Gjest Gjest Skrevet 28. april 2008 #1 Del Skrevet 28. april 2008 Hva betyr mamasita/mama cita? Vet ikke hvordan det skrives, er vel et spansk ord... Kan det tolkes både positivt og negativt? Har hørt at det betyr hore, men har også hørt at det betyr vakker kvinne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice Ayres Skrevet 28. april 2008 #2 Del Skrevet 28. april 2008 Jeg tror puta betyr hore. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol79 Skrevet 28. april 2008 #3 Del Skrevet 28. april 2008 Mange betydninger, kommer an på sammenhengen. http://forum.wordreference.com/showthread.php?t=8018 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. april 2008 #4 Del Skrevet 28. april 2008 Jeg hørte også, som det stod i linken, at å bli kalt det kan være en fornærmelse. Derfor ble jeg litt paff da en mann sa det til meg... Men det ble sagt i en hyggelig sammenheng, litt flørtete, så da er det vel positivt. Puh.. Haha;p Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Stine_* Skrevet 28. april 2008 #5 Del Skrevet 28. april 2008 Hvorfor gidde å skryte av det på Kvinneguiden!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol79 Skrevet 29. april 2008 #6 Del Skrevet 29. april 2008 Hvorfor gidde å skryte av det på Kvinneguiden!? Lenge siden noen har flørtet med deg eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mamazota Skrevet 13. mai 2008 #7 Del Skrevet 13. mai 2008 Mamacita (dirkete oversatt: "liten" mama) er et "koseord" for mama, altså mamma. Slik jeg har lært er det ikke et skjellsord, men heller et flørtende ord, dog et ganske drøyt flørtende ord..mamazota ("stor" mama) er det samme, bare sterkere enn mamacita. ..Det spanske språket er jammen rikt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå