Gjest Gjest Skrevet 17. august 2008 #41 Del Skrevet 17. august 2008 Jeg mistet min gode venninne gjennom mange år. Hun døde 9 august og er nå begravet! Jeg står fortapt tilbake med en limtørr munn og et ramaskrik som nå har forsvunnet bak horisonten.Den horisonten min beste kjære venninne så brått forsvant bak. Hun bare døde uten noen forvarsel. Jeg er fortsatt i sjokk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tone60 Skrevet 3. juni 2011 #42 Del Skrevet 3. juni 2011 Jeg har mistet mitt kjæreste eie, min kjæreste skatt, han ble bare 17 år, vi mistet han den 28. april. Vil så gjerne finne et minneord som kan sette ord på hva jeg og min samboer - hele familien - føler. Som skal brukes i dødsannonsen. Og vil gjerne ha tanker fra andre som er i vår situasjon, som har opplevd dette. Vi har nettopp vært i kirken på minnestund, det var så godt å treffe hans klassekamerater og venner, og noen av deres foreldre. Dette er vårt livs mareritt, så tusen takk til alle som kan bidra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tone60 Skrevet 3. juni 2011 #43 Del Skrevet 3. juni 2011 Kjære deg! jeg vet så altfor godt hva du gjennomgår nå. Jeg mistet selv min 19 år gamle sønn i september i fjor. Det var en bilulykke. Min verden falt i grus. Det ene av diktene jeg allerede visste om var diktet "A child of mine" som du allerede har fått her. Jeg har funnet en slags trøst i et annet dikt også. Deler det gjerne med deg: Do not stand at my grave and weep. I am not there. I do not sleep. I am a thousand winds that blow. I am the diamond glints on snow. I am the sunlight on ripened grain. I am the gentle autumn rain. When you awaken in the morning’s hush I am the swift uplifting hush Of quiet birds in cirkcled flight I am the soft stars that shine at night Do not stand at my grave and cry I am not there. I did not die. Mary Elizabeth Frye Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tone60 Skrevet 3. juni 2011 #44 Del Skrevet 3. juni 2011 (endret) ... Endret 27. juli 2011 av Tone60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tone60 Skrevet 20. juni 2011 #45 Del Skrevet 20. juni 2011 Her er mine to favoritter, som er til stor trøst når jeg tenker på de jeg har mistet. De er på engelsk, men kan kanskje oversettes. Do not stand at my grave and weep Do not stand at my grave and weep I am not there; I do not sleep. I am a thousand winds that blow, I am the diamond glints on snow, I am the sun on ripened grain, I am the gentle autumn rain. Mary Elizabeth Frye - 1932 A Child Loaned "I'll lend you for a little time A child of Mine." He said. "For you to love the while he lives And mourn for when he's dead. It may be six or seven year Or twenty-two or three But will you, till I call him back Take care of him for Me? He'll bring his charms to gladden you And should his stay be brief, You'll have his lovely memories As solace for your grief. Anonym Innlegget er redigert iht reglene ang. kopirett. Yvonne (mod) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tone60 Skrevet 20. juni 2011 #46 Del Skrevet 20. juni 2011 Disse to diktene er også mine favoritter, i en tung tid etter at min sønn omkom i en bilulykke i sept. 2010. De er begge litt lenger enn det som kommer fram her, og det siste skrev jeg noen strofer av, etter hukommelsen, og la igjen på Haukeland sykehus, etter at vi forlot ham der for siste gang. Senere fant jeg lappen igjen, festet til brystet hans i kisten. Så utrolig omtenksomt og rørende av sykepleierne på intensiven på Haukeland. Begge diktene har gitt meg litt trøst når det røyner på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2011 #47 Del Skrevet 20. juni 2011 Tror hun er ferdig med dødsannonsen nå. Tråden er over 3 år gammel........ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå