Gå til innhold

skorpios regnbue

Gjest skorpio

Anbefalte innlegg

Underskudd på jern gjør deg sliten og trøtt, så det kan absolutt ha noe med saken og gjøre. Har du svært lave verdier kan du føle deg rimelig utkjørt og energiløs.

Håper du snart finner igjen overskuddet. Stell pent med deg selv så lenge. :troest:

Jeg har til tider hatt så lave jernverdier at legen min har blitt redd. Har begynt på p-piller nå, for litt over to uker siden, og som dere sikkert vet kan mensen bli litt uregelmessig i starten. Vel, jeg har mer eller mindre hatt mensen i tre uker nå, så det er kanskje ikke så rart at for en med for lite jern fra før av, føler meg ekstra utbrent nå.

Vel, jeg har handlet inn litt taco, ost, druer og kjeks, så jeg skal kose meg i kveld. Tenker jeg skal på jobb igjen i morgen.

Takk for besøket, Enigma! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har til tider hatt så lave jernverdier at legen min har blitt redd. Har begynt på p-piller nå, for litt over to uker siden, og som dere sikkert vet kan mensen bli litt uregelmessig i starten. Vel, jeg har mer eller mindre hatt mensen i tre uker nå, så det er kanskje ikke så rart at for en med for lite jern fra før av, føler meg ekstra utbrent nå.

Vel, jeg har handlet inn litt taco, ost, druer og kjeks, så jeg skal kose meg i kveld. Tenker jeg skal på jobb igjen i morgen.

Takk for besøket, Enigma! :klem:

Da spiller det helt sikkert inn. Jeg har hatt ekstremt lave jernverdier tidligere, så lave at legen ble litt skremt som du sier, og bortsett fra da jeg hadde kyssesyken har jeg aldri vært så trøtt, energiløs og sliten noen gang. Jeg sleit alvorlig med å holde meg våken gjennom en hel skoledag, zoomet totalt ut og orket ingenting.

Går ut fra at du tar jerntilskudd nå? Husk å ta jerntabletter sammen med appelsinjuice, da c-vitamin øker kroppens opptak av jern og ikke ta dem sammen med melk, da kalsium hemmer kroppens opptak av jern. :)

Håper du føler deg bedre snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest skorpio

Hei! :goodbye:

Søndag kveld... Jobb igjen i morgen etter å ha vært hjemme en uke. Tok blodprøver forrige uke, og som jeg ante manglet jeg masse, masse jern!! Så denne uken har jeg kun slappet av, men har tatt meg et par joggeturer og gåturer for ikke å gå følelsen av å gro fast helt i sofaen. For meg handler det om å ikke gjøre for mye for lenge av gangen. Tar jeg meg en joggetur, er det greit å vite at jeg kan slappe av når jeg kommer hjem igjen.

Men mens jeg har vært hjemme kjente jeg på en så altfor velkjent følelse - jeg passer ikke til å ha en ni til fire jobb. Jeg trenger frihet og variasjon. Men nå sparer jeg penger til å reise utpå våren neste år, kanskje det bare er det jeg trenger; å komme meg bort fra dette lille landet.

Elleeeers, har jeg begynt på nok en Harry Hole-bok (Jo Nesbø), og de er så fantastisk bra!!!!! Holder på med "Snømannen" nå som er den nest siste, men også var den første jeg leste. Husker ikke alt som skjer i den, så det er like spennende å lese den denne gangen! :)

Anywho. Nå skal jeg se på "Partydronninger". :popcorn:

:hjerte: den serien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skorpio

Fortsatt sykmeldt. Funket ikke å jobbe i det hele tatt.. Asteni heter det visst, som egentlig bare betyr sliten på latin! Jeg kan gå fra å være pigg noen timer/dag, til å bli totalt slått ut og orker ingenting. Forrige uke klarte jeg som sagt et par joggeturer, det har vært helt utelukket de siste dagene.

Men nå er jeg hjemme ut uka, så får vi se hva det gjør med meg. Hadde satt pris på om de pillene snart ville vise noe resultat/forbedringer.. :kjefte:

Jaja, da stuper jeg ned i "Snømannen" igjen! Snaaart ferdig nå :)

Fredag skal jeg se Facebook-filmen (husker ikke helt hva den heter akkurat nå) med en venninne, det blir nok kos :) Har gledet meg til den, hørt at den er utrolig bra!

Natta :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper formen er bedre :)

Hva syntes du om filmen? Så den på lørdag og jeg ble positivt overrasket!

Og selvfølelig: :bursdag: Grattis her også! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia!

Svarte på det med E.C. i min dagbok ;)

Jernmangel er ikke greit, ligger i familien min også, alle kvinnene sliter kraftig med det og etter ferdig familieforøkelse har flere av mine tanter fjernet alt slik at de slipper mensen.

Lurer også på hvordan fjesbokfilmen var! Do tell!

PS: Harry Hole er helt rååå! Digger de bøkene ;)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest skorpio

Tusen takk for gratulasjonen! :rødme:

Hun jeg skulle på kino med på fredag kunne ikke allikevel, så har altså ennå ikke sett filmen. Men jeg må nok se den i løpet av uka :)

:hjerte: Harry Hole :hjerte::fnise:

Nå holder jeg på med siste boka!! Håper han kan gi ut neste snart! :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skorpio

Hej! :hjertesmil:

Jeeeez, jeg var ute i går. Smart. Har ikke vært på fylla på jeg vet ikke hvor lenge, og det har vært VONDT å eksistere i dag. Hørte ikke på kroppen min i går som skrek "vær så snill, la meg slappe av i kveld!", hørte derimot på forstanden som hadde lyst til å være sosial, dra ut på byen, bli full og ikke minst treffe igjen søte C som feiret bursdagen sin.

Men i kveld har det gått rolig for seg. Mamma har besøk av en venninne fra Sverige, og vi tre har bare spist god middag, pratet, sett litt på tv og jeg har også klart å trykke i meg en haug med potetgull og sjokolade. Angrer litt på det siste nå, men jeg spiser ikke sånt så mye lenger, så det får gå.. Uansett deilig å slappe av, og i morgen skal jeg prøve å ta meg en joggetur og ta sol. :sol: (Gratis solarium hos Brun&Blid i morgen!!)

Sitter og kikker på forskjellige treningsformer nå. Meldte meg ut av Elixia for en tid tilbake- synes det ble altfor dyrt!

Jeg har lyst til å prøve noe nytt, for jeg er så lei av treningssentre!! Har dere noen ideer eller noe å anbefale?

Jeg har faktisk tenkt litt på poledancing. Tror det kan være ganske artig og det er visst utrolig bra trening! Pluss at jeg tipper at det er veldig sunt for selvtilliten! :sexy:

Nå er det natta for min del, og legger meg som vanlig til sengs med Harry Hole! :) Natta!

:tellesauer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skorpio

Hvorfor, hvorfor, hvorfor slutter ikke dette??? Orket ikke gå på jobb i dag, og jeg skjønner ikke hva det er lenger. De jernpillene burde vel begynt å virke nå?! Kjenner at kroppen min er i opprør om dagen, og i det siste har jeg kjent meg ganske deppa uten helt å vite hvorfor. Er det fordi jeg har begynt på p-piller igjen? Er det en vinterdepresjon som kommer krypende? Er det fordi jeg er evig lost når det kommer til kjærligheten, og ikke klarer å vise følelser? Er det fordi jeg synes det er kjipt på jobben pga. en bitchy sjef? Eller er det rett og slett at jeg er så sliten og lei av å være sliten..?

ÅÅÅÅÅÅAAAARGHH!!!!!!!!! Blir gal....

Edit: En lite lysglimt i mørket: Jeg fikk Sex & the City 2 i posten i dag :):hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte:

Endret av skorpio
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten kombinasjon av alt, kanskje? ;) Høres ut som du har mye på en gang som gjør deg sliten og deppa og det er ikke så mye som skal til når du har så lave jernverdier som du sa du hadde. Da er det i grunnen nok å prøve å komme seg gjennom dagen uten masse kjipt i tillegg. Pillene hjelper helt sikkert, men om nivået ditt skal opp på et normalt nivå, så kan det ta ganske lang tid før du virkelig merker noe. :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skorpio

En liten kombinasjon av alt, kanskje? ;) Høres ut som du har mye på en gang som gjør deg sliten og deppa og det er ikke så mye som skal til når du har så lave jernverdier som du sa du hadde. Da er det i grunnen nok å prøve å komme seg gjennom dagen uten masse kjipt i tillegg. Pillene hjelper helt sikkert, men om nivået ditt skal opp på et normalt nivå, så kan det ta ganske lang tid før du virkelig merker noe. :troest:

Takk for at du forstår. :klem: Det blir mye! Og allikevel får jeg dårlig samvittighet når jeg ringer jobben og sier at jeg ikke kommer. Fordi det er noe jeg ikke klarer helt å sette fingeren på, så er det ikke så lett for andre å forstå heller. Men de vet jo bare om disse jerngreiene da så klart. Og er man syk, så er man syk, og det må jo bare andre godta. Men hvor lang tid skal man la det går liksom? Jeg føler på en måte at hvis det fortsetter så bør jeg si opp, men allikevel er jeg usikker på om det er så farlig? Er det mitt ansvar å bry meg om hva som er enklest for jobben, eller skal jeg tenke på meg selv, og at jeg må ha en jobb? Altså, jeg kan jo egentlig ikke slutte heller, for jeg må jo ha en inntekt!

Uff, dette er kjipt altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off, høres tungt ut! Har ingen tips bortsett fra en klem å sende...

Du bør ikke slutte i jobben, du trenger jo penger du også som alle andre? Håper du finner ut av hva som gjør ting så tungt og at legen finner svar på hvorfor du er så sliten.

Skal du gjøre noe gøy i helgen da? :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes absolutt ikke du skal si opp jobben din, du trenger jo pengene, og dette vil gå over selv om det kanskje tar litt tid. Har du noen du kan snakke med? Har man mye man sliter med psykisk, så blir alt mye tyngre fysisk også og man føler seg sliten og nedfor. Man kommer inn i en ond sirkel hvor man blir mer lei seg og føler alt mye tyngre fordi man er sliten, og man blir sliten fordi man føler at ting er tungt og man er lei seg.

Jeg håper ting ordner seg for deg, bare du får litt tid på deg. Kanskje du også kunne kikke litt etter andre jobber hvis du ikke trives i den du har nå? Det skader ikke å være litt på utkikk i det minste.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skorpio

Takk for svar og klemmer, jenter! :)

I helgen var jeg på danskebåten med fem venninner. Det var helt fantastisk å være borte litt! Kjente meg ikke sliten i det hele tatt (til tross for fyll og fanteri), så jeg trengte meg nok en tur bort.

Møtte en mann der, og det er en grunn til at jeg sier "mann", fordi det er egentlig veldig uvant for meg på samme måte som at jeg ikke kaller meg selv for en kvinne til tross for at jeg er 21 år. MEN anywho - poenget er han var 34 år...!! Men han var så .. bra! Herregud, så heit han var! Ble ikke noe mer enn klining, men jeg orker ikke drive å hooke opp med folk "uten grunn" lenger - jeg vil at det skal være spesielt og med en jeg er forelsket i. Og så langt gikk det jo aldri, i og med at vi var på danskebåten og jeg møtte han to dager. Men jeg ble fascinert av han, og jeg skulle ønske det kunne blitt noe mer, men jeg mistenker at han har kjæreste. (og sikkert en skokk med unger som er like gamle som meg..) Men i og med at han ikke prøvde på noe mer enn litt klining og heller ikke spurte om nr. mitt er jo det litt rart..Pluss at tilbake i Oslo møtte jeg på noen av kompisene hans på Mc-ern og våget meg bort for å spørre om nr. hans, og da var det mye "eeh jaa.. eeeh.. Du kan jo søke han opp på nettet da." også fikk jeg etternavnet hans isteden for å bare gi meg nr. hans der og da. Sendte han mld, og har enda ikke fått noe svar, men selv om det er litt kjipt, så var det egentlig en ganske stor seier i seg selv for at jeg våget meg bort for å spørre om nr. hans da! Jeg satt og vurderte det fram og tilbake, for det er virkelig noe jeg egentlig ikke tør å gjøre med mindre jeg er kanakas, men jeg tenkte at "shit, hvis jeg ikke gjør det kommer jeg til å angre så jææævlig på det" og valgte å trosse all min verdighet og bare gjorde det!

Men men.. That's one small step for mankind, one giant leap for me! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hallooo...

OMG, ENDELIG HELG! :dåne: Holdt på å besvime på jobb i dag - så jævla sliten! Men i kveld skal jeg bare slappe av! Mamma har handlet inn taco, is og potetgull så her skal man kose seg! :gjeiper:

Men søren..jeg klarer ikke helt å slutte å tenke på mannen jeg møtte på båten.. :sukk: Jeg synes det er så trist å møte et menneske jeg liker så godt, på den måten, og vite at jeg ikke skal møte han igjen. Jeg kunne liksom gjort så mye mer mens "jeg hadde han der", men så kan man ikke det heller, ikke sant? Og det er først når det er utilgjengelig at man forstår hva man kunne fått og hva som kunne blitt. Men nå har jeg sendt melding til han, og jeg føler ikke egentlig at jeg bør "mase" noe mer på han da, når han ikke svarte på første mld.

Men over til noe langt hyggeligere! :) Jeg skal til Afrika!!! :strix: Og passe løver :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok ikke mast mer :) Men skjønner det er vanskelig når man ikke får en uten av tankene..

Så gøy med Afrika :hoppe: Når og hvor lenge?? :hoppe:

I januar/februar :) Blir der sånn i en månede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...