Gå til innhold

Kitchen Aid eller Kenwood Major?

Power

Anbefalte innlegg

Vi skal gifte oss i august, og kjøkkenmaskin står på ønskelista. Nå har vi et dilemma: Skal vi sette opp Kitchen Aid mixer + blender (totalt kr. 7200), eller Kenwood Major (kr. 6000 i børstet stål, inkl. blender og alle mulige slags visper og eltekroker). Jeg føler at vi kanskje får mer for pengene ved å kjøpe en Kenwood, men er det noen som har erfaring med noen av disse merkene???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes selv Kitchen Aid ser utrolig stilig ut! Men har ingen erfaring med dem. Moren min har en kenwood kjøkkenmaskin som er ca 35 år gammel og det har aldri vært noen problemer med den! Vet ikke hva som er best, men kenwood lever ihvertfall lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Bosch sin testvinner, eller det vil si vi har storebroren som er litt dyrere men i børstet stål. Egentlig samme maskinen, men med bedre utseende. Ser overhode ikke dum ut, men er samtidig ikke så flott som Kitchen Aid. Synes Kitchen Aid er utrolig flott, men ikke så veldig praktisk. Bollen er jo alt for liten, blir ikke plass til brøddeig til tre brød oppi der. Så lenge jeg bare har råd til å ha en maskin, og jeg faktisk har tenkt å bruke maskinen, blir det nok noe mere praktisk for min del. Dersom maskinen mest skal stå på utstilling, eller du bare rører sammen små kakedeiger med den så velg den peneste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også kenwood og den er kjempegrei! Moren min har en som hun har hatt så lenge jeg har levd (24år) og den virker like bra fremdeles. Så den kan trygt anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid ønsket meg en kenwood major og ble kjempeglad da jeg fikk en til jul ifjor..

Men nå angrer jeg og skulle ønske jeg hadde ønsket meg noe annet!

Er du klar over hvor sinnsykt den bråker? Trodde det var noe feil med motoren, jeg, så jeg tok den tilbake til butikken, men nei da.. den var slik den skulle være.

-Den er stor og klumpete! Den i børstet stål er lekker, men det er ganske mange andre merker som har bedre design.

Når jeg baker brød (og nei, bollen er ikke for full, deigen ikke for fast, dette har jeg skjekket) hopper den så fælt at den har falt ned fra kjøkkenbenken en gang.. Den må altså brukes under oppsyn!

Dessuten varer den jo en menneskealder, hvilket hadde vært fint hvis jeg hadde likt den, men for meg så betyr det bare at jeg er stuck med kenwood for resten av livet. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jamila

Jeg har en Kenwood Major som jeg arvet av mormor, og etter 30 år fungerer den like bra. De holder i evigheter, slik er det bare! Masse praktisk ekstrautstyr har den også. Så dersom målet er at den skal være en kjøkkenmaskin og ikke en kjøkkenmaskin som skal se lekker ut på kjøkkenbenken ville jeg gått for Kenwood'en.

Hjelp, jeg høres ut som min mormor! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og et annet spørsmål: hva er egentlig den store forskjellen på blender og food processor? Dersom man har kjøkkenmaskin og blender, trenger man da en food processor? Jeg er litt forvirret... Noen som har erfaring med blenderen fra Kitchen Aid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jamila

Den offisielle definisjonen er jeg sannelig ikke sikker på, men jeg har en blender og en Kenwood Major (og en bitteliten elektrisk kutter til løk, ost osv som ble kjøpt for en billig penge på homeparty for mange år siden, men den er faktisk genial). Dette er nok for mine kjøkkenbehov, og jeg tilbringer omtrent all min fritid på kjøkkenet!

Tror du klarer deg fint uten food processor også jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Kenwood Major 1970-modell som jeg har arva etter mamma'n min. Den er suveren! :ler:

Baker lett fire brød i gangen oppe i den digre bollen - og den har kraft nok til å dra det hele rundt. Klart den bråker litt, men det gjør jo nødvendigvis slike ting.

Har blender, kjøttkvern, eltekrok, visp og vanlig krok til den. Det eneste problemet er at maskina er så gammel at det ikke finnes deler til den lenger... Men verken jeg eller mamma har hatt noen probelemer med den så det er neppe noen grunn til bekymring.

Go Kenwood :hoho:

Suz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...