Gå til innhold

Passfotoautomater

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Så har man vært gjennom det igjen. Satt seg i boksen, justert stolen, smilt sitt peneste smil og trykket på knappen. Men hva kommer ut av automaten hver gang? Et mugshot av en billedserie av en sykelig blek, dratt, sinna straffange. Er det slik at noen har bygget inn software i disse boksene som manipulerer smilene til folk? Det er jo tross alt forbudt å smile i passet nå om dagen. Så kanskje det er gjort slik for å spare folk en forgjeves tur på passkontoret? Men det verste er de gangene man putter på penger, tar bildet, og så kommer ikke bildene. Ikke at det er så mange kronene tapt. Men tenk om bildet skulle poppe ut senere på kvelden, eller til neste kunde? Det er jo total krise hvis noen andre skulle få tak i mugshotet! Og så forvrengt som man blir på disse bildene så kan man jo til og med risikere at den neste kunden bruker bildet i passet sitt! :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trodde alltid folk overdrev angående hvor stygge de ble i disse automatene helt til jeg satte meg i den slik selv.. Har aldri sett verre ut! Dette er nødt til å være en eller annen form for fotograf-konspirasjon hvor de gjør oss ekstra stygge i automatene sånn at vi er nødt til å ta oss bryet med å komme til dem isteden :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pfts, disse maskinene er kun bleke etterligninger...den VIRKELIGE ondskapen finner du hos de syke, syke menneskene på Biltilsynet. Noen folk burde aldri tiltros ansvar for et kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pfts, disse maskinene er kun bleke etterligninger...den VIRKELIGE ondskapen finner du hos de syke, syke menneskene på Biltilsynet. Noen folk burde aldri tiltros ansvar for et kamera.

Du skulle ha sett mitt førerkort. Bilde tatt hos biltilsynet. helt utrolig at de kan investere penger i disse boksene sine.

med det frisk i inne+alle dårlige fotobokser gikk jeg til en fotograf for å ta bildet til passet. han drev med slik foto også. så jeg ikke sjuk ut på førerkortet, så så jeg død ut hos fotografen. ble så f....at jeg ville ta nye. måtte betale for alle bildene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok Mammon som står bak. (som det meste her i livet).

De vil at vi skal ta bilder på nytt, og på nytt og på nytt......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

En litt skremmende tanke: Det er et faktum at man ser penere ut i speilet enn på automatbilder. Men hva om det ikke er automaten som lyver, men speilet?? :hakeslepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes dette gjelder alle kameraer nå for tiden, ikke bare de i automatene. På ALLE bilder ser jeg ut som en middelaldrende dame... og det kan da umuuulig stemme? :roll:

I speilet ser jeg jo ut som jeg alltid har gjort... :furt:

Jeg er ikke enig. Mitt førerkortbilde er alldeles vakkert. Diffust, uten skygger så bare øyne og munn synes. Litt som når man legger et slags slør over linsa når man filmer den kvinnelige helten. Helt perfekt, og tatt for tjue år siden ;)

En litt skremmende tanke: Det er et faktum at man ser penere ut i speilet enn på automatbilder. Men hva om det ikke er automaten som lyver, men speilet?? :hakeslepp:

Det gjør ikke noe, for så lever man i lykkelig uvitenhet.

Endret av mysan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest En annen mann

Ja, mange av dem har vært dårlige!

I det minste er de fleste litt bedre nå. Der tidligere automater førte til nedsatt syn den dagen, og lukkede øyne i passet, er de fleste nå hvertfall blitsfrie...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...