Gå til innhold

Jakobines


Jakobine

Anbefalte innlegg

Vi kan kjøpe en større PC neste gang, så kan du flytte inn i den!

(Sam)

Argh. Sannheten er jo at PC er et tidsfordriv, ikke viktig sånn sett. Men som tidsfordriv er det jo høyt prioritert. :sjenert: Jeg har PCn på fanget når jeg ser på TV, slapper av og når jeg spiser. For det meste leser jeg om trening og fører treningsdagbok. Slike ting.

Også lager jeg meg et nytt nick på KG innimellom, når jeg er lei av de andre plassene jeg ferdes på nett. Det blir ganske ofte!

I dag var jeg og Sam en tur i byen og raidet sportsbutikker; jeg fikk tak i en ganske kul, rød trenings-t-skjorte - trengte en slik siden det ikke er lov til å trene i singlet på gymmet mitt. Det er en tåpelig regel, men OK. Toppen var selvfølgelig Nike - jeg burde fått VIP-kort hos dem som takk for å være en lojal kunde.

I kveld blir det beintrening - jeg trener 5 x 5 på basisøvelsene nå. Det er litt kjedelig siden vektene må være lette, og det er ikke lov til å øke med mer enn 2,5 kg per uke. Samtidig passer det nok ryggen min perfekt. Jeg har hatt masse trøbbel i ryggen, og driver nå og trener meg opp igjen, og i knebøy er det flere deler av kroppen enn beina og rumpa som må holde - blant annet ryggen. Derfor trener jeg nå med pinglevekter, men det er lurt på lang sikt. Og lang sikt er strengt tatt det som er viktigst når det gjelder rygg & helse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er inngående støl i rumpe og lår, og kommer ikke til å gå i en eneste trapp i dag, om jeg så blir truet på livet.

Dagens dilemma er om jeg skal grille med venner i parken eller lese fag - og man skal ikke se bort ifra at jeg klarer å få klemt inn begge deler.

Jeg snakket med venninne på telefonen en times tid i dag, og mens jeg gjorde det hadde jammen Sam shinet nesten hele huset! Deilig. Jeg prøvde å si at dette var ren læring for meg, og at jeg dermed kanskje burde skravle i telefonen oftere, men da fikk jeg beskjed om å snart bli hengt opp på veggen, så jeg har ikke tenkt mer på det. :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Jeg kan kjøpe denne, jeg har jo ikke kjøpt noe til meg selv på mange måneder! :fornøyd:

- Eh. En bukse, treningstopp og genser teller ikke av en eller annen grunn, regner jeg med? :ond latter:

- Åh. :gråte:

Men jeg kjøpte den likevel. En volum-tang for håret, som til og med virker - har jeg sett. Jeg er utrolig spent på om den virker på håret mitt, siden det er usannsynlig rett og fint, og omtrent ikke kan holdes oppe av annet enn det nye superskummet mitt.

Ellers er buksa planlagt å være en av de ytterst få som passer på min fasong.

Jøss, det er ikke ofte jeg tar meg i å være skikkelig overfladisk, men dette var et av de øyeblikkene. Back to fagartikkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt artig, dette vårfenomenet. I løpet av april fylles treningssentrene opp, og forumene renner over av desperate rop om hjelp for å sette sommerformen. Det slår aldri feil. "Jeg har en måned på å gå ned 10 kg, HJELP!"

Men det er nå greit, selv om jeg har forholdsvis god kontroll på akkurat trening og kosthold, så er det sikkert mange som hadde sagt det samme overfor andre ting jeg prøver å bli bedre på... "Iiiiiiik, dette er 4. purring fra biblioteket, men jeg husker aldri å komme meg dit" - det kunne lett vært meg. Riktignok har jeg sluttet å låne bøker på biblioteket, som en konsekvens. :fnise: Jeg skulle ryddet mer i huset, ja det er sikkert tusen ting jeg kunne blitt mer effektiv på.

Uansett. Jeg skal gå ned i fettprosent jeg og. Det irriterer meg imidlertid at det kommer til å gå utover styrken. Jeg går på kreatin også, og må muligens slutte med det for et par måneder. Jeg får se hva som blir viktigst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fettprosenten begynner å komme under god kontroll - etter mine mål dette året. Jeg gidder ikke deffe meg ned helt, for det første fordi jeg ikke har så mye muskler at det er noe poeng, og for det andre så er jeg minst like opptatt av å kunne øke i styrke. Da nytter det ikke å pingle med maten ...

Jeg har hatt tidenes lengste jobbhelg, og falt sammen i sofaen etter jobb i dag. :) Sliten! Har vært på butikken og kjøpt kyllingnuggets og Henne. Jeg kjøper virkelig aldri "dameblader", men i dag må jeg bare ha noe hodeløs underholdning. Ikke for det - Henne er noe av det bedre i den kategorien, etter min mening. De gangene jeg har lest det, ihvertfall.

Jeg må skrive en überkjedelig fagartikkel også, men det får vente litt ... :søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*snikleser* :sjenert:

- Jeg kan kjøpe denne, jeg har jo ikke kjøpt noe til meg selv på mange måneder! :fornøyd:

- Eh. En bukse, treningstopp og genser teller ikke av en eller annen grunn, regner jeg med? :ond latter:

- Åh. :gråte:

Men jeg kjøpte den likevel. En volum-tang for håret, som til og med virker - har jeg sett. Jeg er utrolig spent på om den virker på håret mitt, siden det er usannsynlig rett og fint, og omtrent ikke kan holdes oppe av annet enn det nye superskummet mitt.

Ellers er buksa planlagt å være en av de ytterst få som passer på min fasong.

Jøss, det er ikke ofte jeg tar meg i å være skikkelig overfladisk, men dette var et av de øyeblikkene. Back to fagartikkel.

Fungerte den volumtangen? Har også utrolig rett hår! Er tykt og tungt, men ser ikke slik ut fordi det alltid henger rett ned! Folk blir overrasket når du tar i håret mitt over hvor mye det egentlig er... *vil ha krøller/fall* Prøvde meg til og med på dyr permanent engang, jaja, det var 1500kr ut av vinduet fordi krøllene forsvant etter første dusj!

Gratulerer med bukse forresten, det er egentlig umulig å finne en bra bukse uansett fasong tror jeg. Det må mye prøving og svetting til, og da føler man seg gjerne ikke så bra heller.

*snikleser videre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Serenity!

Jeg har ikke fått tanga enda - bestilte på nett. Skal gi rapport når jeg har prøvd. :)

Har akkurat kommet hjem fra tidenes beste styrkeøkt - tror det må være beste treningen jeg har hatt noen gang. Og det til og med på den verste dagen på lenge - før trening var jeg så trøtt at jeg ikke var annet en fysisk til stede, men det hjalp. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger merke til at det er mange "teori-konger" som formaner om hvordan andre må trene og spise. Ofte kan det være fint å bli veiledet, men det er viktig å ha med seg praksisen for å forstå prinsippene fullt ut. Trening er nemlig veldig individuelt, og selv om man har funnet ut at de fleste bør gjøre slik og slik, så betyr ikke det at det funker for alle.

Det er en tråd i treningsforumet her, om en person som jogger fem ganger i uka og stiller et eller annet spørsmål. Flere personer hopper inn i tråden og forteller henne at det er veldig ulurt å jogge to dager etter hverandre, fordi musklene må hvile. For det første var det ikke det hun spurte om, men det er nå så. Det viktige er at det slett ikke er sikkert at det er for mye for henne. I starten bør man være forsiktig med å jogge hver dag, og jeg ville aldri i livet ha trent tung styrke på samme muskelgruppe to dager etter hverandre, men jogging er ikke tung styrke. Så lenge hun er trent og vant til å jogge - samt ikke får problemer av det - hvem er da andre til å si at hun må endre opplegget sitt? Jeg kjenner jeg blir litt irritert.

Det er sikkert godt ment, men jeg har fått høre mye rart fordi jeg trener lange økter jeg óg. Folk som er helt bombesikre på at man bryter ned kroppen om man trener mer enn en time... Og da må jeg le litt, siden mange av Norges og verdens beste utøvere trener mye mer enn som så - og så skal hobbytrenere komme og si at det er FEIL. Det blir rett og slett litt komisk. :ler:

Jaja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Serenity, nå har jeg fått tanga, og jeg har for første gang i mitt liv stort, fyldig hår! :ler: Jeg er fornøyd, men vet jo ikke hvor lenge det holder - skal si ifra.

Nå er det langfri, så god helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh! :5: Nais, krysser fingre for at det ihvertfall holder en kveld da!

Ha en superduper pinsehelg! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ny melding til Serenity ;): jeg har fortsatt mye mer volum i håret enn til vanlig, faktisk. Ganske bra!

Har hatt en kjempefin helg med besøk hele helgen. De har dratt nå, så hele dagen er stille og rolig, sambo er på jobb og jeg bare sitter her. Skal snart stikke og trene ryggen, jeg gleder meg. Må bare få i meg litt næring først, etter en klin kokos helg med sikkert flere tonn smågodt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Hvor kjøpte du den? Butikk eller på nettet? Dyr?

Hørtes ut som en bra helg da, må kose seg noen ganger;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Wildcat
Folk som er helt bombesikre på at man bryter ned kroppen om man trener mer enn en time... Og da må jeg le litt, siden mange av Norges og verdens beste utøvere trener mye mer enn som så - og så skal hobbytrenere komme og si at det er FEIL. Det blir rett og slett litt komisk. :ler:

Jaja.

Hei du! :vinke:

Ramlet litt tilfeldig innom dagboken din her, og jeg lurer på om du kanskje sikter til et innlegg jeg har hatt på kostoholdforumet angående hormonproduksjon og styrketrening. ;) Jeg er ikke bombesikker på noe overhodet, men jeg lurer bare på hvilke betraktninger du gjør deg rundt "den hormonelle siden" (hehe) av intensiv styrketrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Hvor kjøpte du den? Butikk eller på nettet? Dyr?

Elkjøp på nett, 600 kroner tror jeg.

Hei du! :vinke:

Ramlet litt tilfeldig innom dagboken din her, og jeg lurer på om du kanskje sikter til et innlegg jeg har hatt på kostoholdforumet angående hormonproduksjon og styrketrening. ;) Jeg er ikke bombesikker på noe overhodet, men jeg lurer bare på hvilke betraktninger du gjør deg rundt "den hormonelle siden" (hehe) av intensiv styrketrening.

Hei! Nei, det var faktisk ikke deg jeg siktet til, du forklarte hva du mente, du. Jeg vurderte å skrive at det ikke var rettet mot deg, jeg gadd bare ikke siden jeg ikke regnet med at du leste i dagboka mi og at du dermed heller ikke kom til å lure på hvorvidt jeg siktet til deg eller ikke. ;)

(Nå husker jeg ikke hva innlegget handlet om, men jeg husker nicket ditt og at jeg tenkte på nettopp det da jeg skrev dette, så jeg regner med at jeg tenker på riktig innlegg.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du! :vinke:

Ramlet litt tilfeldig innom dagboken din her, og jeg lurer på om du kanskje sikter til et innlegg jeg har hatt på kostoholdforumet angående hormonproduksjon og styrketrening. ;) Jeg er ikke bombesikker på noe overhodet, men jeg lurer bare på hvilke betraktninger du gjør deg rundt "den hormonelle siden" (hehe) av intensiv styrketrening.

Jeg kan jo forresten si litt rundt hva jeg tenker om det, siden jeg nå har lest innlegget du linket til. ;)

Betraktningene mine går vel helst ut på at så lenge ting funker, så er det riktig. For den det gjelder. Som jeg skreiv kan det godt være riktig for de fleste å holde seg nogenlunde til denne regelen, men samtidig så har jeg jo sett at det i praksis er annerledes for meg selv og mange av de rundt meg. Derfor gidder jeg ikke helt å henge meg opp i hva teorien sier om alt, så lenge det jeg gjør funker. Jeg blir også litt oppgitt av de som har lest seg blinde på teori og ikke vet stort om praksis - men som sagt så sikter jeg ikke til deg der. Du tar jo dine forbehold, noe enkelte andre (bla her inne) ikke gjør, men bare kaller meg for en "naiv idiot" som trener i 2 timer, uten å vite en døyt om resultatene jeg får av det. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wildcat
Betraktningene mine går vel helst ut på at så lenge ting funker, så er det riktig. For den det gjelder. Som jeg skreiv kan det godt være riktig for de fleste å holde seg nogenlunde til denne regelen, men samtidig så har jeg jo sett at det i praksis er annerledes for meg selv og mange av de rundt meg. Derfor gidder jeg ikke helt å henge meg opp i hva teorien sier om alt, så lenge det jeg gjør funker. Jeg blir også litt oppgitt av de som har lest seg blinde på teori og ikke vet stort om praksis - men som sagt så sikter jeg ikke til deg der.

Fullstendig enig. Teori er ikke spesielt anvendelig om man ikke har noe erfaring på området!

Jeg er bare grunnleggende skeptisk til å gjøre ting på en bestemt måte fordi det er slik det alltid er blitt gjort av "alle". Etter å ha drevet innen en idrett i noen år der man ikke stiller spørsmål med hvorfor man gjør som man gjør, man gjør det bare fordi man alltid har gjort sånn, er jeg blitt mer interessert i spesifikk trening og optimalisering av det man faktisk gjør på trening. Treningsvitenskap er et felt som er under stadig utvikling, og derfor synes jeg det ofte er verdt å sjekke ut om vitenskapen henger på greip med den en selv erfarer, og omvendt. :)

Når det er sagt så er jo ens egne erfaringer ekstremt viktig å lytte til siden respons på trening er og blir en individuell sak, men jeg ser ingen motsetning mellom det og det å sammenstille sin egen og andres erfaringen med hva vitenskapen tilsier. Overhodet ikke ment som noen kritikk av deg og ditt treningsopplegg, jeg bare elsker å stille spørsmål! ;)

(...) men bare kaller meg for en "naiv idiot" som trener i 2 timer, uten å vite en døyt om resultatene jeg får av det. :ler:

Forøvrig er en naiv treningsidiot for meg jenta som bare trener i ja/nei-maskinene med lette vekter og drøssevis av repetisjoner fordi hun vil ha lange slanke madonnamuskler i beina og ikke skjønner hvorfor hun ikke har fremgang. I tillegg er hun livredd for at hun kommer til å se ut som en boler i løpet av tre treningsøkter om hun nærmer seg frivektsavdelingen. Evt. gutta som ikke forstår verdien av å utføre øvelser strikt og korrekt og ser seg blinde på at de absolutt skal løfte mer en fyren/jenta ved siden av.

Uff, nå var jeg slem....... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...