Gjest indiangranny Skrevet 13. mai 2003 #1 Del Skrevet 13. mai 2003 Hei :D Ser av en link her om bremsespor i buksa hos menn,jeg lurer på om vi norske har dårlige rutiner på wc. Når gubben har vært på wc og gjort noe stort tørker han seg først og etter på vasker han stumpen sin.Det har aldri vært noen bremsespor i hans buksermder var det vel noe for Ola Dunk å lære av utlendinger. hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 13. mai 2003 #2 Del Skrevet 13. mai 2003 Har og lurt litt på det der. Ta f.eks toaletter på rasteplasser. Der det er drit langt oppetter veggen. Spørsmålet mitt er hvordan ser det ut hjemme hos de som kliner dritt på veggen? Hos oss er det heller aldri noe problem med bremsespor. Vi har innlagt vann og vet å bruke det. Har ikke de og " regler" om å spise med høyre og bruke venstre til alt annet. Tror nok endel har noe å lære, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest indiangranny Skrevet 13. mai 2003 #3 Del Skrevet 13. mai 2003 Har ikke de og " regler" om å spise med høyre og bruke venstre til alt annet. Tror nok endel har noe å lære, ja. Hei på deg :D Jeg tror det er muslimer som har det slik,nå skal jeg ikke generalisere igjen.Min mann bruker begge hender når han spiser. Angåene wc på rasteplasser og slikt,der er det nok mange som har hull i ryggen i stedet.Litt av et tema dette her hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 13. mai 2003 #4 Del Skrevet 13. mai 2003 Mente ikke å generalisere selv heller. Tenkte mer på at noen steder spiser man med hendene. Og ikke med kniv og gaffel som er vanlig her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest M-ling Skrevet 13. mai 2003 #5 Del Skrevet 13. mai 2003 Jobbet i butikk en gang for mange år siden, der har vi jo kunde-toalett. Jeg registrerte en kveld at en mannlig kunde brukte toalettet, helt normalt, så klart. Det som ikke var så utprega normalt, var at da jeg skulle vaske for kvelden, var det dritt klint utover over alt. Fatter ikke hvordan det er mulig, ikke om du prøver en gang ... Det var kanskje litt off-topic, et engangs-tilfelle, men likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Missuganda Skrevet 13. mai 2003 #6 Del Skrevet 13. mai 2003 Med fare for å ikke skulle generalisere så bør vi nok si at dette ikke er et kulturelt problem (eller for den sak religiøs, les: Indianlady snakker om muslimer), men et individuelt problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 13. mai 2003 #7 Del Skrevet 13. mai 2003 as propos: vet noen hvor ofte det er vanlig at menn som bor alene vasker do? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 13. mai 2003 #8 Del Skrevet 13. mai 2003 Jeg lurer på hvordan det ser ut hjemme hos veldig mange jeg.. Både her jeg jobber nå og opptil flere tidligere arbeidsplasser hvor vi er endel som bruker felles toalett (damer kun altså, men kan ikke tenke meg at menn er noe bedre) opplever jeg til stadighet å komme inn på ett toalett hvor noen virkelig har vært dårlige i magen, riktignok kun "nedi" doen, men dog!!!!! Er det virkelig ikke normalen å vaske over toalettskålen etter seg når en har tilgriset denne? Selv kan jeg med hånden på hjerte si at jeg ALLTID sjekker at toalettet er rent når jeg forlater det, og jeg snur i døra og velger ett annet avlukke dersom toalettet er tilgriset når jeg skal på do. Men jeg blir skrekkelig overrasket over hvor mange VOKSNE mennesker, som tusler rundt i lokalene som enhver annen, men som i virkeligheten er regelrette griser!!! :x Voksne mennesker burde BÅDE klare å tørke seg i rumpa etter dobesøket, OG forlate toalettet de har benyttet i en tilstand som er akseptabel for nestemann som skal benytte det!! (greit at det er vaskehjelp på jobben, men de kommer jo faktisk ikke før vi andre har gått, så det er kollegaene som må tåle griset!!) :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest M-ling Skrevet 13. mai 2003 #9 Del Skrevet 13. mai 2003 Kom forresten på et eksempel til. Det er ufattelig mange jenter som ikke skjønner at bind og tamponger skal pakkes inn, og dessuten ligge oppi søppelbøtta, og ikke utenfor! Enig i at dette er et individuelt problem, men et idividuelt problem som trenger å fokuseres på. Blah. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 13. mai 2003 #10 Del Skrevet 13. mai 2003 argh. noe av det verste er damer som legger fra seg brukte tamponger på gulvet uten engang å pakke dem inn! grøss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 13. mai 2003 #11 Del Skrevet 13. mai 2003 Kom forresten på et eksempel til. Det er ufattelig mange jenter som ikke skjønner at bind og tamponger skal pakkes inn, og dessuten ligge oppi søppelbøtta, og ikke utenfor! Enig i at dette er et individuelt problem, men et idividuelt problem som trenger å fokuseres på. Blah. Såutrolig enig. Det handler om folkeskikk og å ta et minimum av hygene hensyn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jyte Skrevet 13. mai 2003 #12 Del Skrevet 13. mai 2003 Det er faktisk ganske norsk å stå og tisse også, og ikke tørke seg etterpå. Mange steder i Tyskland er det forbudt å stå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jyte Skrevet 13. mai 2003 #13 Del Skrevet 13. mai 2003 Det er faktisk ganske norsk å stå og tisse også, og ikke tørke seg etterpå. Mange steder i Tyskland er det forbudt å stå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bestemor Skogmus Skrevet 13. mai 2003 #14 Del Skrevet 13. mai 2003 Vi nordboere er vel ganske spesielle, ingen tvil om annet. Men jeg har faktisk aldri i mitt lange liv merket bremsespor i buksa til mannen.... (men så ser jeg ikke etter heller da) Det må da være mulig å være utstyrt med en viss grad av folkeskikk. Og dannelse. Fy skamme seg! Bestemor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lambda Skrevet 13. mai 2003 #15 Del Skrevet 13. mai 2003 Det å stå og tisse er ikke noe problem, så lenge man drar forhuden tilbake og styrer rett ned i do. Det som ofte er et problem, er at det pleier å være igjen en liten dråpe, som går ret i bokseren om man ikke tørker seg. Og det er det veldig få som gjør!!! Er du ute offentlig, og tisser i et pissoar, er det heller ikke noe papir i nærheten å tørke seg med. Derfor går jeg alltid inn på "båsen" og tisser, da kan jeg tørke tissemannen før jeg lempern opp i boksern igjen! Etter å ha sittet og gjort store ting, vasker jeg meg ofte der bak, eller jeg "drar over" med et tørk våtserviett av typen intimservietter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brudulja Skrevet 13. mai 2003 #16 Del Skrevet 13. mai 2003 Selv kan jeg med hånden på hjerte si at jeg ALLTID sjekker at toalettet er rent når jeg forlater det Dette burde være en selvfølge. Blir stadig overraska over folks manglende folkeskikk på dette området. Helt utrolig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vega Skrevet 13. mai 2003 #17 Del Skrevet 13. mai 2003 Litt på siden men håndvask slurver mange med. Man skal (på offentlig toalett med tørkepapir) først vaske hendene i såpe og varmt vann, skylle godt - OGSÅ IKKE SLÅ AV KRANA, men tørke seg først, og bruke papiret til å slå av vannet med. Bruker du ikke papiret, får du de samme (og andres) bakterier tilbake når du berører krana. Helsepersonell gjør det på denne måten. Var en konferanse nå nylig i Brussel - tror jeg det var - for hygiene. En av delegatene gikk på toalettet, men kom seg ikke ut igjen fordi døra var gått i lås. Han ble tatt på fersken, døra gikk i automatisk lås når han ikke hadde vasket hendene sine... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 13. mai 2003 #18 Del Skrevet 13. mai 2003 Var en konferanse nå nylig i Brussel - tror jeg det var - for hygiene. En av delegatene gikk på toalettet, men kom seg ikke ut igjen fordi døra var gått i lås. Han ble tatt på fersken, døra gikk i automatisk lås når han ikke hadde vasket hendene sine... Minner om en Larson stripe(tror jeg det var) der det blinket over døra "did not wash his hands" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 13. mai 2003 #19 Del Skrevet 13. mai 2003 Minner om en Larson stripe(tror jeg det var) der det blinket over døra "did not wash his hands" den er en klassiker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 13. mai 2003 #20 Del Skrevet 13. mai 2003 Har ikke de og " regler" om å spise med høyre og bruke venstre til alt annet. Tror nok endel har noe å lære, ja. Sånn er det mange steder der de ikke bruker bestikk. Der synes folk at du er skikkelig grisete hvis du bruker venstre hånd til maten, lett å dumme seg ut som en traust nordmann som er vant til papir og ikke synes v hånd er ille... Bla i store deler av India. En meget fornuftig regel befordret av andre forhold enn vi har her. I India er det også ofte vasker i restaurantlokalet slik at folk vasker hendene før og etter mat. I utlandetr er min erfaring at det ofte en bedre å gå på sitte-på-huk-do enn vanlig do. Renere og du slipper kontakt med ekle flater... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå