inrømme at jeg syns det er litt harry jeg også. men veldig koselig da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VEldig upraktisk. Man burde heller gå for bobil. Noe flere og flere gjør. forøvrig så er det jo helt supert at man kan ta med seg hytta og reise hvor man vil, og se flere steder. Mange av disse vognene er så vel utstyrt at de utmerket godt kan huse en familie en sommer, så sant de er innstilt på å tilbringe litt tid utendørs. Jeg kommer garantert til å skaffe meg en bobil heller enn hytte, om den økonomiske muligheten skulle by seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klart det er harry!

Men jeg har vært med barna og en venninne på ferie i campingvogna hennes og det var kjempeflott! Så hvis jeg hadde fått en fin campingvogn med fast plass på et koselig sted ved sjøen hadde jeg nok ikke latt harryfaktoren stoppet meg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det begynner å bli harry når man i tillegg til vogna har "terrasse", med et lite plastikkgjerde rundt.

Og yttertelt på hver side.

Og kjempegrill.

Og blomsterbed.

Og jaggu har de ikke postkasse også!

Jeg kan se fordelen med å kunne dra på tur rundt omkring med "hytte" bak bilen. Men når campinghytta er så over-/rund-t/ut-bygd at den umulig kan rikkes en centimeter, da lyser harrylampa hos meg :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Ingunn_*

Hva er harry med å ha "hytte" på jul!

Så praktisk a gitt!

Hvorfor er det Harry å "slå to fluer i en smekk"?

Er det Harry å ha et telt også da eller eller hytte på et fast sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Folk som har campingvogn er som oftest så fattige at de ikke har råd til en hytte på et decent sted, f. eks. Hemsedal eller Tjøme. Slike mennesker liker vi ikke. Derfor er de harry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er harry å ha campingvogn hvis den brukes som overnattingssted når man drar på ferie til forskjellige steder. Da er det ikke vogna som er målet i seg selv.

Men hvis man bruker den som en hytte, og har bygget alt mulig dill-dall rundt den for å få den til å bli "hjemmekoselig", da synes jeg nok at det er ganske harry. En campingvogn blir aldri fin å se på uansett hvor masse terasser og gjerder man setter opp! Og så skjønner jeg ikke at folk holder ut å bo så tett på hverandre som man gjør på en campingplass. De som har hytte har jo tross alt egen eiendom og litt mere "luft" rundt.

Ikke skjønner jeg at det er lov å bygge alle disse greiene heller, hvis det ikke er lov å sette opp hytter så bør det vel ikke være lov å bygge verandaer og spikertelt? (Det ordet har jeg aldri hørt før, men det var veldig beskrivende :fnise: )

Jeg har bodd på en campingplass i ett døgn og det fristet ikke til gjentakelse, for å si det sånn. Men hvis folk liker det, og det gjør de jo tydeligvis, så er jo det bra for dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Er skifreaks med campingvogn f eks i Hemsedal også harry?

Nei, de er ikke fattige, Derfor er de heller ikke harry. (Eller rettere sagt, de vil ikke være fattige den dagen de går lei av ski og får seg en jobb i pappas firma.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de er ikke fattige, Derfor er de heller ikke harry. (Eller rettere sagt, de vil ikke være fattige den dagen de går lei av ski og får seg en jobb i pappas firma.)

Litt off topic, men jeg synes rike pappagutter som går på ski i Hemsedal er kjempeharry.. det lyser rett og slett harry lang vei..for ikke å snakke om når de får seg jobb i pappas firma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er folka og ikke campingvogna som er harry? Da er jo egentlig ikke campingvogn harry, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De skifreaksa jeg kjenner som har campingvogn i Hemsedal, er forresten veldig fattige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silkeape

Jeg skal innrømme at harryradaren piper hardt og lenge i det jeg ser større ansamlinger av åpenbart stasjonære campingvogner.

Det som gjør at mange anser den typen campingliv som harry, tror jeg, er kanskje først og fremst forestillinger om hva slags type mennesker som bor der, samt den estetikken de omgir seg med. Jeg tror ikke det er boformen i seg selv som er harry.

Dersom store grupper akademikere og kunstnere brukte å samles med kule sekstitallsinspirerte campingvogner hver sommer tror jeg vi hadde sett annerledes på det. Det som gjør et fenomen harry er jo at det bedrives av mennesker en anser å ha lavere kulturell kapital enn seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Det som gjør et fenomen harry er jo at det bedrives av mennesker en anser å ha lavere kulturell kapital enn seg selv.

Mine foreldre har campingvogn som står stasjonert et fast sted. En årsak er at de har har funnet seg et drømmested om sommeren som er økonomisk mulig. Det har nok verken mulighet eller ønsker om å anskaffe en hytte til en fire, fem millioner.

En annen årsak er at min far elsker å gå rundt å prate med andre mennesker. Om vinteren sitter alle inne i sine hus eller leiligheter, men om sommere er alle ute.

Jeg på min side har syntes dette var harry og har i grunnen kun brukt vognen nok til at jeg ikke blir arveløs. Jeg er nok en snobb og vil ikke bli sett levende på vei inn eller ut av plassen. Akademiker er jeg og har nok flere timer i teater og den gamle operaen enn de fleste.

Men jeg må innrømme at holdningen på denne siden gjør at jeg nok mer ønsker å være i samme bås som camperne enn de som har høy kulturell kapital.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...