Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2008 #1 Skrevet 1. mai 2008 http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/05/01/534125.html Nektet dødssyk palestiner å komme over grensen for å bli operert, hver dag holder israelerne tilbake palestinske sykebiler ved grensen. For noen svin, de er helt på linje med sine tyske kolleger under andre verdenskrig, ikke ett hakk bedre!
Gjest lurven Skrevet 1. mai 2008 #2 Skrevet 1. mai 2008 kunne han ikke fått behandling der han bodde da
Gjest Gjest_P_* Skrevet 2. mai 2008 #3 Skrevet 2. mai 2008 kunne han ikke fått behandling der han bodde da han kunne nok ikke det, for Israel har okkupert landet hans, og de har bygget høye murer slik at ingen kommer seg fra A til B i de palestinske områdene uten at israelerne kontrollerer det. De har bygget vaktposter og veisperringer hvor de tar seg god tid og er nøye på hvem de slipper igjennom. Barn som skal på skole, mennesker som skal på jobb, ambulanser som skal til sykehus: De må alle vente, ofte i mange timer, på å slippe igjennom. Ved disse postene blir de trakassert, slått, og holdt tilbake uten grunn. Jo mer en palestiner argumenterer for at han må forbi muren, jo lengre vil en hånende og bevæpnet istaelsk soldat holde ham tilbake. Du spør om han ikke kan få behandling der han bor... Det ER der han bor. Men det er israelerne som bestemmer over livet hans. Palestinerne er fanger i eget land.
Bønna Skrevet 2. mai 2008 #4 Skrevet 2. mai 2008 Du spør om han ikke kan få behandling der han bor... Det ER der han bor. Men det er israelerne som bestemmer over livet hans. Palestinerne er fanger i eget land. Unnskyld at jeg spør, men tapte ikke araberne disse landområdene i en angrepskrig?
Gjest Gjest Skrevet 2. mai 2008 #5 Skrevet 2. mai 2008 Unnskyld at jeg spør, men tapte ikke araberne disse landområdene i en angrepskrig? Neida, Israelerne har med våpen i hånd og USA i bakhånd okkupert disse områdene.
Bønna Skrevet 2. mai 2008 #6 Skrevet 2. mai 2008 Neida, Israelerne har med våpen i hånd og USA i bakhånd okkupert disse områdene. Så vidt jeg husker ble disse områdene først okkupert som følge av en krig araberne startet. En krig araberne tapte. Jeg husker også fra min barndom at det er det en regel om at man må tåle steken når man er med på leken. Denne barnlige visdommen er også grunnlaget for den anarkistiske realiteten et hvert land må forholde seg til. Hvorfor mener så du at araberne skal være et særtilfelle i så måte?
Gjest Gjest Skrevet 2. mai 2008 #7 Skrevet 2. mai 2008 Så vidt jeg husker ble disse områdene først okkupert som følge av en krig araberne startet. En krig araberne tapte. Jeg husker også fra min barndom at det er det en regel om at man må tåle steken når man er med på leken. Denne barnlige visdommen er også grunnlaget for den anarkistiske realiteten et hvert land må forholde seg til. Hvorfor mener så du at araberne skal være et særtilfelle i så måte? Er du tilhenger av at israelske soldater skal kunne rette geværmunningen mot en sju år gammel palestinsk skolejente og kreve at hun løfter skjørtet og drar ned trusa for å vise at hun ikke har bomber plassert der? At de skal tvinge dødssyke eldre ut av ambulansene? At de skal ydmyke og håne alle palestinere som passerer grensepostene i sitt eget land? Det er David mot Goliat, i dette tilfellet er den brutale militærmaskinen Israel den som er Goliat.
Bønna Skrevet 2. mai 2008 #8 Skrevet 2. mai 2008 Er du tilhenger av at israelske soldater skal kunne rette geværmunningen mot en sju år gammel palestinsk skolejente og kreve at hun løfter skjørtet og drar ned trusa for å vise at hun ikke har bomber plassert der? At de skal tvinge dødssyke eldre ut av ambulansene? At de skal ydmyke og håne alle palestinere som passerer grensepostene i sitt eget land? Det er David mot Goliat, i dette tilfellet er den brutale militærmaskinen Israel den som er Goliat. Jeg er vel først og fremst tilhenger av at de samme anarkistiske reglene i internasjonalt diplomati også gjelder for israelerne. Trenger jeg å minne deg på det der med å tåle steken?
Far til 2 Skrevet 2. mai 2008 #9 Skrevet 2. mai 2008 Så vidt jeg husker ble disse områdene først okkupert som følge av en krig araberne startet. En krig araberne tapte. Jeg husker også fra min barndom at det er det en regel om at man må tåle steken når man er med på leken. Denne barnlige visdommen er også grunnlaget for den anarkistiske realiteten et hvert land må forholde seg til. Hvorfor mener så du at araberne skal være et særtilfelle i så måte? Jeg tror du husker feil. I 1948 valgte England og USA å gi et landområde til Jødene som den gang var bebodd av det kalles seg Palestinere. Men ettersom Jødene har kommet fra hele verden har de landområdene Jødene fikk blitt for lite. Gradvis har de utbygd områdene utenfor det som FN i sin tid definerte som Israels grenser. Dette har delvis vært bosetbinger, delvis produksjonsområder for Jaffa appelsiner, delvis overtagelse av vannreservoarer som Palestinerene har hatt og delvis utbygging av industriområder.
Bønna Skrevet 2. mai 2008 #10 Skrevet 2. mai 2008 Jeg tror du husker feil. I 1948 valgte England og USA å gi et landområde til Jødene som den gang var bebodd av det kalles seg Palestinere. Jeg mener bestemt at jeg ikke husker feil. Jeg mener bestemt at i det øyeblikk USA og England ga jødene sitt land erklærte araberne krig mot jødene. En krig araberne som sagt tapte mot jødene. Araberelskerne må gjerne hevde urettferdighet så mye de ønsker. Men faktum er at også araberne er like mye bundet av det anarkistiske internasjonale maktdiplomatiet på lik linje med et hvert annet land. Og araberne tapte faktisk en krig de selv initierte. På hvilket grunnlag mener så araberelskerne at araberne er i posisjon til å diktere? Fakta faen er at norske innvandringsmotstandere har et bedre utgangspunkt for sitt syn enn palestinske arabere. Både moralsk og realpolitisk.
Gjest Turtle Skrevet 2. mai 2008 #11 Skrevet 2. mai 2008 Jeg mener bestemt at jeg ikke husker feil. Jeg mener bestemt at i det øyeblikk USA og England ga jødene sitt land erklærte araberne krig mot jødene. En krig araberne som sagt tapte mot jødene. Araberelskerne må gjerne hevde urettferdighet så mye de ønsker. Men faktum er at også araberne er like mye bundet av det anarkistiske internasjonale maktdiplomatiet på lik linje med et hvert annet land. Og araberne tapte faktisk en krig de selv initierte. På hvilket grunnlag mener så araberelskerne at araberne er i posisjon til å diktere? Fakta faen er at norske innvandringsmotstandere har et bedre utgangspunkt for sitt syn enn palestinske arabere. Både moralsk og realpolitisk. Jeg tror ikke du klarer å forhindre at palestinske arabere allikevel føler seg urimelig behandlet av israelske soldater, Bønna. Jeg tviler også på at det er så mange som vil være enig med deg i at en må tåle overgrep, fordi en har vært millitært underlegen. Barnevisdom er først og fremst barnslig. En må aldri tåle steken, fordi en er med på leken. Jeg eier min egen kropp, og jeg finner meg ikke i at andre dikterer regler for hva jeg skal tåle og ikke. Det er ingen selvfølge at om jeg gjør noe dumt, så skal jeg akseptere alle former for behandling som straff. Dette er en manipulerende tankegang som unger fores med, og den er dum. Selv om det i nær framtid sikkert alltid vil være arabere som mener at Israel og alle jøder må utryddes, er israel med på å opprettholde antipatiene. Noe som får meg til å tro at Israel har innstilt seg på at de er happy med situasjonen slik den er per idag, og at de som dør som følge av konflikten er å regne som trafikkofre. Når det er sagt, så kjenner jeg ikke noe til hvor stor risiko terminale kreftpasienter utgjør, om disse er mer troendes til å sprenge seg i lufta eller ei. Jeg vil ikke ha en kreftrammet svenske over grensa om han jager halve 17 Mai toget i lufta.
Gjest Gjest_Rona_* Skrevet 2. mai 2008 #12 Skrevet 2. mai 2008 Når det er sagt, så kjenner jeg ikke noe til hvor stor risiko terminale kreftpasienter utgjør, om disse er mer troendes til å sprenge seg i lufta eller ei. Jeg vil ikke ha en kreftrammet svenske over grensa om han jager halve 17 Mai toget i lufta. En terminal kreftpasient vil vel kunne utgjøre omtrent den samme trusselen som et lite barn. Dvs være nedlasset av sprengstoff med fanatisk vilje til å ta med seg noen jøder over i evigheten...
KR-øst Skrevet 2. mai 2008 #13 Skrevet 2. mai 2008 Er du tilhenger av at israelske soldater skal kunne rette geværmunningen mot en sju år gammel palestinsk skolejente og kreve at hun løfter skjørtet og drar ned trusa for å vise at hun ikke har bomber plassert der? At de skal tvinge dødssyke eldre ut av ambulansene? At de skal ydmyke og håne alle palestinere som passerer grensepostene i sitt eget land? Det er David mot Goliat, i dette tilfellet er den brutale militærmaskinen Israel den som er Goliat. Hva ville du gjort om naboene dine var blitt sprengt i lufta sammen med en jentunge som bar sprengstoff på seg, nettopp for dette formålet, og du fikk besøk av en tilsvarende som du ikke kjente? Det er utrolig at dere aldri klandrer de som er skyld i at israelere opptrer som de gjør. Hvordan tror du svenskene ville tatt i mot nordmenn som forlangte at våre syke barn skulle komme til svenske sykehus for operasjon, etter at Norge frigjorde seg fra Sverige? Først så prøver araberne å drepe flest mulig jøder, og så forlanger de at de eventuelt overlevende skal ta seg av barna deres, som de ikke klarer å ta seg av selv. Jeg undrer meg ofte over om det i det hele tatt finnes en normal tankegang i disse. Men det virker tydeligvis på tomsingene i Vesten. At disse transportene blir nøye undersøkt, skyldes selvfølgelig ar araberne har benyttet slike transporter, i likhet med Røde kors-ambulanser, til å smugle både ammunisjon og våpen inn i Israel, for å bruke disse mot jøder der. Om disse araberne bryr seg om barna for barnas skyld, så er det noe nytt for meg.
Gjest Cascabel Skrevet 2. mai 2008 #14 Skrevet 2. mai 2008 Tråden er ryddet iht reglene. Cascabel-mod
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå