Gå til innhold

skorpios regnbue

Gjest skorpio

Anbefalte innlegg

Gjest skorpio
De Filipinene bildene var bare kjempe fine!

Det så bare drit fint ut der...

Ikke sant :) Gleder meg! Ikke bare til sol og sommer, men noe jeg tror blir en spennende tur. Nye opplevelser, nye bekjentskaper, og ikke minst det å oppleve et helt annen verdensdel. AH, jeg har ikke ord for mye kriblinger og sommerfugler jeg har i magen! :)

Fortsatt forkjøla... :murvegg: Dro hjem fra skolen, for jeg kjente at jeg rett og slett ikke er noe særlig i form. Og jeg er så lei! Hadde dette vært for et år siden hadde jeg tenkt "yes! slappe av på sofaen i et par dager..mmmm". Men jeg prøver jo å forandre livsstil. Se litt annerledes på ting. Og spise bedre. Har kommet skikkelig i gang med trening, og det føles så bra! :) Bortsett fra yogaen i helgen har jeg ikke trent skikkelig (løpe og styrketrening) siden torsdag, og jeg merker abstinensene. Spesielt siden jeg fortsatt ikke helt klarer å vende om på spisevanene, får jeg veldig dårlig samvittighet når jeg spiser. Samtidig klarer jeg ikke la være. Synes nesten det er rart at jeg ikke har utviklet en spiseforstyrrelse... Men jeg er ikke SÅ ekstrem. Men jeg sitter hvertfall nå og søker på nettet etter tips til hvordan man kan bli flinkere til å spise bedre. Hører jo liksom overalt av folk som er så fornøyde med livet og ser så bra ut at det handler ikke om å passe på det man spiser, men endre livsstil. Så jeg prøver nå og finne ut hvordan jeg kan gjøre det. Er så lei av å sitte igjen med den skyldfølelsen etter å ha spist mye eller usunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mat som gir deg overskudd og som gjør at kroppen fungerer bedre er det du bør satse på :) Selv om det vil si å ikke alltid følge "slanketipsene" i alle kvinnemagasiner man kommer over!

Mine små tips i hverdagen er å kutte ned på brød. Spis heller kun pålegg (makrell i tomat, tunfisksalat, evt masse pålegg på en tynn skive/knekkebrød), salat med laks/kylling/nøtter. Mer kjøtt og grønt på tallerkenen, ikke spise seg mett på potet/ris/pasta :) Prøv å kutte ut raske karbohydrater og generelt sukker, suppler heller med fett. Fett gir også en dypere og lengre metthetsfølelse enn sukker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skorpio
Mat som gir deg overskudd og som gjør at kroppen fungerer bedre er det du bør satse på :) Selv om det vil si å ikke alltid følge "slanketipsene" i alle kvinnemagasiner man kommer over!

Mine små tips i hverdagen er å kutte ned på brød. Spis heller kun pålegg (makrell i tomat, tunfisksalat, evt masse pålegg på en tynn skive/knekkebrød), salat med laks/kylling/nøtter. Mer kjøtt og grønt på tallerkenen, ikke spise seg mett på potet/ris/pasta :) Prøv å kutte ut raske karbohydrater og generelt sukker, suppler heller med fett. Fett gir også en dypere og lengre metthetsfølelse enn sukker :)

Lenge tenkt på å kutte ned på brød, men herregud - hva spiser man isteden??? :klø: Så jeg spiser hvertfall bare et kjempesunt brød mamma lager, men jeg kunne godt prøvd å ikke spist like mye av det. Blir gjerne en 4-6 brødskiver om dagen, så det er jo ikke rart bollemagen aldri blir borte. Dessuten har jeg hørt fra flere at å prøve å gå en periode uten sukker er så godt på kroppen, og man merker en stoooooor forskjell på energinivå, smaksløkene reagerer, og generelt.. Ja, men da må man jo droppe ALT med sukker, og det er jo ganske vanskelig... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kutte ut ALT med sukker i går nesten ikke.

Og så blir det vel hysterisk synes jeg. Da kan du ikke spise ketchup b.la. Og ikke kokt skinke, for det er det litt sukker i.

Men, brus, sjokolade, snop, iste, juice, saft... slike ting tror jeg har MYE for seg og kutte ned på.

Det er mye jeg får i meg som ikke er bra som jeg ikke tenker over, tror jeg.

Et glass brus her, en iste som blir med fra butikken, saft til middagen... Det du ikke ser har du vondt av! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skorpio
Å kutte ut ALT med sukker i går nesten ikke.

Og så blir det vel hysterisk synes jeg. Da kan du ikke spise ketchup b.la. Og ikke kokt skinke, for det er det litt sukker i.

Men, brus, sjokolade, snop, iste, juice, saft... slike ting tror jeg har MYE for seg og kutte ned på.

Det er mye jeg får i meg som ikke er bra som jeg ikke tenker over, tror jeg.

Et glass brus her, en iste som blir med fra butikken, saft til middagen... Det du ikke ser har du vondt av! :fnise:

Ja, jeg hadde nok ikke klart å droppe sukker HELT. Klarer jo ikke droppe det litt en gang! :tristbla:

Men jeg prøver å ikke tenke så mye på sånne ting,men merker det liksom spesielt nå når jeg ikke har trent på noen dger. Men ja.. Samma det! :) Skal ikke forgifte dagboken og hjernen min mer med negative tanker!

Gjett hva som kom i posten idag! :jepp:

Åå, så gøy! :danse: Nå har jeg fått stipend og, så da kan du sende en pm med kontonr, så overfører jeg penger i kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest skorpio

Såååå..prosjekt bli sunnere funker jæ*** dårlig når man er syk. :sukk: Jeg er en sånn person som spiser når jeg kjeder meg, og når man er hjemme en hel dag - ja, da kjeder man seg! Men jeg vurderer fram og tilbake om jeg skal ha gym i morgen. Jeg vil, vil, vil trene!! Går på veggen her snart, er så lei av å se merket etter rumpa mi i sofaen! Men så er jeg usikker på om det er så lurt siden jeg er så forkjøla. Hvorfor kan man ikke trene når man er syk egentlig? Har jo liksom alltid hørt det, men hvorfor? Tar det lenger tid å bli frisk igjen? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer:

jeg vet ikke hvorfor man ikke kan trene, men det går vel på at man ikke skal presse kroppen når den er dårlig fra før av..

men å gå rolig tur osv, tror jeg ikke er skadelig!

god bedring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man har feber skal man unngå å trene, da trenger kroppen ro og hvile :) Er det derimot en vanlig forkjølelse er det faktisk bare bra å trene, dog i moderat tempo. Du må nesten se ann din egen form, dumt om du blir helt slitt ut etter 1 times trening og ikke orker noe resten av dagen!

God bedringsklem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skorpio

Takk takk! :klemmer:

Jeg drøyet gymmen på skolen i går hvertfall, sto 5 minutter på tredemølla og da hodlt jeg på å kollapse så.. Men jeg tenkte å prøve å komme meg opp til Elixia på lørdag. I kveld skal jeg bare være hjemme og slappe av. Rihanna kommer på Skavlan , og det måå jeg se på! :hoppe:

I går var jeg hos en gammel venninne etter skolen. Hun bor sammen to venninner hun kjenner gjennom studiene, og hun ene var hjemme da jeg kom. Vi satt og drakk te og snakket kjempelenge, og det var så utrolig koselig! De er så annerledes enn de jeg vanligvis er sammen med, og det er så godt å kjenne at en har noen som.. vel, egentlig er litt mer lik en selv da. Er jo superglad i de andre venninnene mine, men de er veldig forskjellige.

I dag er det 8 timer på skolen (hvis jeg orker!), også er det som sagt bare slappe av i heimen med mamma.

Jeg og mamma har kranglet så utrolig mye om dagen. Det er nok egentlig lenge siden jeg skulle ha "forlatt redet", og det merker jeg ved at jeg ikke orker at hun skal stikke nesa si i mine saker som f.eks. skolen og karakterer, og hun blir sur fordi jeg tross alt bor hjemme gratis, og hun betaler alle regningene mine pluss skolen. Men jeg har ikke noe annet valg. Nå når jeg ikke jobber lenger, får jeg ikke jo noe mer enn en tusenlapp fra lånekassa hver måned. Jeg skulle ønske jeg kunne flytte ut, men det funker jo ikke når jeg ikke har noe penger! :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest skorpio
Koselig at du tittet innom bloggen altså! Blir for mye å skrive både der og her, men gøy når gamle "KGere" kommenterer :goodbye:

Skjønner :) Bare moro å lese bloggen din! Du skriver så underholdende og bra! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også sånn "kjeder meg derfor spiser jeg"

Går og ser i skapet for hundrede gang...

Jeg har kjøpt en hel del frukt.

Og jeg har spist det! Ikke minst det siste er utrolig... :sjenert:

Men frukt funker når søthungeren setter inn, epleskiver med kanel på er godt også!

Ihvertfall synes jeg det.

Men ang det å flytte hjemmefra...

Får du ikke borteboer stipend om du flytter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest skorpio

Har vært sinnsykt deppa de siste ukene. Hater meg selv litt, og sånn kan det jo ikke være. Isteden for å stå og se på meg selv i speilet og peke ut alt galt (som jeg har blitt personlig ekspert på i det siste. Dvs.. jeg orker nesten ikke se på meg selv i speilet lenger, fordi jeg rett og slett blir kvalm inni meg)..... så prøver jeg å smile litt til meg selv og si "du er pen". Da føler jeg meg enda styggere, og går og trøstespiser isteden. Har til og med begynt og vurdere å operere nesa mi igjen, og da begynner det å bli litt skummelt.. Vet ikke hvorfor jeg føler det slik om dagen, men jeg er livredd for å utvikle spiseforstyrrelse med tanke på hvor mye jeg tenker og angrer, men samtidig spiser og spiser.. Jeg har den siste uka spist hele tiden føles det som, og usunt hver dag. Heller ikke trent pga. forkjølelsen (som aldri gir seg!!!!!!!!!!!!)

