Gå til innhold

Er folk som har campingvogn "harry"

Gjest karls

Anbefalte innlegg

Gjest karls

Jeg kjenner at jeg har store fordommer mot campinglivet og de som elsker det. Det blir litt forskjell for meg om man har en campingvogn stående på fjellet med spikertelt som man bruker som en slags hytte, kontra sommerferie på diverese campingplasser i Sverige med vognen på slep...

Klarer ikke å la være å tenke at det er uuutrolig harry!!

Hva tenker dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Campingvogn er er uten tvil harry.

Ja, ..støtter denne, men de er harry på en koselig og svært folkelig måte, man ler litt av dem, men misunner dem gleden de har av det i smug.. akkurat som når man ser lykkelige par i grilldress, folk som danser swing til nesten alle pardanser men er veldig aktive på dansegulvet og andre lignende ting.

Når alt kommer til alt er de fleste av oss litt "harry" på en eller annen måte, jeg for eksempel er alenemor fra nordnorge, det regnes som litt harry i visse kretser det også, men de som er mest harry, er de som er veldig opptatt av å ikke være harry. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to søsken som har hver sin camping vogn. De har en fast plass mesteparten av året, og 3-4 uker om sommeren drar de den med seg rundt i norge, sverige og danmark. De koser seg masse! Jeg synes også det er koselig å være med de i campingvognen! Trives med det litt harrye camping livet. I sommer skal jeg også være med på min første camping ferie med begge mine søsken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det ser ut som om campingturister virkelig storkoser seg og har det veldig fint, mulig det er harry, men det spiller vel ingen rolle. De ser nesten alltid så glade og smilende ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har campingvogn, og elsker det :)

Ble bitt av basillen for et par år siden, og må innrømme at jeg hadde fordommer til de grader. Men, det fins verre ting enn at folk stempler meg som harry :ler: pga. campinglivets gleder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Campingvogn må være det mest harry som finnes og den mest ekstreme jeg har vært i nærheten av var på nærmere 100 kvm. med et 50 kvm. "spikertelt" utenfor. (Importert fra USA og fraktet til den aktuelle campingplassen med spesialtransport...).

Her bor de fleste av oss i utmerkede hus og så, når vi har fri, så hektes et bittellite krypinn på bilen og kjøres rundt. Deretter overnattes det som sild i tønne hvor man kan høre naboen fise og rape 24/7. For ikke å snakke om de ekteskapelige uoverenstemmelsene... Om vognen står der permanent eller ikke påvirker jo ikke sistnevnte...

I nabolaget her er det tydeligvis mange som reiser "på vogna" i helgene, men heldigvis har nok de fleste trukket den konklusjonen at jeg ikke er spesielt "campinginteressert" med tanke på hva slags bil jeg kjører :ler: . Uten å være ufin har jeg nok også gjort det ganske klart at jeg foretrekker gode senger, oppvask-/vaskemaskin, godt utstyrt kjøkken evt. full service fra hotellet når jeg er på ferie eller bare på hytta :ler: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Casey
Sommerferie på diverese campingplasser i Sverige med vognen på slep...

Klarer ikke å la være å tenke at det er uuutrolig harry!!

Hva tenker dere?

Jo, jeg er enig. Jeg synes det er sinnsykt harry med campingvogn uansett hvor man er med den. Campingvogn i seg selv er ultraharry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er harry, men på en litt sjarmerende måte. Har vært med på campingferie, og må si jeg synes det var litt koselig, selv om det neppe blir campingvogn på meg noengang...

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest antigartner

Synes de som framstilles i serier som "Campingliv" er i overkant "folkelige", ja!

Jeg kjenner imidlertid flere som har anskaffet campingvogn til annet bruk, nemlig som "jakt- og fiskebu", der de tar med seg vogna til steder der de jakter og fisker. De jeg kjenner som bruker campingvogna på denne måten er ikke harry. Det må legges til at vognene i denne sammenhengen gjerne er både ganske små og ikke akkurat av nyeste dato. De har heller aldri sett snurten av spikertelt, platting, blomsterkasse og stakittgjerde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Sigøynere med campingvogn er ikke harry.Men dvaske folk som slenger rundt på en campingplass med masse lignende folk som de selv,griller og slenger rundt seg med plastkopper og papptallerkener er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_caskr_*

Vi har en flott campingplass like ved der jeg bor, og jeg må si at det er et strålende alternativ for de som ikke har råd eller lyst til å skaffe seg hytte.

Noen av disse vognene er blitt rene palasser med utsikt over vannet, og ja, det ser skrotete ut, og nei, det er ikke noe for meg, men jeg kunne ikke tenke meg å eie hytte heller, og ser ikke hvorfor det skal være så mye finere.

Håper bare de reiser litt rundt, rører på seg og får med seg lokale attraksjoner. Har en mistanke om at mange sitter på en campingstol fra morgen til kveld, og det...det er vel ganske harry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg synes ikke det er harry pr definisjon å ha campingvogn. Det virker som folk bruker vogna forskjellig, noen reiser mye rundt og får sett masse i Norge og andre land, jeg synes ikke det er særlig harry... Men campingliv type fast plass hvor man sitter stille hele sesongen og drikker øl mens ungene spiller på den lokale spilleautomaten, hører på danseband og griller pølser skal jeg vel innrømme at jeg ikke forstår meg på. Det blir uansett en kombinasjon av vaner og uvaner som gjør noen "harry", synes jeg, å like campingferie er vel ikke nok til å få den betegnelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser ikke på meg selv og min familie som harry og jeg er oppvokst med 5 ukers campingferie nedover i Europa, men jeg så en episode av Campingliv og det synes jeg var fryktelig harry.

Jeg klarer ikke helt å sette fingeren på hva som gjør at jeg synes det ene er harry og det andre ikke, men jeg tror ikke det er campingvognen i seg selv. Det er vel folkene.

Den stereotypiske campingturisten forflytter seg sjelden, holder seg stort sett i ro på campingplassen, godt plassert i campingstolen med øl´en og rullingsen innen rekkevidde. Litt samme type mennesker som Sydenferie-folka. Det synes jeg er harry.

Men vår form for camping synes jeg ikke er særlig harry. Litt kanskje, men det kan jeg leve med. Nedover i Europa er det mange flotte campingplasser og vi har aktive ferier hvor vi opsøker storbyer, naturopplevelser, badeferier (nedover i Italia og Spania er det masse flotte steder rett ved stranden) osv. Hotell er selvsagt behagelig, men jeg synes det er kjekt med campingplasser også. Litt mer avslappet, og utrolig greit for barn. Man ser endel harry folk på campingplasser, men også mange som jeg ikke vil kalle harry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Harry_*

Det som er aller mest harry er å synes andre er harry, og hvorfor i all verden er det mer kulturelt akseptabelt å fly hele veien til Thailand f.eks for å ligge på en strand? Det handler selvsagt om identitet og man skiller seg selv fra de andre ved å markere avstand fra de andres livstil ved å synes den er mer harry enn sin egen.

Om vinteren lastes bobilen opp med feite pudderski og vi setter kursen mot alpene, om sommeren fyller vi opp med klatreutstyr, sykler og kajakk og freser rundt og har det utrolig kult i norsk natur. Er det harry, eller er det en annen form for campingliv som er mindre harry?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at NRK og "Campingliv" ikke akkurat har gjort campingvogn mindre harry.. Men jeg har koselige barndomsminner fra campingturer. Vi var sjeldent på samme plass da. Så da har nok mye å si om man bruker campingvogna som et rullende hjem eller om man bruker det som en "fast" bopel på en fast campingplass.

Men de som har en "fast" campingplass får jo et miljø rundt seg, og da er det sikkert litt lettere å hive seg med og leve ut alle fordommene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...