Men i dag har jeg hvertfall begynt på mitt nye, sunne(re) kosthold, som skal innbefatte mindre brød, som erstattes med havregrøt. Også skal jeg begynne å drikke smoothie til frokost igjen, istedenfor brød.

Grunnen til at jeg tror jeg har det sånn som jeg har det nå, kan henge ihop med at jeg går på skole igjen. Det er virkelig ikke morsomt å sitte på skolen 5 dager i uka og ha drittkjedelige fag, lekser, prøver og innleveringer som jeg kunne vært ferdig med for to år siden. Det er heller ikke særlig gøy å ALDRI ha penger, fortsatt bo hjemme, og aldri få meg kjæreste (som også i bunn og grunn kun er min egen feil).

Sånn, da var jeg ferdig med å klage for i dag. Håper ikke jeg har ødelagt kvelden deres helt. (men da hadde dere kanskje sluttet å lese for lenge siden)

Jeg må forresten også understreke for meg selv og dere hvor ubeskrivelig takknenmlig og glad jeg er i mammaen min som kunne sagt at "sorry, du er 20 år gammel. Klar deg på egen hånd!", men som isteden betaler alt for meg om dagen, til og med spanderer tur til Filippinene... Pappa er det ikke noe hjelp i, har prøvd å be han forsiktig om litt penger nå flere ganger, og han sier bare "skal se hva jeg får gjort"... Skjer det noe? Nei...

Jeg vet at pappa elsker meg, men det er mamma som har oppdratt meg, det er hun som har snakket med meg og gitt meg råd hele livet, det er hun som støtter meg når ting er jævlig sånn som nå, og det er hun som deler mine gleder og skryter av meg når jeg trenger det. Det er hun som betaler kjøretimer og det som hører med det (noe pappa og mamma hadde avtalt å betale sammen), og det er hun som betaler skolen min (noe de også hadde avtalt å spleise på). Isteden ble det mamma og jeg som måtte spleise på den. Som sagt, er ikke i tvil på at han elsker meg, og jeg elsker han, men han er helt fantastisk dårlig på å ta ansvar.

edit: Herregud, universet taler til meg. Seriøst, rett etter at jeg hadde skrevet dette innlegget scroller jeg meg opp til toppen og leser "Rakker du ned på deg selv?"! Ganske sykt....

Endret av skorpio
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er skjønn du Skorpa! Slike dager vil gå over. Det er verdt slitet, og jeg VET akkurat hvordan du føler deg når det gjelder fag fra videregående. Følte meg også som den looseren som fortsatt ikke var ferdig før ifjor (husk at jeg er eldre enn deg også ;) ) Men gud, så deilig og stolt jeg var når jeg fikk vitnemålet mitt!

Og jeg har sett bilde av kroppen din, og du er j***** heit! I mean it! Hadde gjort ganske mye for å ha en kropp som din!

Kjipt å bo hjemme, men man får bite det i seg. Snart er dette et ferdig kapittel og du kan være stolt som en hane!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skorpio

Du er skjønn du Skorpa! Slike dager vil gå over. Det er verdt slitet, og jeg VET akkurat hvordan du føler deg når det gjelder fag fra videregående. Følte meg også som den looseren som fortsatt ikke var ferdig før ifjor (husk at jeg er eldre enn deg også ;) ) Men gud, så deilig og stolt jeg var når jeg fikk vitnemålet mitt!

Og jeg har sett bilde av kroppen din, og du er j***** heit! I mean it! Hadde gjort ganske mye for å ha en kropp som din!

Kjipt å bo hjemme, men man får bite det i seg. Snart er dette et ferdig kapittel og du kan være stolt som en hane!

Så søt du er! :hjerte: Takk, kjære deg, det betyr så utrolig mye at du sier det.. :klem:

Jeg blir vel ferdig på samme tid som du ble i fjor da, hvis du er ett år eldre enn meg :) Så vi ligger likt! Og så godt når du sier slik. Gleder meg veldig til å bli ferdig! 5 måneder til (inkludert ferier!) skal jeg vel greie..

Masse klemmer til deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du greier det skorpio! Det er det ingen tvil om! :tommelopp:

Og du er HOT, så slutt å rakk ned på deg selv! Og det er ingenting i veien med nesen din, jeg har sett så mange bilder av deg på facebook og nesen din har jeg ikke lagt merke til på noen måte, fordi den er helt normal og helt som den skal være! Vi vil ikke ha noen Michael Jackson 2 ;) Litt nese er faktisk pent å ha ;)

Neida, men helt seriøst Skorpan, du er nydelig! Men jeg skjønner godt hvordan du tenker både i forhold til kjæreste og utseende, dvs jeg skjønner ikke at en som er så flott som deg tenker sånn, men jeg forstår hvordan det er å tenke sånn.

Og jeg gleder meg til å dra på konsert med deg, og har derfor et ønske å legge inn:

IKKE BLI BRUN NÅR DU ER PÅ FERIE!!!

For da ser jeg enda mer blek ut.. :ler:

:kose: :kose: :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...